تاریخ انتشار۲۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۸:۳۲
کد مطلب : 195250
​نماينده سوريه درسازمان ملل متحد؛

گزارشهاي سازمان ملل به شوراي امنيت نادرست است / دي ميتسورا صادق نيست

بشار جعفري از سکوت جهانيان به جنايات تروريستها در سوريه انتقادکرد و گفت: معاونان دبيرکل سازمان ملل گزارشهاي نادرستي درباره سوريه ارايه مي دهند.
گزارشهاي سازمان ملل به شوراي امنيت نادرست است / دي ميتسورا صادق نيست

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) بشارجعفري درگفتگو با شبکه المنار درخصوص سفر دي ميستورا فرستاده سازمان ملل به سوريه گفت: دي ميستورا در سفر به سوريه علاوه بر ديدار و گفتگو با مقامات دولتي، با بيست گروه و جريان ديگر گفتگو کرد، متاسفانه گزارش هاي سازمان ملل که به شوراي امنيت داده مي شود، نادرست است.

جعفري افزود: در اين گزارش ها بسياري از موارد و واقعيت ها مانند استخدام کودکان در جنگ، استفاده از مدارس و بيمارستانها به عنوان پايگاه و انبار اسلحه و مهمات، کشتار کودکاني که به استخدام تروريستها در نمي آيند ناديده گرفته مي شود. 

نماينده سوريه درسازمان ملل علت انتقاد شديد بشار اسد از سازمان ملل در برابر دي ميستورا را همين موارد بيان کرد و گفت:  تا زماني که سازمان ملل چشمان خود را بر تروريسم بسته باشد، کاري از پيش نمي رود و نمي توان با تروريسم مبارزه جدي کرد. معاونان دبير کل سازمان ملل تاکنون با گزارش هاي جهت دار خود ، نه تنها اطلاعات غلط در اختيار جوامع و ملتها گذاشته اند بلکه باعث انحراف افکار عمومي هم شده اند. 

جعفري در مورد ژنو 3 گفت: در فضاي کنوني که تروريست ها با حمايت هاي منطقه اي و بين المللي جولان مي دهند نمي توان با عجله نشستي را برگزارکرد. دي ميستورا بايد فضا را آماده کند که يکي از اقدامات لازم، گفتگو با کشورهاي همسايه سوريه براي قطع حمايت نظامي و آموزشي و سياسي از تروريست هاست. ت

​نماينده سوريه درسازمان ملل متحد با بيان اينکه تروريستها در اردن، ترکيه، قطر و عربستان آموزش مي بينند و به سوريه اعزام مي شوند گفت: در اين شرايط چگونه مي توان از گفتگو و نشست ژنو سخن گفت، ضمن اينکه برخي از کشورهاي منطقه و غربي ها خواستار موفقيت دي ميستورا نيستند همانگونه که نمايندگان قبلي را ناکام گذاشتند.

وي درباره کنفرانس مسکو 2 گفت: در اين کنفرانس ديدگاه معارضان و دولت به يکديگر نزديک شد که همين مساله دشمنان سوريه را نگران کرد. تاکنون توافقي بهتر از مسکو 2 ميان دوطرف صورت نگرفته است. بنابر اين نماينده سازمان ملل مي تواند از همين مساله در ژنو استفاده کند. ضمن اينکه ممکن است ما قبل از حضور در ژنو کنفرانس مسکو 3 را برگزار کنيم. 

بشار الجعفري در ادامه با اشاره به جنگ رواني و رسانه اي شديد ضد سوريه در کنار جنگ نظامي، اجتماعي و سياسي و اقتصادي گفت: دولت سوريه مکلف به مبارزه با تروريسم است ولي در عين حال راه حل سياسي براي حل بحران را از نظر دور نمي کند اما طرف مقابل خواهان راه حل سياسي نيست. در شمال سوريه، ترکيه، جبهه النصره و بقاياي ارتش آزاد و حزم و احرار الشام را کنار هم گرد آورده و نام جديد جيش الفتح را به آنها داده است. جيش اليرموک هم آميزه اي از النصره و ارتش آزاد و داعش است که بدست نظاميان آمريکا و اردن و عربستان و اسراييل در خاک اردن آموزش ديده اند. 

نماينده سوريه در سازمان ملل افزود: آمريکا اگر واقعا قصد مبارزه با داعش را داشت چگونه در برابر حرکت 2300 خودروي نظامي آمريکايي تحت اختيار داعش از الرمادي به سوي تدمر هيچ اقدامي انجام نداد؟ جو بايدن معاون رييس جمهور آمريکا هم اعلام کرد که 70 درصد از جنگنده هاي آمريکايي که در آسمان سوريه و عراق پرواز مي کنند داعش را هدف قرار نمي دهند بلکه بدون بمباران باز مي گردند. 


https://taghribnews.com/vdcjiievyuqeh8z.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی