تاریخ انتشار۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب : 174983
آیت الله مکارم شیرازی:

تاسیس مرکزی برای بررسی مشکلات جهان اسلام/برخورد با داعش باید در سه زمینه عقیدتی، سیاسی و نظامی به صورت همزمان باشد

آیت الله مکارم شیرازی تأکید کرد: باید ریشه‌های عقیدتی داعش را سوزاند تا استکبار نتواند برای مقاصد خود از آنها استفاده کند.
تاسیس مرکزی برای بررسی مشکلات جهان اسلام/برخورد با داعش باید در سه زمینه عقیدتی، سیاسی و نظامی به صورت همزمان باشد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله مکارم شیرازی روز چهارشنبه در درس خارج فقه و اصول خود در مسجد اعظم قم تاکید کرد: تاسیس مرکز بررسی مشکلات جهان اسلام باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی افزود: پس از پایان کنگره جهانی جریان های تکفیری ، عده ای از میهمانان پیشنهاد دادند برای بررسی مشکلات جهان اسلام مرکز ثابتی ایجاد شود و از این رو هرچه هزینه برای این کار انجام دهیم، ارزش دارد.

این مرجع تقلید دربخش دیگری از سخنان خود گفت: باید ریشه های عقیدتی گروه های تکفیری را سوزاند تا استکبار نتواند از مقاصد خود در پی ایجاد این گروه ها استفاده کند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به برگزاری کنگره جهانی جریان های تکفیری از دیدگاه اسلام، ابراز داشت: یکی از فواید برگزاری این کنگره آن است که جلوی بسیاری از سم پاشی ها که گفته می شود شیعیان منطق عقلانی ندارند گرفته می شود.

وی افزود: یقین دارم به میزان قابل ملاحظه ای نیز جلوی بسیاری از خونریزی ها با برگزاری اینگونه کنگره ها گرفته می شود، دشمنی ها کم و اتحاد بین مسلمانان در برابر اسراییل غاصب و آمریکا ایجاد خواهد شد.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: می بینیم که جنگهای مختلفی به درون کشورهای اسلامی کشیده شده است و اگر مسلمانان متحد باشند، سرنوشت فلسطین و بیت المقدس اینگونه نخواهد بود و همچنین مجبور نیستیم یکی دو سال برای انرژی هسته ای صحبت کنیم و غرب هر روز بساط تازه ای برای زورگویی مقابل ما بگذارد.

وی یادآور شد: اشتباه بزرگی است که ریشه داعش را تنها عقیدتی بدانیم، چرا که داعش هم سیاسی است و هم عقیدتی است و خوارج، ابن تیمیه و محمدبن عبدالوهاب سرچشمه مساله داعش هستند.

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه برخورد با داعش باید در سه زمینه عقیدتی، سیاسی و نظامی به صورت همزمان باشد، ادامه داد: باید جوانان را روشن کرده و به آن ها بگوییم با کمربند انفجاری به دامن پیامبر(ص) نمی روند، بلکه با این کار به دامن شیطان می روند.
https://taghribnews.com/vdcjoxevtuqeahz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی