تاریخ انتشار۱۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب : 296898
//ویژه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی//(46)

کتابت قرآن به صورت زنده و نمایش هنرهای بومی اسلامی، از جمله برنامه های کنفرانس وحدت امسال است

تنا - اختصاصی
مدیر کل مراسمات و امور هنری معاونت فرهنگی مجمع تقریب، کتابت قرآن به صورت زنده و ارائه هنرهای سنتی و صنایع دستی بومی اسلامی هنرمندان ایرانی از اقصی نقاط کشور را از جمله برنامه های کنفرانس وحدت پیش رو بر شمرد.
کتابت قرآن به صورت زنده و نمایش هنرهای بومی اسلامی، از جمله برنامه های کنفرانس وحدت امسال است
حجت الاسلام، "مجید رضا فولادی" مدیر کل مراسمات و امور هنری معاونت فرهنگی مجمع تقریب، در گفتگو با خبرنگار تقریب در خصوص برنامه های کنفرانس وحدت پیش رو گفت:بخش مهمی از برنامه هایی که ما برای کنفرانس وحدت امسال داریم؛ این است که برای کنفرانس امسال مجموعه ای به نام مرکز حوار(گفتگو) تعبیه کرده ایم؛ از شخصیتها و علمای حاضر در کنفرانس از کشورهایی که مورد توجه و هدف هستند، دعوت می شود، با مدیرانی از مراکز مختلف از جمله مدیران معاونت فرهنگی مانند مدیر کل امور قرآن، مدیر کل آموزش و پژوهش، مدیر کل انتشارات، مدیر کل مراسمات و ... مباحثه و تبادل نظر کنند و نیازمندیها،آسیب شناسیها و ظرفیتها را مورد بررسی قرار می هند، این مجموعه فرصت مناسبی است که می شود به جای رفتن به کشور دیگر از آن استفاده کرد.

وی ادامه داد: برای کنفرانس امسال از تعدادی مراکز، ارگانها و سازمانهای مربوط مردم نهاد که کارشان مباحث گفتمان ساز در حوزه وحدت و تقریب تمدن سازی است، دعوت کرده ایم و غرفه هایی به این مراکز از جمله صلح برای همه، جایزه المصطفی، مجمع جهانی صلح اسلامی، لاو محمد، جمعیت دفاع از مردم فلسطین داده شده است؛ بدین ترتیب مجموعه های کاملا مردم نهاد با شخصیتهای علمی از میهمانان کنفرانس ارتباط برقرار و گفتگو و مباحثه می کنند؛ گفتنی است که همه این مؤسسات برای خود مترجم به زبانهای مختلف از جمله عربی انگلیسی اردو، و ...و غرفه هایی برای گفتگو سازی از مباحثی با موضوع تمدن سازی نوین اسلامی دارند.

حجت الاسلام فولادی افزود: برای کنفرانس امسال یک برنامه کتابت قرآن به صورت زنده در داخل هتل محل برگزاری کنفرانس، داریم که با همکاری مرکز طبع و نشر قرآن کریم این اتفاق خواهد افتاد و در طی این سه روز کتابت بخشی از قرآن را انجام خواهند داد.

وی خاطر نشان کرد، در کنفرانس وحدت پیش رو ارائه هنرهای سنتی و صنایع دستی بومی اسلامی هنرمندان ایرانی را که از اقصی نقاط کشور هستند، در دستور کار داریم؛ که غرفه ای برای آن ارائه می شود و میهمانان می تواننند از نزدیک این هنرها را ببیند؛ اداره کل امور بانوان در کنفرانس امسال ورود پیدا کرده است و هنرنمایی ها و خلاقیتهای بانوان نخبه، اعم از شیعه و سنی در زمینه تولیدات محتوایی فرهنگی و علمی را به نمایش خواهد گذاشت.

وی افزود: مجموعا حدود 28 مؤسسه و تشکل و مراکز مردم نهاد را برای کنفرانس امسال دعوت کرده ایم که با برنامه ریزی خوب پیش از کنفرانس، ما امسال یک  کار شایسته نمایشگاهی را برای میهمانان به نمایش خواهیم گذاشت.

حجت الاسلام فولادی در مورد موضوع کنفرانس وحدت امسال هم گفت: ما دنبال این هستیم که جامعه به سعادت و سرمنزل مقصود نهایی که همان سعادت و هدایت است، برسد؛ این مسیر هرگز تحقق پیدا نمی کند، مگر اینکه با مبانی الهی همراه باشد که آن مبانی را در قرآن و سیره انبیای الهی و امام معصوم(علیهم السلام) داریم.

وی افزود:در سی و یکمین کنفرانس وحدت اسلامی که موضوع آن "وحدت و الزامات تمدن نوین اسلامی است" علمای ما که از سراسر جهان اسلامی در کنار هم حضور پیدا می کنند، باید حول محور محبت و رحمت پیغمبر(ص) همه انسانها را کنار هم جمع کنند، سلایق را کنار هم بگذرانند و بر آنچه وجه اشتراک همه بشریت است و مهمترین آن محبت، رحمت، انسانیت و عدالت و آزادی است، تأکید کنند.

فولادی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که هدایت و سعادت نه بخشی از مسلمانان جهان، بلکه هدایت همه بشریت می تواند، در این نوع کنفرانسها رقم زده بشود؛ شرط اولش این است که علمای جهان اسلام با هم سر سفره ای به نام برکت و مهربانی انبیای الهی و قرآن قرار بگیرند.

وی افزود:تمدن نوین اسلامی، سرآغاز شکل گیری امت واحده است که قرآن امر به شکل گیری آن کرده است و امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، در فرمایشات خود بر این موضوع تأکید دارند.

حجت الاسلام فولادی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در جایی می فرمایند:«بایستی تفهیم کرد که وحدت بین مسلمین به صد دلیل واجب و به صد دلیل ممکن است» و اخیراٌ در جایی در مورد وحدت اسلامی می فرمایند:«این حقیقتی که امام بزرگوار ما بارها آن را بیان کردند، اول اخلاص است که مایه و روح همه چیز است و دوم هدف بزرگ، وحدت امت اسلامی است».

وی اظهار داشت: بر اسلاس فرمایشات مقام معظم رهبری، عصاره رسالت انبیا دو چیز بیشتر نبود، یکی اخلاص یا تقوا و ایمان و دوم وحدت امت اسلامی؛ وحدت اسلامی، اراده نظام و ولی فقیه ماست؛ امیدواریم کنفرانس وحدت که با رهنمودهای مقام معظم رهبری(دام ظله) و علمای جهان اسلام و با حمایت و نظرات مراجع حوزه های علمیه در این مسیر پیش می رود، به تمام اهداف مجمع تقریب جامه عمل بپوشاند.
 
https://taghribnews.com/vdcjhme8ouqehoz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی