تاریخ انتشار۱۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۳
کد مطلب : 297454
//ویژه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی//(97)

تاکید تمامی ادیان اسلامی بر این است که بنی آدم اعضای یکدیگر هستند

وزیر سابق اوقاف و امور دینی الجزایر ورییس مجلس اعلای الجزایر: همکاری و تعامل سازنده اختلاف ها و خشونت ها را از میان می برد و ماحصل این همکاری ثروت عظیمی است که باید شکرگزار آن باشیم
تاکید تمامی ادیان اسلامی بر این است که بنی آدم اعضای یکدیگر هستند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، بو عبدالله غلام الله در سی ویكمین كنفرانس وحدت اسلامی  گفت : وحدت اسلامی نعمت خداوند متعال است . وی خاطر نشان کرد : ایمان و باور به پیامبر اکرم (ص) بوسیله محبت به ایشان محقق می شود . 

وی در ادامه گفت:خداوند متعال شخص رسول اکرم را رحمتی برای جهانیان فرستاده است . وی ضمن اشاره به وفادر بودن پیامبر به عهد و میثاق الهی این ویژگی را  در صحابه ایشان نیزمهم و اساسی دانستند .

 بو عبدالله اذعان کردند : ما شاهد بودیم چگونه فتوحات اسلامی یکی پس از دیگری شکل گرفت و طی آن ما شاهد ظهور علما و فرهیختگان اسلامی بودیم . وی  از انتشار اسلام به مثابه ایمان به خدا و پیروی از اوامر الهی و اجتناب از نواهی یاد کرده است . اهمیت اسلام در ترویج و گسترش عدل و داد در جامعه است . وی هدف مومن در دنباله روی از سیره نبوی را بسیار مهم و حیاتی می داند .

وی در ادامه افزود : تاکید تمامی ادیان اسلامی بر این است که بنی آدم اعضای یکدیگر هستند . وی در  تاکید بر تعامل و همکاری میان انساانها تصریح کرد همکاری و تعامل سازنده اختلاف ها و خشونت ها را از میان می برد و ماحصل این همکاری ثروت عظیمی است که باید شکرگزار آن باشیم .

ابوعبدالله خاطر نشان کرد : بالا بردن ارزشهای انسانی و دوری از خشونت و همزیستی مسالمت آمیز از آموزه ها و مفاهیم عمیق اسلامی است . خداوند متعال به تمام جوامع بشری توجه داشته است و ملاک برتری انسانها را تنها تقوا و پرهیز می داند .

وی با تاکید بر عدم فهم صحیح غربیها از مفاهیم عمیق اسلامی ، شکل گیری دولتهای استعماری و به زیر سلطه در آوردن کشورهای اسلامی توسط استعمارگران را  آماج به باد دادن ارزشهای اسلامی تلقی کرد .

وی در ادامه افزود : شکل گیری جنگهای صلیبی و حمله به اسلام روند سکولاریسم را در غرب تقویت کرد . و ماحصل آن شکل گیری دولتهای استعمار در خاورمیانه بود که جنگ و خونریزی را برای دولتهای منطقه به بار آورد و صهیونیسم را به جان ملت مظلوم فلسطین انداخت . که رهبری و بانی آن انگلیس استعمارگر بود .

 رئیس مجلس اعلای  الجزایر در پایان خاطر نشان کرد : حل بحرانهای منطقه در افغانستان از طریق آشتی و مصالحه میان گروه های مختلف قومی و نژادی صورت می گیرد وی به شدت از نامیدی در ایجاد الجزایر مستقل و آزاد  انتقاد کرد  . و از گفتگو و تعامل در حل بحرانهای منطقه ای و آرامش و ثبات در منطقه ابراز خرسندی کرد .
 
https://taghribnews.com/vdciwyar5t1a352.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی