تاریخ انتشار۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۵۰
کد مطلب : 203358

تأکید نبیه بری بر ضرورت پایبندی به گزینه مقاومت/همکاری فقهی حوزه های اسلامی قم، نجف اشرف و الازهر برای جلوگیری از مخدوش کردن وجهه اسلام

رئیس پارلمان لبنان خواهان همکاری فقهی حوزه های اسلامی قم، نجف اشرف و الازهر برای جلوگیری از مخدوش کردن وجهه اسلام شد.
تأکید نبیه بری بر ضرورت پایبندی به گزینه مقاومت/همکاری فقهی حوزه های اسلامی قم، نجف اشرف و الازهر برای جلوگیری از مخدوش کردن وجهه اسلام
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل از شبکه المیادین، "نبیه بری" طی سخنانی به مناسبت سی و هفتمین سالگرد ناپدید شدن امام موسی صدر با اشاره به این که درباره سرنوشت امام موسی صدر و دو همراه وی هرگز معامله نخواهیم کرد، گفت: هر گونه عادی سازی روابط با لیبی را رد می کنیم و تنها راه برای عادی سازی روابط لبنان و لیبی این است که این کشور درباره مشخص شدن سرنوشت امام موسی صدر با لبنان همکاری کند.

وی با اشاره به این که ما هیچ چیزی را درباره سرنوشت امام موسی صدر از مردم لبنان و به ویژه جنبش امل پنهان نمی کنیم، بیان داشت: در چارچوب گفتگوهای کنونی میان گروه های لیبیایی خواهان آن هستیم که به مسئله ناپدید شدن امام موسی در در این گفتگوها به دقت توجه شود و مورد پیگیری قرار گیرد.

نبیه بری بیان داشت: گذشت زمان باعث نمی شود که مسئله امام موسی صدر را فراموش کنیم و مسئله آزادی وی وظیفه ملی و شرعی ماست.

وی با اشاره به این که پس از توافق هسته ای میان ایران و گروه پنج به علاوه یک، جهان وارد مرحله جدیدی شده است، تاکید کرد: توافق هسته ای واقعیت های جدیدی را در منطقه ایجاد خواهد کرد و باید درباره سازوکار استقرار ثبات در منطقه بازنگری شود و امیدواریم توافق هسته ای باعث توقف سرمایه گذاری در درگیری ها و جنگ های کوچک شود.

رئیس پارلمان لبنان با اشاره به این که سوریه همیشه در دل معادلات سیاسی در منطقه قرار دارد، گفت:سوریه بهای حضور تروریست ها را در این کشور می پردازد و باید اولویت همه در سوریه شکست تروریست ها باشد و همچنین باید منابع مالی تروریست ها در سوریه خشکانده شده تا زمینه برای حل بحران این کشور فراهم شود.

نبیه بری در بخش دیگری از سخنان خود درباره اوضاع فلسطین اشغالی بیان داشت: به فلسطینیان هشدار می دهیم که هرگز حق بازگشت به وطن خود را فراموش نکنند و به طرح های جایگزین اسکان فلسطینیان(در کشورهای دیگر) توجه نکنند.

وی همچنین درباره اوضاع یمن تاکید کرد: خواهان آنیم که عمان نقش بیشتری در حل بحران یمن ایفا کند.

نبیه بری همچنین خواهان همکاری فقهی حوزه های اسلامی قم، نجف اشرف و الازهر برای جلوگیری از مخدوش کردن وجهه اسلام شد.

وی درباره اوضاع داخلی لبنان ابراز امیدواری کرد دولت این کشور بتواند نقش خود را بازیابد و در خدمت مردم باشد.

نبیه بری اعتراضات اخیر مردمی در لبنان را به حق دانست و گفت: مشکل در داخل نظام سیاسی لبنان و فرقه گرایی است که از فساد حمایت می کند و به این دلیل از شما می خواهم که خواهان استقرار دولت مدنی و تصویب قانون انتخابات نسبی شوید.

رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد: ما خود را به دولت لبنان متعهد می دانیم و باید نقش دولت فعال شود و باقی ماندن دولت مسئله ای ضروری است و امیدوارم گفتگو میان سران گروه های لبنانی در دهه اول ماه سپتامبر آینده برگزار شود و موضوع این نشست نیز درباره بررسی انتخاب رئیس جمهور، سازوکار فعالیت در کابینه و حمایت از ارتش و نیروهای امنیتی لبنان است.

نبیه بری با اشاره به این که باید قانونگذاری در لبنان تنها در پارلمان این کشور صورت بگیرد،بیان داشت: اگر وضع غیر از این باشد هرج و مرج ایجاد می شود.

رئیس پارلمان لبنان درباره اختلافات مرزی لبنان و فلسطین اشغالی بیان داشت: تلاش فعلی ما این است که مرزها دریایی ما ترسیم شود و ما نگهبان مرزهای اسرائیلی نیستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که هیچ گونه معامله و چانه زنی علیه معادله ملت، ارتش و مقاومت در لبنان نخواهیم داشت، تاکید کرد: امام موسی صدر بنیانگذار مقاومت بوده است و کسانی که به ایجاد اختلاف میان جنبش امل و حزب الله امید بسته اند در خواب و خیال هستند.
 
https://taghribnews.com/vdciwparvt1aup2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی