تاریخ انتشار۱۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب : 167963
حجت الاسلام غفرانی:

داعش نماینده دشمنان اسلام است

تنا- اختصاصی
یکی از اساتید مدارس علمیه درگز گفت: وهابیت و تندروی دو عامل اصلی ایجاد تفرقه و اختلاف در بین مذاهب اسلامی هستند.
داعش نماینده دشمنان اسلام است
حجت الاسلام "محمد صادق غفرانی" از اساتید مدارس علمیه شهرستان درگز در استان خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرنگار تقریب اظهار داشت: وهابیت و تندروی برخی از افراد در جهان اسلام دو عامل اصلی ایجاد تفرقه و اختلاف در بین مذاهب اسلامی هستند.

وی افزود: یکی از بزرگترین عاملی که موجب شده است فرقه های تکفیری در جهان اسلام به وجود بیایند و مسلمانان و مذاهب مختلف اسلامی با یکدیگر اختلاف داشته باشند، غده سرطانی وهابیت در جهان اسلام است.

این استاد مدارس علمیه تأکید کرد: وهابیت با توجه به اینکه از منابع مالی سرشاری برخوردار است و نیز تبلیغات وسیعی انجام می دهد، توانسته است بسیاری از جوانان را به سمت خود گرایش دهد.

وی گفت: مسئله دیگر تندروی و افراط گرایی در جهان اسلام است که باعث می شود فاصله بین مذاهب اسلامی بیشتر شود؛ لذا راهکار اصلی در این رابطه آن است که با مهربانی و منطق و با تکیه بر آیات قرآن کریم تلاش کنیم افرادی که دچار این شرایط هستند را به راه درست هدایت کنیم تا در جهان اسلام شاهد اتحاد و وحدت بین مذاهب اسلامی باشیم.

حجت الاسلام غفرانی در ادامه به فعالیت گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه اشاره کرد و گفت: داعش و تکفیری ها نمایندگان اسلام نیستند بلکه نمایندگان دشمنان اسلام‌اند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا و اسرائیل به اندازه ۵۰ سال از داعش نفع برده‌اند، اظهار داشت: در سال های اخیر جهان مسیحیت و سایر جوامع بشری با آشنا شدن با تعالیم اسلامی، در حال گرویدن به اسلام هستند، بنابراین آمریکا و غرب برای مقابله با این پدیده یک گروه خاص را در جهان اسلام ایجاد کرده اند تا آنها را به عنوان نمایندگان جهان اسلام معرفی کنند؛ گروهی که با نام اسلام دست به هر جنایتی می زدند. پس داعش بهترین برگ برنده برای آمریکا، اسرائیل و غرب بود تا بتواند دید مردم جهان را نسبت به اسلام و مسلمانان تیره و تار کند.

این استاد مدارس علمیه افزود: مردم جهان به خاطر گرفتاری های روزمره، از طریق رسانه ها مسائل را دنبال می کنند و وقتی می بینند گروهی با گفتن "الله اکبر" و "لا اله الا الله" این جنایات را مرتکب می شوند طبیعتاً دید آنها نسبت به اسلام تخریب می شود و سال ها زمان نیاز است تا دوباره دیدِ مردم جهان نسبت به اسلام تصحیح شود.

وی در پایان تأکید کرد: داعش نماینده دشمنان اسلام است و با اتحاد و همدلی مسلمانان انشاء الله به زودی دست های پلید آنها رو می شود.

گفت و گو و تنظیم: محمد عسکری دوست
https://taghribnews.com/vdcjmaevtuqemhz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی