تاریخ انتشار۱۷ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب : 244200
رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت سردشت:

خادمان حرمین شریفین خائنانی هستند که لیاقت خدمت به زائران را ندارند

ماموستا عبدالرحمن باروزه:اداره مکه و مدینه باید زیر نظر یک مجمع متشکل از همه کشورهای اسلامی باشد چرا که یک محدوده خاص نیست تا سعودی ها فردی تصمیم بگیرند.
خادمان حرمین شریفین خائنانی هستند که لیاقت خدمت به زائران را ندارند
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، ماموستا عبدالرحمن باروزه در گفت و گوی اختصاصی اظهار کرد: فاجعه منا نمونه‌ای از فجایع و بی تدبیری‌های آل سعود بود که به جای صرف هزینه برای ایجاد امکانات و تامین امنیت، درآمدهای خود را برای کشتن مسلمانان خرج می کنند.
وی افزود: بزرگ ترین گناه محروم کردن مسلمانان از حج است چرا که همه مسلمانان جهان به حرمین شریفین احترام قائلند و برای انجام فریضه الهی تلاش می کنند.
رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت سردشت با تاکید به اینکه حج یک وظیفه شرعی برای تمام مسلمانان است و مختص قوم یا قبیله خاصی نیست، اضافه کرد: حق زیارت برای تمام کسانی که به حج و قران ایمان دارند محفوظ است و کسی نمی تواند این حق را از آنان بگیرد.
باروزه اضافه کرد: کشور عربستان مسئله ارکان حج را به عنوان وظیفه دینی از قالب فقهی و دینی در آورده و یک مسئله سیاسی کرده است.
وی تاکید کرد:اداره مکه و مدینه باید زیر نظر یک مجمع متشکل از همه کشورهای اسلامی باشد چرا که یک محدوده خاص نیست تا سعودی ها فردی تصمیم بگیرند.
رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت سردشت با بیان اینکه امنیت جانی و مالی زائران خانه خدا حرمت دارد، تصریح کرد: یکی از شرایط مشرف شدن به مکه علی‌رغم استطاعت مالی امنیت و استطاعت جانی افراد است در حالیکه سال گذشته به دلیل بی تدبیری سعودی ها تعداد زیادی از هموطنان جان خود را از دست دادند.
https://taghribnews.com/vdcjyxe8yuqex8z.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی