تاریخ انتشار۲۲ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : 163489
شیخ مصطفی ملص:

تکفیری ها از بهار عربی برای تخریب اسلام و ضربه زدن به وحدت اسلامی استفاده می کنند

تنا - بیروت
رئیس حزب همبستگی ملی لبنان، با اشاره به جسارت تکفیری ها برای ضربه زدن به امت اسلامی، تأکید کرد: اینان از بهار عربی برای تخریب چهره صحیح اسلام و ضربه زدن به وحدت امت اسلامی سوء استفاده می کنند.
تکفیری ها از بهار عربی برای تخریب اسلام و ضربه زدن به وحدت اسلامی استفاده می کنند
پروژه تکفیری ها آخرین ابتکار غرب برای تحریف دین اسلام نخواهد بود. گروه ضاله تکفیری از هر فرصتی برای تخریب چهره اسلام استفاده می کنند و با ملبس کردن خود به لباس اسلامی، راه را برای غرب و صهیونیسم تجاوزگر باز می کنند تا این دین حنیف را به ضعف کشانده و امت واحده اسلامی را دچار تفرقه سازند.

در همین راستا، شیخ "مصطفی ملص" رئیس حزب همبستگی ملی لبنان در گفتگو با خبرنگار تقریب، ضمن بررسی ابعاد این فاجعه تأکید کرد: جوّ تروریسم تکفیری بر لبنان سایه افکنده است. کشور لبنان به پذیرش ادیان دیگر و اندیشه اسلامی میانه رو معروف است. اما متأسفانه اقدامات برخی سیاستمداران، این گروه های تکفیری را در جهت خدمت به منافع خود ایجاد کرده و آنان را در این زمینه تشویق می کنند.

وی در خصوص موضوع داعش و دیگر گروه های تکفیری در لبنان گفت: این تکفیری ها با برخی از سیاستمداران لبنانی همسو شده و سعی دارند با مقاومت اسلامی که دشمن صهیونیستی را به ذلت کشانده است مبارزه کنند.

شیخ ملص مسئولیت این امر را بر عهده دستگاه امنیتی لبنان دانست و گفت: اعلام همکاری این سیاستمدارن با گروه های تکفیری و حمایت از اندیشه تکفیری و خلافت اسلامی، از یک سو نتیجه ضعف دولت لبنان و از سوی دیگر نتیجه حیله گری سیاستمداران برای استفاده از این فضا جهت مقابله با حزب الله و مقاومت اسلامی است. لذا این گروه های تکفیری فرصت لازم را برای رسیدن به این امیال فراهم می کنند و کاری می کنند که این مسئله بخش بزرگی از فضای اسلامی لبنان را به خود اختصاص دهد.

رئیس حزب همبستگی ملی لبنان با اشاره به اینکه گروه های تکفیری به منظور رشد و بقای خود، جوانان را با مبالغ هنگفت فریب می دهند، خاطرنشان ساخت: این مسئله در برخی مناطق فقیرنشین لبنان مانند طرابلس، صیدا و اردوگاه های فلسطینی که جوانان در رنج و سختی زندگی را می گذرانند، دیده می شود. با این وجود، فضای عمومی لبنان، مخالف گروه های تکفیری است؛ اما عدم انجام وظیفه دولت این کشور و همکاری برخی نیروهای امنیتی با گروه های تکفیری و همچنین سوء استفاده این گروه ها برای ایجاد فشار سیاسی بر برخی افراد، موجب تغییر فضای معتدل و میانه روی این کشور شده است.

وی در پاسخ به سوالی در زمینه ارتباط گروه های تکفیری تروریست با اندیشه وهابی تأکید کرد: منبع فکری همه گروه های تکفیری، از جبهه النصرة گرفته تا داعش و دیگران، یکی است و همان اندیشه وهابی سلفی تکفیری است. اما به صورت کلی، زمانی که گروهی بروز پیدا می کند و می تواند بر جامعه سلطه پیدا کند، مانند النصرة در سوریه و داعش در عراق، گروه های دیگری به آن می پیوندند و ممکن است که به اهداف خود نیز دست یابند.

ملص در زمینه واقعیت بهار عربی و نقش آن در بروز این پدیده های تکفیری اظهار داشت: بهار عربی یک جنبش برنامه ریزی شده و مدبرانه از سوی دستگاه های دولتی معین بود. اما گروههای تکفیری از وضعیت جهان عرب برای ضربه زدن به برنامه های دراز مدت آنها سوء استفاده کرده و بار دیگر تفرقه و تقسیم به اجزای کوچکتر را به جهان عرب بازگرداندند.

وی نتایج این حرکت های تخریبگر علیه اسلام و امت اسلامی را اینگونه بر شمرد: این گروه های تکفیری به وجود آمده اند تا از موضوع بهار عربی در راستای تخریب چهره اسلام اصیل محمدی و ضربه زدن به وحدت امت اسلامی و ایجاد امتی سراسر درگیری و کشتار استفاده کنند؛ به گونه ای که امروز می بینیم برخی مسلمانان به جای اینکه با دشمن واقعی خود مبارزه کنند، به جان هم افتاده اند و بدین وسیله کشورهای عربی و اسلامی مانند عراق، لیبی، مصر و سوریه به کشورهای کوچک تقسیم می شود و این مسئله توجیهی قوی برای رژیم صهیونیستی خواهد بود که خود را بزرگترین نیرو در منطقه بداند.

رئیس حزب همبستگی ملی لبنان در پاسخ به این سوال که "به چه دلیل دشمن صهیونیستی هدف این گروه های تکفیری نیست، با وجود اینکه سرزمین فلسطین و مقدسات اسلامی را به اشغال خود در آورده است؟" خاطرنشان کرد: کسانی که از گروه های تکفیری استفاده می کنند، بر روی اصول اعتقادی تمرکز دارند، بنابراین طبیعی است که این درگیری ها از دشمن اصلی یعنی دشمن صهیونیستی و حامیان او مانند آمریکا، به سمت گروه های دیگر که دارای اختلافات عقیدتی کوچک هستند، منتقل شود.

وی تأکید کرد: روش فکری تکفیری ها، زائیده امروز نیست، بلکه به دوران خوارج باز می گردد؛ خوارج نیز با دشمنان امت اسلامی نمی جنگیدند، بلکه با نیروهای کارآمد جامعه اسلامی در جنگ و نزاع بودند.

شیخ ملص در رابطه با رخدادهای امروز غزه و تجاوزگری های رژیم صهیونیستی نیز اظهار داشت: به عقیده ما، هدف نهایی رخدادهایی که در جامعه عربی و اسلامی به وجود آمده است، آن است که دشمنی با اسرائیل، به دشمنی با دیگر کشورها تبدیل شود و این مسئله موجب تقویت دشمن صهیونیستی و نشان دادن چراغ سبزی به این رژیم برای انجام برنامه های یهودی سازی فلسطین و قدس اشغالی خواهد شد.

وی در پایان تأکید کرد: وظیفه ما و هر انسان مسلمانی آن است که مسیر صحیح خود یعنی مبارزه با دشمن صهیونیستی را بازیابد، در غیر این صورت، امت اسلامی به نابودی خود ادامه خواهد داد و فلسطین نیز بیشتر و بیشتر در معرض نابودی قرار خواهد گرفت. بنابراین به خاطر آزادی فلسطین و بازگرداندن آن به مسلمانان، هدف اصلی مسلمانان باید مبارزه با صهیونیسم باشد.
https://taghribnews.com/vdcivpaz3t1aq52.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی