تاریخ انتشار۳۰ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : 156810
رئیس جمهور:

امنیت در سایه حاکمیت قانون امکان پذیر است

رییس جمهوری صبح روز شنبه در نوزدهمین گردهمایی سراسری فرماندهان نیروی انتظامی گفت: بخشی از سرمایه اعتماد عمومی و اجتماعی که بزرگترین سرمایه حاکمیت است در اختیار و به دست نیروی انتظامی است، چرا که مردم شکل، اخلاق و تغییر رفتار در حاکمیت را در چهره نیروی انتظامی و برخورد آنها می‌بینند.
امنیت در سایه حاکمیت قانون امکان پذیر است
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی با بیان اینکه لازم می‌دانم به همه پرسنل ناجا به ویژه راهنمایی و رانندگی به خاطر تلاش بسیار گسترده و شبانه روزی شان در تعطیلات نوروزی، برای خدمت به مردم و تامین امنیت کشور و رفاه حال مسافران، خسته نباشید عرض کنم، اظهار کرد: همین که آمار نشان می‌دهد، تعداد تصادفات و افرادی که در اثر تصادفات کشته می‌شوند کاهش پیدا کرده، بزرگترین تشویق برای همه شما و دولت خدمتگزار است.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه کاهش تصادفات همکاری و هماهنگی همه ارگان ها و مسئولان و بویژه خود مردم را می‌طلبد و اگر دست به دست هم دهیم می توانیم در این زمینه به خوبی ادای وظیفه کنیم، تصریح کرد: نیروی انتظامی وظایف بسیار سخت، گسترده و حساسی را که نشانگر اهمیت این نیرو و دشواری وظیفه آن است، بر عهده دارد.

دکتر روحانی افزود: اقدامات نیروی انتظامی با سایر نیروهای نظامی متفاوت است؛ نیروی نظامی عمدتاً مسئولیتش برای امنیت ملی است و امنیت ملی در اکثر اوقات مقابله با تهدیدهای بیرونی و خارجی است و عمدتاً نیروی نظامی ارتباط مستقیم کمتری با مردم دارد، اما نیروی انتظامی همواره برای انجام وظیفه با مردم مواجه است.

امنیت در سایه حاکمیت قانون امکان پذیر است
رییس جمهوری در ادامه سخنان خود در نوزدهمین گردهمایی سراسری فرماندهان نیروی انتظامی با بیان اینکه نیروی انتظامی پیشانی نظام برای مواجه شدن با مردم بوده و به عنوان بخش بزرگ حاکمیت و نظام برای مردم مطرح است و آنها شکل برخورد، تعامل، اقتدار، ادب، اخلاق و مهارت حرفه‌ای نیروی انتظامی را لمس می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی با اشاره به تاثیرات نوع برخورد نیروی انتظامی با مردم، گفت: ما باید فرای قانون با مردم عمل کنیم و اخلاق، فرای قانون است.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه کار نیروی اننتظامی بسیار سخت و سنگین است و دولت این موضوع را به طور کامل لمس و احساس می‌کند، تصریح کرد: نیروی انتظامی از ابتدای مرزها تا اعماق شهرها و در ایام تعطیل و غیر تعطیل حضور دارند و نه تنها مبارزه با جرم بلکه وظیفه ایجاد نظم را هم بر عهده دارند.

رییس جمهوری با بیان اینکه نیروی انتظامی مسئولیت حفظ امنیت عمومی را بر عهده دارد، گفت: امنیت به معنای زندگی بدون دغدغه و آرامش باطن است؛ دغدغه به معنای داشتن یک نوع نگرانی در زندگی است و امنیت یعنی برداشتن تمام دغدغه‌ها و ایجاد آرامش و به تعبیری دیگر امنیت به معنای آن است که افراد جامعه نسبت به سرمایه‌های ارزشمند مادی و معنوی خودشان نگرانی نداشته باشند.

دکتر روحانی با بیان اینکه ایجاد امنیت تنها بر عهده نیروی انتظامی نیست و بخش بزرگی از آن را فرهنگ به عهده دارد، ادامه داد: فرهنگ جامعه باید امنیت را بوجود بیاورد؛ امنیت امروز معنای بسیار گسترده و وسیعی دارد که یک بخشی از این امنیت بر عهده نیروی انتظامی است.

رییس جمهوری افزود: دورانی در دنیا تصور بر این بود که هر چه نیرو قدرتمندتر، قوی‌تر و زورمندتر بوده و برخوردها خشن‌تر باشد، امنیت بهتر برقرار می‌شود اما امروز هیچ کس این موضوع را قبول ندارد؛ این به معنای عدم برخورداری نیروی انتظامی از توانمندی نیست اما اساس امنیت را تنها قدرت تایین نمی کند، بلکه حاکمیت قانون تعیین می کند.

دکتر روحانی تصریح کرد: حاکمیت و اجرای قانون در کشور باید به صورت یک ارزش در آمده و همه احساس کنند عمل به قانون ارزش و عدم آن ضد ارزش است.

رییس جمهوری خاطر نشان کرد: اگر قانون، ارزش و تخلف از قانون به عنوان ضد ارزش در جامعه به عنوان فرهنگ باشد، این سرآغاز نظم، آرامش و امنیت بوده و این فرهنگ در کنار حضور نیروی انتظامی می تواند در آن جامعه امنیت به معنای واقعی کلمه را ایجاد کند.

حضور نیروی انتظامی برای تحقق اقتصاد مقاومتی ضروری است

رییس جمهوری در ادامه سخنرانی خود در نوزدهمین گردهمایی فرماندهان نیروی انتظامی ، با تاکید بر اینکه کشور متعلق به مردم است و تمام مقامات ما بدون استثنا بطور مستقیم و غیر مستقیم منتخب مردم هستند گفت : همه ما در هر مسئولیتی که هستیم باید خودمان را خادم مردم بدانیم و با ادب و اخلاق و آنچه که در قانون بر آن تصریح شده است با شهروندان برخورد کنیم .

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی با اشاره به ضرورت برخورد با مجرمان بر اساس حدود شرعی که در قانون جمهوری اسلامی نیز تجلی یافته است ، اظهار داشت : حتی باید با کسی که به پای چوبه دار می رود نیز مطابق قانون برخورد شود و کسی حق ندارد به آن فرد فحش بدهد یا توهین کند.

دکتر روحانی تصریح کرد: امروز بحمدالله از نگاه مردم پلیس جایگاه و منزلت اجتماعی خوبی دارد و مردم قدردان و قدرشنان نیروی انتطامی هستند و اگر در جایی هم تخلفی وجود داشته باشد مردم این را به حساب کل پلیس نمی گذارند.

رییس جمهوری تخصیص کامل بودجه نیروی انتظامی در سال ۹۲ را یادآور شد و گفت : از نگاه دولت نیروی انتظامی جایگاه حساس و مهمی در برنامه های پیش رو دارد و دولت در حد توان برای رفع نیازهای این نیرو اقدام خواهد کرد.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه احتمالا تا پایان هفته مرحله دوم یارانه ها به عنوان تکلیف قانونی دولت عملیاتی و اجرایی می شود خاطرنشان کرد : شیب اصلاح قیمت حامل های انرژی شیب ملایمی خواهد بود تا به مردم فشار نیاید .

دکتر روحانی گفت : بنده در مرحله اجرا بسیار حساس هستم بطوریکه پس از رسیدن چند گزارش از سوء برداشت در خصوص مصوبه افزایش قیمت برق و آب ، از وزیر نیرو و سایر مسئولان خواستم تا با محاسبه قیمت ها بر اساس تفسیر مد نظر مانع از فشار بر مردم شوند.

رییس جمهوری با اشاره به ابلاغی رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی و نامگذاری امسال ، ضرورت حضور نیروی انتظامی برای اجرای شدن سیاست های مورد نظر رهبری را یادآور شد و گفت : اقتصاد مقاومتی زمانی تحقق می یابد که قاچاق وجود نداشته باشد و در این زمینه نیروی انتظامی وظیفه و رسالت سنگینی بر دوش دارد که به نفع کشور است .

دکتر روحانی گفت : کشور نیازمند خروج از رکود اقتصادی به منظور حل معضل بیکاری است زیرا فقر زمینه ساز بروز بسیاری از جرایم است. بستر سازی برای رونق اقتصادی وظیفه همه دستگاه ها و نهادهاست و نمی توان کارها را رها کرد و از نیروی انتظامی خواست تا به تنهایی از پس ایجاد امنیت و جلوگیری از وقوع جرم برآید.
https://taghribnews.com/vdcizqazut1awv2.cbct.html
مرجع : پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی