تاریخ انتشار۲۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۷:۵۶
کد مطلب : 256847
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

همه توان خود را باید برای حل اختلافات جامعه اسلامی به کار بگیریم

تنا - اذربایجان غربی
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: همه توان خود را باید برای حل اختلافات جامعه اسلامی و اصلاح ذات البین به کار بگیریم.
همه توان خود را باید برای حل اختلافات جامعه اسلامی به کار بگیریم
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: ایجاد وحدت، همدلی و مهربانی بین مسلمانان از سفارشات مهم خداوند در قرآن کریم برای مسلمانان است و ما باید در این مسیر گام برداریم و از ایجاد تفرقه و جدایی پرهیز کنیم.
وی با بیان اینکه دشمنان دین اسلام درصدد نفوذ در بین مردم هستند تا سبب تفرقه افکنی در بین مردم شوند، تاکید کرد: ایجاد تفرقه در خانواده، بین خویشاوندان و جامعه اسلامی حرکت در مسیر خلاف آیات الهی و روایات ائمه معصومین (ع) است.
وی همچنین بهترین عمل را تقویت وحدت عنوان و تصریح کرد: رسول گرامی اسلام (ص) ایجاد اتحاد و صلح میان مردم را از خواندن یک سال نماز و روزه افضل‌تر می‌دانند.
امام جمعه ارومیه در ادامه سخنان خود با اشاره به مسئله کشف حجاب در سال 1314 به وسیله رضاشاه ملعون، اضافه کرد: تلاش دشمنان در راستای رفع حیا و عفت در ایران است که باید با حفظ تقوا و رعایت حیا مانع از عملی شدن برنامه‌های دشمنان در کشور شویم.
وی با ذکر اینکه برخی از رسانه های غربی تلاش می کنند بر اختلافات دامن زنند که با این اقدامات نیت خود را مشخص می‌کنند، اظهار کرد: آن کس که با قلم خود سعی در ایجاد وحدت و حفظ آن می‌کند در مسیر دین است.
امام جمعه ارومیه در ادامه به آیین تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره و اضافه کرد: حضور باشکوه و چشمگیر ملت ایران در مراسم تشییع و خاکسپاری آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی وحدت و همدلی ملت ایران را نشان داد که همه برای قدردانی از زحمات شخصیتی انقلابی به مراسم تشییع و خاکسپاری آمده بودند چه بسا این حضور توطئه خناسان را نقش برآب کرد.
قریشی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی یک فرد مجاهد و خستگی ناپدیر و همیشه در دوران پیش از انقلاب و پس از آن، همراه و همسنگر امام خمینی و رهبری بود، افزود: مردم قدرشناس ایران اسلامی از همه اقشار در آیین پرشکوه تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی شرکت کردند و به دنیا نشان دادند مردم ایران نماد وحدت و انسجام هستند.
 
https://taghribnews.com/vdcjxme8auqeioz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی