تاریخ انتشار۱۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۹:۰۹
کد مطلب : 261508

محاکمه 330 متهم کودتای نافرجام ترکیه در زندان

بزرگ‌ترین محاکمه مظنونان متهم به دخالت در کودتای نافرجام 25 تیر امسال در ترکیه در دادگاهی ویژه انجام شد.
محاکمه 330 متهم کودتای نافرجام ترکیه در زندان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، این محاکمه روز سه شنبه در زندانی در منطقه سینجان در نزدیک آنکارا، پایتخت ترکیه برگزار و در جریان آن به اتهامات 330 مظنون رسیدگی شد.

گفته می‌شود، در صورتی‌ که این مظنونان به اتهام تلاش برای سرنگونی رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه مجرم شناخته شوند، با حکم حبس ابد مواجه هستند؛ شمار بسیاری از این مظنونان نیز به قتل یا اقدام به قتل متهم شده‌اند که احکامی سنگین در انتظارشان خواهد بود.

این محاکمه تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد؛ نیروهای امنیتی در خارج از زندان حضور داشتند و یک کامیون آبپاش نیز در محل حاضر شده تا در سرکوب اعتراضات احتمالی مورد استفاده قرار گیرد؛ همچنین یک هواپیمای بدون سرنشین نیز در حال پرواز بر فراز منطقه و رصد تحرکات بود.

بیشتر مظنونان از جمله دانشجویان دانشکده افسری اتهامات وارده را رد کرده و گفته‌اند، تنها دستورات فرمانده خود را اجرا کرده‌اند؛ دادگاه‌های متهمان دخالت در کودتای نافرجام ترکیه در شهرهای مختلف در سراسر این کشور برگزار می‌شود.

به ‌تازگی 47 متهم در شهر موغله و 270 مظنون دیگر در ازمیر محاکمه شدند؛ "فتح‌الله گولن" فعال سیاسی مخالف دولت اردوغان که در آمریکا به سر می ‌برد از جمله این متهمان بود که به‌ طور غیابی محاکمه شد.

دولت ترکیه بعد از کودتای نافرجام امسال ده‌ها هزار نفر از نیروهای نظامی، پلیس، قضات، اساتید دانشگاه، معلمین و کارمندان دولت را بازداشت، از کار تعلیق کرده و یا تحت پیگرد قرار داده است؛ در این سرکوب‌ها همچنین تعداد بسیار زیادی از رسانه‌های منتقد دولت تعطیل‌شده‌اند.

 
https://taghribnews.com/vdcjyve8ouqemiz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی