تاریخ انتشار۱۰ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب : 162552
امام‌جمعه اهل‌سنت شهرک توحید بندرعباس:

گروهک‌های تروریستی و تکفیری بلایی به جان جامعه بشریت هستند/باید امت واحده اسلامی تشکیل شود

شیخ عالی‌زاده ضمن تقبیح شدید حوادث ناگوار در سوریه و عراق افزود: گروهک‌های تروریستی و تکفیری خصوصا داعش بلایی به جان جامعه بشریت هستند.
گروهک‌های تروریستی و تکفیری بلایی به جان جامعه بشریت هستند/باید امت واحده اسلامی تشکیل شود
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان، شیخ احمد عالی‌زاده امام‌جمعه اهل‌سنت شهرک توحید بندرعباس با اشاره به وجوبیت روزه در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: روزه بر مسلمانان واجب شد همانگونه که بر کسانی که قبل از اسلام بودند نیز واجب شد و آنها روزه می‌گرفتند.

وی با اشاره به دیدگاه‌های فقهای اعلام و مذاهب اسلامی در خصوص رویت هلال افزود: هر مذهبی می بایست به دیدگاه‌های دیگر مذاهب اسلامی احترام بگذارد.

شیخ عالی‌زاده با بیان اینکه حتی اصحاب و یاران رسول‌الله نیز برداشتهای متفاوتی از سخنان گهربار آن حضرت داشتند و این امر باعث نمیشد که یکدیگر را تخطئه کنند تصریح کرد: اختلاف نظر فقها پویایی فقه اسلام را می‌رساند و مذاهب اسلامی نباید به بهانه اختلاف فکر، اندیشه حذف یکدگیر را در سر بپرورانند.

وی ماه رمضان را ماه رسیدن به تقوای الهی توصیف کرد و افزود: امت اسلامی باید بیدار باشند و به دشمنان این مکتب اجازه ندهند میان آنها تفرقه ایجاد کنند.

امام‌جمعه اهل‌سنت شهرک توحید ضمن اظهار تاسف و تاثر از کشتار مسلمانان به دست گروهک‌های تروریستی و تکفیری در ممالک اسلامی گفت: بدتر از هرچیز این است که این جنایات به نام دین و مذهب اتفاق می‌افتد.

وی ضمن تقبیح شدید حوادث ناگوار در سوریه و عراق افزود: اگر این گروه‌ها قابل هدایت هستند خداوند آنها را هدایت کند و اگر قابل هدایت نیستند خداوند شرشان را از جامعه بشریت کوتاه بگرداند زیرا گروهک‌های تروریستی و تکفیری خصوصا داعش بلایی به جان جامعه بشریت هستند.

شیخ عالی‌زاده با بیان اینکه استکبار جهانی از ابتدای انقلاب به دنبال تجزیه میهن اسلامی ما بود اظهار کرد: با درایتی که ملت فهیم ایران دارند کشورهای استکباری هرگز به این اهداف شوم خود دست نخواهند یافت و ملت مسلمان ایران این حقیقت را در هشت سال دفاع مقدس به دشمنان قسم خورده خود ثابت نمودند لذا دشمن که از تجزیه ایران و ایجاد نفاق و تفرقه میان این ملت مایوس شد به جنگ‌های فرقه‌ای دامن زد تا شاید از این طریق به اهداف شوم خود برسد.

شیخ عالی زاده با بیان اینکه هم اکنون نیز دشمن در صدد آن است که میان مذاهب اسلامی در کشور مانند دیگر کشورهای همسایه دو دستگی ایجاد کند و از آب گل‌آلود ماهی بگیرد گفت: شاید تصور شود که کشورهای حوزه خلیج فارس با یکدیگر اختلاف مذهبی ندارند لیکن آنها نیز از تیررس دشمن در امان نیستند.

امام جمعه اهل‌سنت شهرک توحید بندرعباس با بیان اینکه مرزبندی سیاسی ممالک اسلامی با هدف تضعیف اسلام انجام شد تشریح کرد: استثمارگران که فقط و فقط به منافع مادی خود و ملتشان می‌اندیشند با خطهای مرزی که برای آنها ترسیم کرده‌اند هر زمان اراده کنند آنانان را به جان یکدیگر می‌اندازند همان کاری که صدام بر سر کویت در آورد.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی عربستان با یمن، عمان با امارات متحده عربی وغیره را دچار اختلافات مرزی کرده است گفت: بنابراین نباید فریب دسیسه‌های دشمن را خورد و به دشمن اجازه داد که اینگونه میان این امت تفرقه ایجاد کنند زیرا امت واحده اسلامی باید تشکیل شود.
https://taghribnews.com/vdciwrazrt1aqw2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی