تاریخ انتشار۱۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب : 298373

قاضی عسکر با رئیس شورای مفتیان روسیه دیدار کرد

حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی‌عسکر، رئیس بعثه مقام معظم رهبری در حج، در ادامه سفر خود به مسكو روز گذشته با رئیس شورای مفتیان روسیه، ديدار كرد.
قاضی عسکر با رئیس شورای مفتیان روسیه دیدار کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار با "راویل عین‌الدین" رئیس اداره مفتیان روسیه، بر اسلام عقلانی و تبیین آن برای مسلمانان در مقابل افراطی‌گرایی تأکید کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در اين ديدار به همکاری دو كشور علیه تروریسم و افراطی‌گری اشاره كرد و گفت: اگر تروریست‌ها در سوریه و عراق به قدرت می‌رسیدند، امروز وضع منطقه و جهان به گونه دیگری بود؛ ولاديمیر پوتین با تصمیم به موقع و هوشمندی، نقش خود را در جلوگیری از این جریان به خوبی ایفا کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج در ادامه با اشاره به تلاش و فعالیت مفتی راویل عین‌الدین در وحدت مسلمانان روسیه و مقابله با افراطی‌گرایی، نگاه بین‌المللی ایشان را در ارتباط با کشورهای مختلف مورد تحسین قرار داد.

وي در ادامه به دیدار خود با اماخانوف، معاون شورای فدراسیون روسیه و مسئول حجاج اين كشور، اشاره كرد و با مرور بر ظرفیت‌ها و تجارب جمهوری اسلامی ایران در زمینه حج و زیارت، آمادگی و تمایل طرف ایرانی را برای تبادل تجارب و همکاری در زمینه حج اعلام كرد.

راویل عین‌الدین، ريیس شورای مفتیان روسیه نیز به همکاری‌های مختلف اداره مفتیان روسيه با جمهوری اسلامی ایران و رایزنی فرهنگی ايران در بخش‌های مختلف دینی، آموزشی و قرآنی اشاره کرد.

وي سپس به واگذاری مسؤولیت بعثه حج در فدراسیون روسیه به اداره مفتیان و درخواست افزایش سهمیه حج از سوی عربستان سعودی با توجه به تعداد مسلمانان روسیه، اهمیت این موضوع را مورد تأکید قرار داد و از تجارب ایران در بخش‌های مختلف حج از جمله روش‌های آموزش به حجاج و برگزاری کنفرانس‌های مشترک در این حوزه استقبال كرد.

رئیس شورای مفتیان روسیه در بخش ديگري از سخنانش، به اهمیت مقابله با داعش و افراطی‌گرایی و خطر آن در منطقه به خصوص قفقاز و آسیای میانه اشاره و بر ضرورت اتحاد مسلمانان در کشورهای روسیه، ایران و ترکیه برای مقابله با افراط گرایی تأکید کرد.

این دیدار با حضور رضا ملکی، رایزن فرهنگی ایران در روسيه و شیخ عبدالباسط نوری‌زاد، امام جمعه اهل تسنن گنبدکاووس، برگزار شد.
https://taghribnews.com/vdcjaoe8tuqehtz.fsfu.html
مرجع : حوزه
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی