تاریخ انتشار۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۵۵
کد مطلب : 192478
امام جمعه اهل سنت يکه سعود(رازو جرگلان):

مسأله وحدت مورد تأکید دین اسلام و آیات الهی است

امام جمعه اهل سنت يکه سعود از توابع شهرستان راز و جرگلان گفت: مسأله وحدت بسیار مورد تأکید دین مبین اسلام و آیات الهی است و با وحدت و همبستگی می توان راه و روش و سیره رسول خدا‌(ص) که همان تقریب رسالت الهی است به خوبی انجام دهیم.
مسأله وحدت مورد تأکید دین اسلام و آیات الهی است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تقریب(تنا) از بجنورد، "حاج آخوند صمدي" امام جمعه اهل سنت يکه سعود از توابع شهرستان راز و جرگلان در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته اظهارداشت: رسول اکرم (ص) که منشأ وحدت بودند، تمام قبایل عرب را دستور به وحدت و یکپارچگی دادند و تمام اصحاب و یاران خود را به وحدت توصیه کردند چون رسول الله می دانستند که اگر در میان مسلمانان وحدت باشد همیشه پیروز و سربلند خواهند بود و اگر میانشان تفرقه و نزاع باشد همیشه شکست خواهند خورد.

آخوند صمدي تصريح کرد: حفظ اتحاد اسلامي و قوام آن وظیفه اصلی مسلمانان جهان است، چرا که دشمنان اسلام ورسول الله، تنها از راه ايجاد تفرقه می‌توانند به جوامع اسلامی ضربه وارد بکنند، بنابراین باید بسیار آگاهانه و هوشیارانه از وحدت اسلامی حاکم بر جامعه محافظت بکنیم

وي همچنين بيان داشت: خداوند سبحان نماز را ستون دین قرارداد و امر کرد بر محافظت این نماز، تا اینکه از روز محشر نجات پیدا بکنیم و همه مسلمانان باید آگاه باشند که اگر کسی نماز را ترک می کند در مشقت خواهد افتاد و تارک نماز عدالت ندارد.

وي افزود: نماز رابطه انسان با خداست و مایه آرامش روح و پاکی قلب و پیدایش روح تقوا و تربیت انسان و طلب مغفرت و بخشش گناهان است. 

امام جمعه اهل سنت يکه سعود گفت: انسان در همه لحظات زندگی حتی هنگام مرگ هم ممکن است دچار خطا شود و کار ناشایستی را انجام دهد و گناه کند، نماز یکی از راه هایی است که انسان را از ارتکاب به گناه باز می دارد و به صراط راست و روشن هدایت می کند. 

حدود 10 درصد از جمعیت 867 هزار نفری استان خراسان شمالی، ترکمن های سنی مذهب هستند که بیشتر آنها در شهرستان های بجنورد، راز و جرگلان و مانه و سملقان سکونت دارند.
 
https://taghribnews.com/vdciyrazvt1a352.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی