تاریخ انتشار۸ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب : 236370
آیت الله آملی لاریجانی در همایش سراسری قوه قضائیه:

حقوق بشر آمریکاییها و اروپاییها دروغ است / ما پیشتاز حقوق بشر هستیم چون پیامبر اسلام 1400 سال پیش بردگی را نهی کرد

رئیس قوه قضائیه: دروغی از این بزرگتر در روزگار ما نیست واین دروغ حقوق بشری آمریکاییها و اروپاییهاست، خودشان ازحملات کوبنده عربستان علیه مردم یمن حمایت می کنند که تمام آن جنایات جنگی است .
حقوق بشر آمریکاییها و اروپاییها دروغ است / ما پیشتاز حقوق بشر هستیم چون پیامبر اسلام 1400 سال پیش بردگی را نهی کرد
آیت الله آملی لاریجانی در همایش سراسری قوه قضائیه که صبح امروز با حضور سران سه قوه برگزار شد گفت:در بحث حقوق بشر، مورد هجمه های بسیار حقوق بشری واقع می شویم اما دراین خصوص سه مسئله با غربیها داریم یکی بحث های مبنایی است؛ معتقدیم در باب مبانی حقوق بشر بدون مراجعه به آن مبانی اصلی ما نمی توانیم تصمیم گیری کنیم.
رئیس قوه قضائیه گفت: کسانی که تمام حقوق را وضعی و قراردادی می دانند و مبدا آن را نیز قراردادهای اجتماعی می دانند، با مایی که مبدا ء آن را اصولا یک مبداء دینی می دانیم  زمین تا آسمان فرق می کند.
آیت الله آملی لاریجانی افزود : وقتی حق متعال را پذیرفتیم از حق اوست که تمام حقوق متسری می شود ما نمی توانیم از لحاظ مبانی، با آنهایی که حقوقی را تنظیم می کنند و بعدا می خواهند آن را به همه جا تحمیل کنند این موضوع را بپذیریم .

رئیس قوه قضائیه اضافه کرد‌: اینها حق آزادی همسرداری را در حقوق بشر اثبات می کنند و بعد نیز همسرداری را به همجنس تعمیم می دهند چرا ما باید این حرف ها را گوش کنیم ؟ ما با داشتن آن مبانی دینی امکان ندارد زیر بار این حرف ها برویم و ما اینجا حرف برای گفتن بسیار داریم و آن مبانی را به هیچ وجه قبول نداریم.

وی گفت : بحث دیگر در تعمیم شئون حقوقی است که آنها حقوق بشر می دانند. فرض کنید که اینگونه باشد چه کسی گفته است که شما می توانید آنها را به ما تحمیل کنید ؟ تعمیم این حقوق بشر غربی به کل کشورها خودش خلاف حقوق بشر است، ما یک چیزی را حق نمی دانیم شما حق می دانید چطور می خواهید آن را به ما تحمیل کنید ؟ 

آیت الله آملی لاریجانی افزود : آنها یک حقوق عام الشمول را تصویر کردند و می گویند هر چه ما می گوییم همین باید به همه دنیا تحمیل شود این را از کجا آوردید ؟
رئیس قوه قضائیه اضافه کرد‌: سومین مسئله نیز اجرای این حقوق در دنیای امروز است که در واقع حقوق بشر ابزاری است در دست دولت های بزرگ  و مجامع بین المللی برای فشار به هر کشوری که رفتار و منش  آنها را نمی پسندد  همانند جمهوری اسلامی ایران که مستقل است و سر به پیش امثال آمریکا فرود نمی آورد. 

آیت الله آملی لاریجانی افزود : در خود آمریکا وضع حقوق بشری چگونه است ‌؟ در فلسطین اشغالی حقوق بشر چگونه است‌؟ در عربستان سعودی چه طور است  ؟ چند انتخابات در عربستان رخ داده است ؟ در بحرین چه طور است ؟ بمباران مردم یمن چه طور است ؟ آیا آمریکاییها آمدند از این وضعیت انتقاد کنند ؟  

رئیس قوه قضائیه اضافه کرد‌: دروغی از این بزرگتر در روزگار ما نیست و این دروغ حقوق بشری آمریکاییها و اروپاییهاست ، خودشان از حملات کوبنده عربستان علیه مردم یمن حمایت می کنند که تمام آنها جنایات جنگی است . سازمان ملل داشت و یک گوشه ای از آن عربستان سعودی را گرفته بود آن را متهم به نقض حقوق بشر کردند و همین را نیز با زور بیرون بردند.
 
آیت الله آملی لاریجانی افزود: این دنیایی است که حقوق بشر می خواهد در آن تجلی کند و این حقوق بشری است که آمریکا می گوید .
رئیس قوه قضائیه گفت: آن وقت جمهوری اسلامی که در بین هر فاصله یکی دو سال یک انتخابات داشته است ، محکوم می شود به اینکه خلاف حقوق بشر عمل می کند .
 
وی گفت : می گویند شما حقوق زنان را در جمهوری اسلامی ایران نقض می کنید ‌، زنان در جمهوری اسلامی پا به پای مردها در دانشگاه ها شرکت و در مدیریت ها دخالت می کنند.
آملی لاریجانی افزود : چه نقض حقوقی است ؟ شما ناقض حقوق زنان هستید و اسمش است که زن در امریکا آزاد است ، چه آزادی اگر شما از زن استفاده بَرده گونه می کنید، این اسمش آزادی است ؟ 
 
رئیس قوه قضائیه اضافه کرد  : یک اختاپوس سازمان ها ، نهادها و ان جی اوها درست کرده اید به نام حامی زنان اما در پس پرده جز بردگی زنان چیز دیگری نیست .
وی گفت : از گسترش همین فساد جنسی میلیاردها دلار استفاده می کنید و آیا این بردگی زن در مغرب زمین نیست  ؟ اما اسم این را آزادی زنان گذاشته اید و حقوق بشر.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه حقوق بشر متاسفانه ابزار دست آنهاست ، افزود: با سیطره خبری و رسانه ای که دارند ، این حقوق بشر را این ور و آن ور  مطرح می کنند در حالیکه باید دید وضع حقوق بشر خودشان چیست ؟
 
رئیس قوه قضائیه گفت: شخصی در جمهوری اسلامی ایران که مامور در حال بازجویی با وی رفتار سوئی داشته و متاسفانه این متهم از دنیا رفت که البته ما این را قبول نداریم و با آن شخص خاطی برخورد نیز کردیم و به نیروی انتظامی نیز تذکرات شدید دادیم اما این یک پروژه ضد حقوق بشری در جمهوری اسلامی شد اما در آمریکا جلوی چشم تمام رسانه ها طرف را به زمین می خوابانند و در ملاء عام گردنش را می شکنند و می کشند اما کسی دم در نمی دهد.
آیت الله آملی لاریجانی افزود: آیا این ضد حقوق بشر نیست ؟ چند تا قتل از سیاه پوستان در ایام سال رخ می دهد و  بر حسب گزارش حقوق بشر در هر روز یک سیاهپوست در آنجا کشته می شود.
وی گفت : این چه حقوق بشری است که شما می خواهید به دنیا تحمیل کنید یعنی یک دروغ بزرگ را می خواهید تحمیل کنید .
 
تلاش ایران برای جلوگیری از توسعه موادمخدر در جهان 
رئیس قوه قضائیه گفت: ایران برای جلوگیری از  توسعه مواد مخدر در جهان تلاش می کند.
آیت الله صادق آملی لاریجانی افزود: جمهوری اسلامی ایران در بحث مبارزه با مواد مخدر و اعدام قاچاقچیان ایثار می کند و اگر این تلاشها نبود  مواد مخدر در تمام دنیا پخش می شد .

وی گفت : دستگاه قضا و جمهوری اسلامی ایران گوششان به این حرفها بدهکار نیست و ما پیشتاز حقوق بشر هستیم چون پیامبر اسلام 1400 سال پیش بردگی را نهی کرد.

رئیس دستگاه قضا افزود : در قرن 19 بردگی در آمریکا همچنان جاری بود و این در حالی است که پیامبر(ص) ما همواره تاکید داشتند که مردم مثل دندانه های یک شانه هستند و عرب و عجم تفاوتی با هم ندارند .

آیت  الله آملی لاریجانی تاکید کرد : اسلام برده داری را ریشه کرد و یکی از مهم ترین اهداف پیامبر (ص) این بود که حتی اگر یک اسیر جنگی سواد داشت و به ده نفر آموزش  خواندن و نوشتن می داد وی را آزاد می کردند .
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه  ایران پیشتاز تحقق حقوق بشر است خطاب به قضات گفت : ما یک وظیفه اخلاقی داریم  و رعایت حقوق مردم و حقوق شهروندی را  باید در نظر بگیریم .

آیت الله  آملی لاریجانی در پایان با اشاره به مناسبت پیش روی شب قدر افزود : به همه شما قضات شریف توصیه می کنم  که از این  ایام و لحظات باقیمانده  ماه رمضان  و شب های قدر به خوبی بهره برداری کنید و اجازه ندهید این ایام به غفلت بگذرد چنانکه در قرآن نیز به ما توصیه شده که  همواره به دین توجه داشته باشیم .
وی تاکید کرد : باور کنید که خداوند  اصل این عالم است، همه چیز از اوست باور کنیم  که در محضر او هستیم و خداوند به همه چیز احاطه دارد که در این شرایط دنیا در چشممان کوچک خواهد شود و با خدا انس خواهیم گرفت .

 
 نظارت نظام مند و سیستماتیک در دستگاه قضا  
 
رئیس قوه قضائیه گفت: ما ابعاد نظارتی این قوه را گسترش دادیم و به طور نظام مند و سیستماتیک نظارت می کنیم.
آیت الله صادق آملی لاریجانی افزود: دو سال است افرادی به صورت پنهانی در میان مردم و شعبات می روند و حضور دارند و برخورد قاطع با افراد متخلف صورت می گیرد.
رئیس قوه قضائیه افزود: بدنه دستگاه قضایی سالم است و افراد سختکوشی هستند، همه را نباید به یک شیوه نگاه کنیم.
آیت الله آملی لاریجانی گفت: رعایت اخلاق حرفه ای در دنیا و در ایران بسیار مهم است، در مشاغلی همچون تجارت و پزشکی و همچنین در دستگاه قضا اخلاق حرفه ای وجود دارد؛ ما باید پیشتاز در بحث اخلاق حرفه ای باشیم، نباید بگذاریم چیزی که از توان ما بر می آید دیگران انجام دهند و ما عقب بمانیم.  
 
وی افزود: در زندگی شخصی و حرفه ای، در نحوه مواجهه با متهم باید اخلاق حرفه ای را رعایت کنیم، شکایت های متعددی از برخی قضات صورت گرفته که با تندی با مراجعان برخورد می کنند که این کار درستی نیست.
 
رئیس قوه قضائیه گفت: قاضی شریفی که قانوناً عمل می کند باید اخلاق حرفه ای داشته باشد کسی که با هزار امید به ما مراجعه می کند نباید راند.
 
آیت الله آملی لاریجانی ادامه داد: کرامت مراجعه کننده اصل است زیرا ما با رأی مردم و حضور آنان اینجا هستیم.  
وی گفت: در ساختار نظام سیاسی توانستیم دستگاه اسلامی داشته باشیم و نباید رفتارهای غیر خداپسندانه در آن صورت گیرد.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه حرف های نادرستی در مورد نظر منفی من درباره وکلا گفته شده است، افزود: وکلای محترم در دستگاه قضایی و احقاق حقوق نقش مؤثری دارند، وکیل خوب قانون را مد نظر قرار می دهد و قطعاً در رأی قاضی مؤثر است و من نظر منفی در مورد وکلا ندارم.
https://taghribnews.com/vdciyqarut1app2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی