تاریخ انتشار۱۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۸:۵۴
کد مطلب : 167927

محکومیت جهانی طرح رژيم صهيونيستی برای مصادره زمين های فلسطينيان

اقدام رژیم صهیونیستی برای مصادره ۴۰۰هکتار از اراضی فلسطینیان در منطقه بیت لحم با واکنش شدیدی از سوی کشور ها و سازمان های بین المللی مواجه گردید.
محکومیت جهانی طرح رژيم صهيونيستی برای مصادره زمين های فلسطينيان
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، "احمد بن محمد الجروان" رئیس پارلمان عربی روز سه شنبه گفت: ما تصمیم دولت اسرائیل را برای مصادره ۴۰۰ هکتار از زمین های شهروندان فلسطینی در غرب شهر رام الله به شدت محکوم می کنیم.

الجروان افزود: ادامه سیاست تل‌اویو در مصادره زمین های فلسطینی ها ،توسعه شهرک های صهیونیست نشین در اراضی اشغالی فلسطین و تغییر بافت جغرافیایی منطقه نقض آشکار قوانین و قطعنامه های بین المللی است .

الجروان تصریح کرد: توقف درگیری ها در نوار غزه و برقراری آتش بس میان اسرائیل و گروههای فلسطینی در این منطقه باید با توقف اشکال مختلف تعرضات و دشمنی های این رژیم علیه مردم فلسطین و سرزمین های آنان همراه باشد .
وی در ادامه از جامعه بین المللی خواست به مسئولیت و وظیفه مهم خود عمل و موضع قاطعی در محکومیت و متوقف کردن تعرضات غیر قانونی اسرائیل اتخاذ کند .

ترکيه
ترکیه تصمیم رژیم صهیونیستی برای مصادره زمین های فلسطینی ها را در کرانه باختری رود اردن محکوم کرد.

وزارت امور خارجه ترکیه روز سه شنبه در بیانیه ای ضمن محکومیت تصمیم رژیم صهیونیستی برای مصادره ۴۰۰ هکتار از زمین های فلسطینی ها در غرب شهر بیت لحم تاکید کرد اقدامات توسعه طلبانه و تعرضات خصمانه رژیم صهیونیستی به ویژه مصادره زمین ها و توسعه شهرک سازی در اراضی اشغالی فلسطین نقض آشکار قوانین بین المللی است .

وزارت امور خارجه ترکیه افزود تصمیمات تحریک آمیز رژیم صهیونیستی بر توافقنامه آتش بس در نوار غزه که چند روز پیش با میانجی گری مصر بین تل آویو و گروههای فلسطینی در قاهره به امضا رسید ، تاثیر منفی خواهد گذاشت .

وزارت خارجه ترکیه در این بیانیه از رژیم صهیونیستی خواست از اتخاذ تصمیمات تحریک آمیز که به تضعیف تلاشها برای برقراری صلحی پایدار درمنطقه منجر می شود ، به شدت پرهیز کند .

وزارت امور خارجه ترکیه از دولت اسرائیل خواست ازمصادره بخش های جدیدی از زمین های فلسطینی ها صرف نظر کند وبه قوانین بین المللی احترام بگذارد .

آلمان
وزیر امور خارجه آلمان از رژیم صهیونیستی خواست تصمیم اخیر خود را برای مصادره زمین های فلسطینی ها در غرب شهر بیت لحم لغو کند.

فرانک والتر اشتاینمایر روز سه شنبه گفت : تصمیم تل آویو برای مصادره ۴۰۰ هکتار از زمین های جدید فلسطینی ها تصمیمی کاملا اشتباه است و مااز دولت اسرائیل می خواهیم از تصمیم خود صرف نظر کند.

وزیر امور خارجه آلمان افزود: دولت آلمان از تصمیم تل آویو برای مصادره زمین های فلسطینی های در غرب بیت لحم با هدف توسعه شهرک سازی در این منطقه بسیار متاسف شده است و از تل آویو می خواهد از این کار چشم پوشی کند.

اشتاینمایر درباره سیاست توسعه شهرک سازی اسرئیل در اراضی اشغالی فلسطین گفت: سیاست برلین درباره توسعه شهرک سازی کاملا روشن است و ما همواره به این مسئله تاکید کرده ایم که این کار دولت اسرائیل مغایر با قوانین بین المللی است و تداوم آن به روند تلاش های بین المللی برای پیشبرد صلح در منطقه اسیب می زند و راهبرد تشکیل دو کشور مستقل را با مشکل مواجه می کند.

وی تاکید کرد: بی تردید اتخاد چنین تصمیماتی بازگشت به میز گفتگوها برای حل مناقشه فلسطین را بسیار دشوار می کند و چالشی در برابر تلاش های منطقه ای و بین المللی برای جلوگیری از تکرار فاجعه انسانی اخیردر نوار غزه است که چند هفته پیش با تهاجم نظامی اسرائیل به نوار غزه رخ داد .

سوئيس
وزارت امور خارجه سوئیس با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن این تصمیم رژیم اسراییل اعلام کرد زمین های مصادره شده فلسطینیان در بیت لحم قرار است برای ساخت واحد های مسکونی یهودی نشین بیشتری در این منطقه حساس مورد استفاده قرار گیرد.

وزارت امور خارجه سوئیس تصریح کرد این کشور همواره به روشنی تاکید کرده است که شهرک های اسراییلی بر اساس قوانین بین المللی غیرقانونی و مانعی سر راه تحقق صلح هستند و این امر طرح تشکیل دو کشور را به خطر می اندازد.

سوئیس همچنین از کابینه رژیم صهیونیستی خواسته است در تصمیم خود برای مصادره زمین های فلسطینیان تجدید نظر و تلاش کند آتش بس با فلسطینیان در نوار غزه دائمی شود و از طریق گفتگو راه حلی برای دستیابی به صلحی عادلانه و دائمی به منظور عملی کردن طرح تشکیل دو کشور ارائه دهد .

نيوزيلند
دولت نیوزیلند طرح کابینه صهیونیستی برای مصادره بخش هایی از زمین های فلسطینیان در کرانه غربی رود اردن را محکوم کرد.

وزارت امور خارجه نیوزیلند شب گذشته با صدور بیانیه ای تصمیم رژیم اسراییل برای مصادره بخش هایی از زمین های فلسطینیان ساکن بیت لحم به منظور توسعه یکی از شهرک های یهودی نشین را باعث به شکست کشیده شدن مذاکرات صلح بین فلسطینیان و این رژیم دانست و این اقدام تل آویو را محکوم کرد.

مورای مک کالی وزیر امور خارجه نیوزیلند خاطر نشان کرد: به جای گسترش اشغالگریهای اسراییل در کرانه غربی رود اردن ، باید از آتش بس در غزه و ادامه مذاکرات صلح بین طرفین در قاهره حمایت کرد .

وزیر امور خارجه نیوزیلند افزود: شهرک های یهودی نشین اسراییل در کرانه غربی رود اردن و قدس شرقی دستیابی فلسطینیان و رژیم اسراییل به توافقنامه نهایی براساس تشکیل دو کشور را ناکام خواهد گذاشت.

وی خواهان توقف توسعه شهرک های اسراییلی در مناطق فلسطینی و پایان دادن به سیاست مصادره زمین های فلسطینیان شد .

اسپانیا
دولت اسپانیا روز سه شنبه اقدام مقامات رژیم صهیونیستی در مصادره ۴۰۰ هکتار زمین منطقه بیت لحم در کرانه باختری رود اردن برای الحاق آن به یک منطقه شهرک سازی را محکوم و خواهان تجدیدنظر در مورد آن شد.

دولت اسپانیا با انتشار بیانیه ای در سایت رسمی وزارت خارجه این کشور، بر موضع خود مبنی بر غیرقانونی بودن شهرک سازی ها تاکید و تصریح کرد همانند تمامی بیانیه های قبلی خود، استقرار، حفظ و گسترش شهرک سازی ها را محکوم می کند.

وزارت خارجه اسپانیا افزود: تصمیم اسراییل در این اقدام بخصوص در زمان حساس کنونی که طرفین باید از اعمال هرگونه اقدامی که در مسیر صلح پس از اعلام آتش بس توافق شده ۲۶ آگوست مانع ایجاد کند خودداری نمایند، کاملا نامناسب است.

دبیرکل سازمان ملل
سخنگوی بان کی مون دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه گفت که بان از طرح رژیم صهیونیستی برای مصادره ۴۰۰ هکتار از اراضی فلسطینی در بیت لحم در جنوب کرانه باختری اشغالی به شدت نگران است.

سخنگوی بان کی مون گفت: دبیر کل سازمان ملل از اسرائیل می خواهد که به درخواست های جامعه بین المللی در زمینه خودداری از فعالیت های شهرک سازی توجه کند و به تعهدات خود تحت قوانین بین المللی و نقشه راه گروه چهارگانه صلح پایبند باشد.

آمریکا نیز روز دوشنبه از رژیم صهیونیستی خواسته بود که در این طرح بازنگری کند.

مصر
وزارت خارجه مصر روز دوشنبه تصمیم رژیم صهیونیستی را مبنی بر مصادره ۴۰۰ هکتار از اراضی فلسطینی ها در جنوب کرانه باختری محکوم و آن را مغایر با قانون بین المللی دانست.

وزارت خارجه مصر با صدور بیانیه ای تصمیم سران رژیم صهیونیستی را در مصادره ۴۰۰ هکتار از اراضی فلسطینی ها در منطقه "بیت لحم" واقع در کرانه باختری به منظور گسترش شهرک های صهیونیست نشین محکوم کرد.

وزارت خارجه مصر این تصمیم را گامی منفی و متناقض با قانون بین المللی خواند و افزود: این اقدام می تواند تبعات منفی بر روند صلح میان دو طرف فلسطینی و رژیم صهینونیستی بر جای بگذارد.

همچنین در بیانیه مذکور آمده است: ‫این تصمیم اسراییل نوعی سنگ اندازی بر سر راه تلاش های صورت گرفته جهت دستیابی به حل و فصل نهایی بر اساس راه حل تشکیل دو کشور به حساب می آید.راه حلی که مورد تایید و توافق جامعه جهانی وتصمیم های کمیته چهارجانبه بین المللی (ویژه حل وفصل مساله فلسطین) است.

انگلیس
وزیر امورخارجه انگلیس روزدوشنبه ضمن ابراز تاسف از تصمیم رژیم صهیونیستی برای مصادره صدها هکتار از اراضی فلسطینی ها در کرانه باختری، این اقدام را غیرقانونی دانست.

فیلیپ هاموند گفت:دولت بریتانیا ضمن ابراز تاسف از اقدام اسراییل در مصادره ۴۰۰ هکتار از اراضی نزدیک به بیت اللحم،این اقدام که متعاقب برقراری آتش بس در غزه صورت می گیرد، را غیرقانونی می داند.

وزیرخارجه انگلیس عنوان کرد این اقدام رژیم صهیونیستی می تواند به جایگاه این رژیم در جامعه بین الملل آسیب جدی وارد کند.

وی بااشاره به روشن بودن مواضع انگلیس درقبال شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی گفت: این شهرک سازی ها برخلاف حقوق بین الملل بوده و مانعی در راه مذاکرات برای رسیدن به توافق میان اسراییل و فلسطین به شمار می آید.

هاموند مهمترین اقدام در شرایط کنونی را تلاش برای تحکیم آتش بس در غزه توصیف کرد و گفت ما قویا از اسراییل می خواهیم که از تصمیم یاد شده عقب نشینی کند.

رژیم صهیونیستی روز یکشنبه اعلام کرد که قصد دارد ۴۰۰هکتار از اراضی فلسطینیان را در منطقه "بیت لحم" واقع در جنوب کرانه باختری را ضمیمه سرزمین های اشغالی کند که بالاترین میزان در تصرف اراضی مردم فلسطین طی ۳۰ سال گذشته شمرده می شود.

اشغال خاک فلسطین توسط صهیونیست ها در سال ۱۹۴۶میلادی آغاز شد و اشغالگران قدس طی سالهای ۱۹۴۸ تا ۱۹۷۸ میلادی تقریبا علاوه بر تثبیت خود در ۵۴ درصد از خاک فلسطین، ۴۶ درصد از مناطقی که سازمان ملل متحد در طرح خود آن را به فلسطینی ها اختصاص داده بود و همچنین ۲ درصد دیگر را شامل منطقه قدس که براساس این طرح باید به صورت بین المللی اداره می شد، به اشغال خود در آورد.
https://taghribnews.com/vdcj8aevauqemhz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی