تاریخ انتشار۱۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۸:۰۰
کد مطلب : 252471

حمایت احزاب سیاسی یمن از دولت نجات ملی

جناح‌‌های سیاسی در یمن، ضمن پشتیبانی از دولت تازه تشکیل شدۀ نجات ملی، برای کمک به این دولت برای اجرای وظایف سیاسی، اقتصادی، امنیتی و نظامی‌اش، اعلام آمادگی کرده‌اند.
حمایت احزاب سیاسی یمن از دولت نجات ملی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، احزاب سیاسی یمن، در مراسم چهل‌ ونهمین سالگرد استقلال یمن از حکومت استعماری بریتانیا در صنعا، پایتخت این کشور، برای همکاری با دولت جدید اعلام آمادگی کردند.

"محمد علی الحوثی" رئیس کمیتۀ عالی انقلاب یمن، از این مراسم به عنوان یک مناسبت مقدس برای مردم این کشور یاد کرد و گفت: این استقلال الهام‌بخش مردم بود تا در برابر هرگونه تجاوز به کشور تحت محاصرۀ خود، مقاومت کنند.

"عبدالملک حجری" رئیس حزب کرامت یمن، نیز به نمایندگی از سوی تمامی جناح‌های سیاسی یمن تعهد خود را به شورای عالی سیاسی که ائتلافی میان جنبش مردمی انصارالله و علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور اسبق یمن به حساب می‌آید و دولت نجات ملی را معرفی کرده است، اعلام کرد.

حجری همچنین گفت: حزب او از هیچ تلاشی برای پیشبرد برنامه‌های دولت نجات ملی فروگذار نخواهد کرد.

اعضای دولت جدید یمن سه ‌شنبه پس از آ‌ن ‌که جنبش انصارالله و متحدانش آن‌ها را معرفی کردند، سوگند یاد کردند.

شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله یمن دوشنبه (8 آذر) در نشستی فوق‌العاده به ریاست صالح علی الصماد ‎در صنعا، اعضای دولت نجات ملی یمن را معرفی کرد.

شورای عالی سیاسی یمن در انتهای این نشست با صدرو بیانیه‎ای اعلام کرد که تشکیل دولت نجات ملی در شرایط سخت کنونی در این کشور با هدف سر‌‍و‌سامان دادن به اوضاع داخلی و مقابله با تجاوز اقتصادی، نظامی و سیاسی دشمن صورت گرفته است.
 
https://taghribnews.com/vdciyrarzt1aw52.cbct.html
مرجع : پرس تی وی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی