تاریخ انتشار۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب : 195682
دو تن از علمای اهل سنت کردستان در گفت و گو با تقریب:

عربستان وارد بازی خطرناکی شده است/یمن قربانی خوش خدمتی حکام عرب به استکبار

تنا- اختصاصی
عضو شورای افتای اهل سنت کردستان گفت: دشمنان اسلام برای رسیدن به اهداف شوم خود و تضعیف اسلام از همه راه ها و تجهیزات بهره برده و در تلاشند در بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند که حمله عربستان به یمن نیز در همین راستاست.
عربستان وارد بازی خطرناکی شده است/یمن قربانی خوش خدمتی حکام عرب به استکبار
 "ماموستا حیدر مصطفوی" درگفتگو با خبرنگار تقریب  در سنندج اظهار داشت: بین شیعه و سنی تفاوت چندانی وجود ندارد و هر دو مذهب مسلمان و مشترکات بسیاری دارند که ارزشمند است.

وی افزود: دشمنان درصدد ایجاد تفرقه بین مسلمانان با هدف ضربه زدن به دین و ایجاد اسلام ستیزی هستند که باید هوشیارانه تر و با وحدت و همبستگی آنها را خنثی کنیم.

عضو شورای افتای اهل سنت کردستان تصریح کرد: رمز سربلندی اسلام و مسلمین  وحدت و اخوت است و نباید با بی تدبیری زمینه را برای سوء استفاده دشمنان فراهم کنیم.

ماموستا مصطفوی خاطرنشان کرد: برخی کشورهای عربی منطقه همچون عربستان وارد بازی خطرناکی شده اند و می خواهند با فداکردن جان و مال مسلمانان برای حکومت های خود در سطح جهان اعتبار کسب کنند اما حکام این کشورها باید بدانند که رمز عزت و تعالی آنان در گستره اسلام و در کنار مسلمین است نه در کنار مستکبرین.

این روحانی برجسته اهل سنت ایران اسلامی اظهار داشت: باید هرچه سریع تر حملات رژیم آل سعود علیه مردم بی دفاع یمن متوقف شود و نیروهای آل سعود از این جنایات دست بکشند.

 یمن قربانی ارتجاع و خوش خدمتی حکام عرب به استکبار شده است
"ماموستا اقبال بهمنی" امام جمعه موچش در گفتگو با خبرنگار تقریب در سنندج  خواستار توقف جنایات سعودی ها در یمن شد و گفت: باید کشتار مسلمانان بی دفاع این کشور اسلامی هرچه سریع تر متوقف شود.

وی اظهار داشت: حفظ جان و مال مسلمانان از واجبات دینی است و هر فرد مسلمانی به جان و مال برادران و خواهران دینی خویش تعدی کند از دایره اسلام خارج است.

ماموستا بهمنی افزود: متأسفانه طی چند ماه اخیر شاهد حمله ناجوانمردانه رژیم آل سعود علیه مردم بی دفاع یمن هستیم که مغایر با همه معیارهای انسانی و اسلامی است.

امام جمعه موچش تصریح کرد: اتحاد و انسجام امت اسلامی والاترین سرمایه مسلمانان است و اگر کسی این وحدت را خدشه دار کند دانسته و یا ندانسته آب در آسیاب دشمنان اسلام ریخته است.

این روحانی برجسته اهل سنت کشور در ادامه سخنان خود اظهار داشت: مردم مسلمان ایران همواره مدافع حقوق مظلومین و مستضعفین بوده اند و برای یاری مردم مظلوم یمن نیز کمک هایی را ارسال کردند که متأسفانه حتی نیروهای آل سعود از ورود این کمک های بشردوستانه نیز جلوگیری می کنند و این مهم دور از تمامی معیارهای انسانی است.

ماموستا بهمنی خاطرنشان کرد: امید است حکام آل سعود سر عقل بیایند و هر چه سریع تر حملات خود علیه مردم بی دفاع یمن را متوقف کنند.
https://taghribnews.com/vdcivwazrt1a3q2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی