تاریخ انتشار۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب : 229659

اختلافات فرق اسلامی مذهبی نیست و اهداف سیاسی را دنبال می‌کند

آیت‌الله تسخیری درمصاحبه با تلویزیون سراسری کرواسی گفت: اختلافات فرق اسلامی مذهبی نیست و شیعه و سنی ضد یکدیگر نیستند، این اختلافات و درگیری‌ها سیاسی است و اهداف سیاسی آن را دنبال می‌کند.
اختلافات فرق اسلامی مذهبی نیست و اهداف سیاسی را دنبال می‌کند

آیت‌الله تسخیری که برای شرکت درکنفرانس دو روزه «رهبران جوامع اسلامی اروپا»، به مناسبت یکصدمین سال رسمیت یافتن دین اسلام در قانون اساسی کرواسی به زاگرب سفر کرده است در حاشيه برگزاري اين مراسم درمصاحبه با شبکه تلویزیون سراسری کرواسی HRT درخصوص چرايي الگو بودن جامعه کرواسی برای دیگر جوامع اروپایی، گفت: اين موضوع را به تحقیق دریافتم و در سفرهای مختلف به کرواسی شاهد استمرار و تقویت روح تعامل و همزیستی جامعه اسلامی و دیگر جوامع در این کشور بودم.

وي همچنین، در رابطه با علت درگیری‌ها و اختلافات فرق اسلامی گفت: این اختلافات و درگیری‌ها مذهبی نیست و شیعه و سنی بر ضد یکدیگر نیستند و این اختلافات و درگیری‌ها سیاسی بوده و اهداف سیاسی آن را دنبال می‌کند.

آیت‌الله تسخیری و هیئت همراه در پایان روز نخست برنامه یکصدمین سال رسمیت یافتن اسلام در قانون اساسی كرواسي در مراسم مهمانی شام شهردار شهر زاگرب شرکت و از وي برای سفر به جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد.

کنفرانس دو روزه «رهبران جوامع اسلامی اروپا»، به مناسبت یکصدمین سال رسمیت یافتن دین اسلام در قانون اساسی کرواسی که از سه شنبه در مرکز اسلامی زاگرب و مرکز تئاتر ملی شهر زاگرب برگزار شده است امروز بکار خود پایان داد.

آیت‌الله تسخیری و جمعي از رهبران مذهبی ۱۴ کشور استرالیا، سوئد، اکراین، بوسنی، ترکیه، مقدونیه، آلبانی، مجارستان، روسیه، بلژیک، نوروژ و انگلستان سخنرانان این کنفرانس بودند.
 
https://taghribnews.com/vdcamonuo49nui1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی