تاریخ انتشار۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب : 245875

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید از طلاب برتر جامعه المصطفی(ص) گرگان تجلیل شد

مراسم آغاز سال تحصیلی 96 -95 جامعه المصطفی(ص) گرگان و تجلیل از طلاب برتر با حضور علماء و مسئولان استانی، اساتید، دانش پژوهان و کارکنان این واحد برگزار شد.
همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید از طلاب برتر جامعه المصطفی(ص) گرگان تجلیل شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تقریب از گلستان، در این مراسم پس از قرائت ایاتی چند از قران کریم و سرود جمهوری اسلامی ایران ابتدا «دکتر زهیر مسیلینی» معاون آموزش این واحد با ارائه گزارشی برنامه های معاونت آموزش را تشریح و اعلام نمود.
«حجت الاسلام علی تقوی» رئیس جامعه المصطفی گرگان نیز با خوش آمدگویی به حضار به تشریح برنامه های واحد گرگان در سال جاری پرداخت و گزارشی از عملکرد این واحد در سال گذشته ارائه نمود.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: با وجود آنکه قرآن کریم بر تعقل و عقل گرایی بسیار تاکید کرده است، تندروی گروه های تکفیری در جهان اسلام ضربه سختی بر پیکر جوامع اسلامی می زند.
«آیت الله حسینی شاهرودی»، افزود: ریشه و منشا تفکرات تکفیری به  اعتقادات خوارج صدر اسلام بر می گردد و ریشه تفکراتی مانند وهابیت و سلفی گری نیز ادامه همان اعتقادات خوارج است.
نماینده مردم استان گلستان در خبرگان رهبری، راه علاج و مبارزه با این گونه تفکرات را که از عربستان آغاز شده است، مبارزه علمی طلاب و اساتید دانست.

رئیس مجتمع علوم و مطالعات اسلامی نیز با تبریک سال تحصیلی جدید، گفت: خداوند مجموعه ای از بهترین ها را نصیب مسلمانان کرده است؛ بهترین پیامبر، بهترین کتاب، بهترین امت و بهترین سرمایه های مادی و معنوی در اختیار مسلمانان است و به طور طبیعی وقتی این نعمت ها را داریم، انتظار می رود که باید بهترین وضعیت را هم داشته باشیم و باید در همه موارد جامعه اسلامی حرف اول را بزند؛ ولی متاسفانه در بعضی موارد اینگونه نیست.
«حجت الاسلام مصطفی محامی» ادامه داد: درست عمل نکردن به همه احکام و دستورات الهی یکی از دلایل این عقب ماندگی ها است.
 به گفته وی؛ گاهی اوقات این دستورات و وحی الهی را درست نمی فهمیم که نشانه جهل است و گاهی هم می فهمیم؛ ولی یا سخت است و انجام نمی دهیم و یا با شهوات نفسانی و منافع دنیایی ما جور در نمی آید و انجام نمی دهیم که این مورد جهل مرکب است.
رئیس مجتمع علوم و مطالعات اسلامی با تاکید بر استفاده حداکثری از امکانات موجود جهت تعلیم و تهذیب، تصریح کرد: تهذیب به اندازه تعلیم و حتی بیش از آن مهم است؛ زیرا عالم بدون تهذیب خودش فساد ایجاد می کند.
گفتنی است؛ در پایان این مراسم از طلاب برتر این مرکز علمی با اهداء لوح و جایزه تجلیل به عمل آمد.
https://taghribnews.com/vdciywarwt1a5v2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی