تاریخ انتشار۱۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۱
کد مطلب : 207183
امام جمعه اهل سنت خراسان شمالي:

بی کفایتی آل سعود در منا غیر قابل بخشش است

امام جمعه اهل سنت رازو جرگلان گفت: سهل انگاری و بی کفایتی آل سعود در جانباختن بیش از هزاران مسلمانان در منا غیر قابل بخشش است و باید مقامات سعودی پاسخگوی این فاجعه باشند.
بی کفایتی آل سعود در منا غیر قابل بخشش است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تقریب(تنا) از بجنورد،"حاج آخوند رحیم صمدی" امام جمعه اهل سنت یکه سعود از توابع شهرستان رازو جرگلان در خطبه های نماز جمعه این هفته در خصوص فاجعه منا، اظهار داشت: این حادثه ناگوار به دلیل بی کفایتی و سهل انگاری مسئولان سعودی در مدیریت حج صورت گرفته و آل سعود مقصر اصلی آن محسوب می شود.

آخوند صمدی تصریح کرد:مقامات سعودی باید قبول بکنند که دیگر لیاقت حرمین شریفین را ندارند و باید اداره آن را به دیگر جوامع اسلامی واگذار بکنند تا دیگر چنین حوادثی دردناک در جهان رخ ندهد.

وی بیان داشت: مقامات سعودی با بی برنامگی و با بی نظمی در اداره مناسک حج باعث جانباختن چند هزار نفر از امت اسلامی شدند، و باعث داغدار شدن تمامی جهان اسلام شدند که این غیر قابل جبران است و باید آل سعود، پاسخ قانع کننده ای در برابر این فاجعه هولناک داشته باشد.

وی در خصوص علل حادثه در منا، ابراز داشت: در مراسم رمی جمرات، گرمای شدید منطقه و عطش، توان حجاج را تضعیف کرده و همچنین ترافیک زیاد نیز منجر به وقایع ناگوار می شود اما همه این موارد با مدیریت صحیح قابل پیشگیری بود.

امام جمعه اهل سنت یکه سعود، کشته شدن هموطنان ایرانی درخانه الهی، به محضر مبارک مقام عظمای ولایت، و عموم امت اسلامی تسلیت گفت و از خداوند متعال برای عزیزان از دست رفته، علو درجات و برای سایر بازماندگان نیز شفای عاجل را آرزومند شد.

آخوند صمدی همچنین دین اسلام را کاملترین دین ذکر کرد و گفت: اسلام، دین کاملی است که همه جوانب و نیازمندیهای بشر را در نظر گرفته و بهترین برنامه و روشها را برای سعادت وکمال انسان به ارمغان آورده که یکی از آنها وحدت مسلمین است.  

گفتنی است، آخوند صمدی در پایان با قرائت آیه ای از کلام خداوند متعال، سلامتی و طول عمر مقام معظم رهبری و کلیه خادمین و خدمتگذاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی از درگاه ایزد منان آرزومند شدند.
 
https://taghribnews.com/vdcivyarpt1auz2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی