تاریخ انتشار۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : 216408

بحران های کنونی جهان اسلام از دیدگاه مقام معظم رهبری(بخش سوم)

امروز خود آمریکایی‌ها دارند اعتراف می کنند؛ اعتراف می کنند که داعش را آن ها به‌وجود آوردند، اعتراف می کنند که آن جبهةالنّصره را آنها به‌وجود آوردند، تکفیری‌ها را آنها به‌وجود آوردند؛ خودشان درست کردند و یک عدّه مسلمان ساده‌لوح اگرچه صادق، گول این ها را خوردند
بحران های کنونی جهان اسلام از دیدگاه مقام معظم رهبری(بخش سوم)
بحران های کنونی جهان اسلام از دیدگاه مقام معظم رهبری(بخش سوم)
 
      (برگرفته از مجموعه بیانات یک سال اخیر (از دی ماه 93 تاکنون) رهبر معظم انقلاب اسلامی)
 
 
     برگزاری بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با موضوع: « بحران های کنونی جهان اسلام » این فرصت را فراهم ساخت تا علما، اندیشمندان و شخصیت های اسلامیِ شرکت کننده در این نشست، در خصوص مسئله «جریانهای تکفیری » و « جریانهای تکفیری در بحران آفرینی و تفرقه افکنی بین مسلمانان» نیز  به عنوان «یکی مسائل مسلمانان» به بحث و بررسی بپردازند و وظایفی که از این لحاظ، بر عهده ملت ها و دولت های اسلامی است، مورد تأکید قرار دهند. و این یکی از همان موضوعاتی است که، مقام معظم رهبری در یک سال گذشته و به مناسبت های مختلف به آن اشاره کرده و ضمن تشریح عوامل پیدایش و وظایف و راهبرد های کلی در این باره است، ارائه فرموده اند.
    با توجه به اهمیت محوری دیدگاه های رهبرمعظم انقلاب اسلامی در این باره و همچنین تمایل شرکت کنندگان در بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، به آشنایی دقیق تر با این دیدگاه ها، پایگاه اینترنتی خبرگزاری تقریب،  مجموعه گردآوری شده از تازه ترین بیانات و پیام های ایشان را درباره جریان های تکفیری در اختیار مخاطبان فرهیخته خود قرار می دهد.
 
********
 
 
محور اول : ارزیابی شرایط کنونی ناشی از تحرکات گروهک های تکفیری در جهان اسلام

 
مقام معظم رهبری: « گروه‌های گوناگون با ثروتهای بادآورده به اسمهای مختلف در اطراف کشورهای اسلامی دارند تلاش می کنند، کار می کنند، تروریسم را ترویج می کنند، انفجار ایجاد می کنند، آدم ها را می کشند، بی‌گناه‌ها را در کوچه و بازار و میدان و مسجد و مانند اینها از بین می برند. سر ملّت ها را گرم کردند، مشغول کردند؛ شیعه را علیه سنّی، سنّی را علیه شیعه؛ یک عدّه را در این طرف، تندرو و فحّاش و افراطی تربیت می کنند، با پول وادار می کنند [به این کارها]، یک عدّه را متقابلاً از آن طرف تندرو و فحّاش به‌وجود می‌آورند که اینها به جان هم بیفتند و هر کدام هم یک خیل عظیمی از مردم دنبالشانند. چه بهتر از این برای صهیونیست‌ها؟ چه بهتر از این برای رژیم صهیونیستی؟ بیدار شویم! بفهمیم چه دارد در منطقه می گذرد!»
                                  در دیدار مسئولان نظام و سفراى کشورهاى اسلامى( 26 اردیبهشت 94)
 
 
مقام معظم رهبری: « اسلام آمریکایی در زمان ما و در زمان امام و در همه‌ی زمانها - تا آنجایی که ما می‌شناسیم، ممکن است در آینده هم همین‌جور باشد - دو شاخه بیشتر ندارد: یکی اسلام سکولار، یکی اسلام متحجّر؛ ....... امروز که شما نگاه میکنید، می‌بینید هردو نمونه‌ی اسلام، در دنیای اسلام وجود دارد، هردو هم مورد حمایتِ قدرتهای قلدر دنیا و مورد حمایت آمریکا است. امروز، هم جریان منحرف داعش و القاعده و امثال اینها مورد حمایت آمریکا و اسرائیلند، هم بعضی از جریانهای به نام اسلام و بیگانه‌ی از عمل اسلامی و فقه اسلامی و شریعت اسلامی، مورد حمایت آمریکا است. ....... اسلام داعشی؛ از آن طرف، اسلامِ بی‌تفاوت در مقابل جنایات صهیونیستی، در مقابل جنایات آمریکا، اسلامِ چشم‌دوخته‌ی به آمریکا و قدرتهای بزرگ و به اشاره‌ی آمریکا، اینها همه سر در یک آخور دارند؛ در یک جا اینها همه به هم میرسند»
                                                 در مراسم بیست و ششمین سالروز رحلت امام (ره) ( 14خرداد 94)
 
مقام معظم رهبری: « امروز دنیای اسلام حقّاً و انصافاً گرفتار است. شما نگاه کنید وضعیّت کشورهای اسلامی منطقه‌ی خود ما را، از پاکستان و افغانستان بگیرید تا سوریه و لبنان و فلسطین، و از یمن بگیرید تا لیبی؛ این کشورهای اسلامیِ منطقه‌ی غرب آسیا و شمال آفریقا، امروز گرفتاری‌های زیادی دارند: گرفتاریِ ناامنی دارند، گرفتاری برادرکُشی دارند، گرفتاری تسلّط گروه‌های از خدا بی‌خبر دارند و پشت سر همه‌ی اینها هم گرفتار نقشه‌های استکباری قدرتهای بزرگ و در رأس آنها آمریکا هستند که به اسم حفظ منافع خودشان وارد میدانها می شوند و هر کاری که دلشان میخواهد - همان شهوت و غضب - انجام می دهند؛ یعنی انسانهای بی‌گناه را می کُشند، از گروه‌های نابِکار حمایت می کنند.»
                           در دیدار مسئولان نظام و سفراى کشورهاى اسلامى( 26 اردیبهشت 94)
 
 
محور دوم: عوامل بحران زا  در ایجاد و گسترش دامنه تحرکات تکفیری تروریستی
 
مقام معظم رهبری: « حوادث گریه‌آور در منطقه - در عراق و شام و......، گرفتاری‌های بزرگ امّت اسلامی است که سَرانگشت توطئه‌ی استکبار جهانی را در آن باید دید...»
                                    پیام به مناسبت کنگره عظیم حج  بيست و هفتم شهریورماه ۱۳۹۴
 
مقام معظم رهبری: « امروز آمریکایی‌ها ادّعا میکنند میخواهند با تروریسم مبارزه کنند، درحالی‌که خطرناک‌ترین گروه‌های جرّار تروریستی را خود اینها به‌وجود آوردند؛ داعش را چه کسی به‌وجود آورد؟ خودشان اعتراف میکنند که در ایجاد داعش نقش و سهم اصلی را داشته‌اند. گروه‌های خُرد و ریزودرشت دیگر - از قبیل داعش - را چه کسی به جان عراق و سوریه و بقیّه‌ی نقاط انداخت؟ این گلوله‌ها و این ابزارها و این دلارهایی که در جیب این انسانهای جنایتکار و آدم‌کش میرود، از کجا می‌آید؟ این پولها از کجا می‌آید؟ این کسانی که به دستور سیاستهای آمریکا گروه‌های تروریستیِ جرّار خطرناکِ منطقه را پشتیبانی میکنند، چه کسانی هستند؟ آیا تردیدی وجود دارد در اینکه دست استکبار در ایجاد تروریسم و در ترویج تروریست‌ها و در کمک به آنها و پشتیبانی آنها در منطقه‌ی ما بیشترین نقش را داشته است؟ در همه‌ی نقاط این منطقه که انسان نگاه می کند، این سَرانگشت خبیث دشمنان را در تولید حادثه‌ی تروریسم مشاهده می کند.»
                          بیانات در دیدار مسئولان نظام و سفراى کشورهاى اسلامى( 26 اردیبهشت 94)
 
مقام معظم رهبری: « آمریکا داعش را به‌وجود آورد؛ آمریکا داعش را حمایت کرد؛ شما از تروریستهایی که در سوریه آدم میکُشند، آدم زنده را آتش می زنند، سینه‌ی مرده را می شکافند، قلبش را بیرون می کِشند و به دندان می کِشند، حمایت کردید؛ شما اینها را پشتیبانی کردید، شما به اینها دلگرمی دادید؛ هواپیماهای بی‌سرنشین شما در پاکستان و در افغانستان خانه‌های مردم را ویران کردند، مجالس عروسی مردم را عزا کردند - که در عراق هم همین اتّفاق افتاد - این کارها را شما دارید میکنید؛ تروریسم مال شما است؛ تروریست شما هستید.»
                                      بیانات در دیدار مسئولان نظام و سفراى کشورهاى اسلامى( 26 اردیبهشت 94)
 
 
مقام معظم رهبری: « البتّه متخصّص این کار انگلیس‌ها بودند؛ آن ها در ایجاد اختلاف مذهبی تخصّص دارند و آمریکایی‌ها هم از آن ها یاد گرفتند و با همه‌ی وجود، امروز دارند کار می کنند. این گروه‌های تکفیری که مشاهده می کنید، همه ساخته‌ی دست این ها هستند. ما این را البتّه از چند سال پیش گفتیم، بعضی‌ها تردید داشتند [امّا] امروز خود آمریکایی‌ها دارند اعتراف می کنند؛ اعتراف می کنند که داعش را آن ها به‌وجود آوردند، اعتراف می کنند که آن جبهةالنّصره را آنها به‌وجود آوردند، تکفیری‌ها را آنها به‌وجود آوردند؛ خودشان درست کردند و یک عدّه مسلمان ساده‌لوح اگرچه صادق، گول این ها را خوردند»
                                 بیانات در دیدار اعضای مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام (26مرداد 94)
 
مقام معظم رهبری: « امروز در دنیا همه دارند مشاهده میکنند که آن قدرت و آن دولتی که از خبیث‌ترین تروریست‌ها - یعنی از همین داعش و امثال اینها - حمایت کرده است و اینها را به‌وجود آورده و هنوز هم علی‌رغم این که به‌ظاهر میگوید در مقابل این ها است، دست از حمایت این ها برنمی دارد، آمریکا است و هم‌پیمانان آمریکا. کسانی که در منطقه دست به دستِ آمریکا دارند و پشتیبانی می کنند، کمک می کنند، همکاری می کنند، این ها هستند که طرف‌دار تروریسم و تروریست‌های جرّار(۱۹) خبیث هستند.
                                      بیانات در دیدار رئیس و اعضاى مجلس خبرگان رهبرى(21 اسفند 93)
 
 
 
 
محور سوم: عوامل برون رفت  از بحران ناشی از تحرکات جریان های تکفیری  
 
مقام معظم رهبری: « با نقشه‌های استکبار باید مبارزه کرد. این نقشه‌ها را باید اوّل شناخت، اوّل باید دست دشمن را بخوانیم، بدانیم چه‌کار می خواهد بکند؛ بعد بنشینیم برنامه‌ریزی کنیم و با اهداف دشمن مبارزه کنیم. فقط هم حالت دفاع و انفعال نیست. مبارزه اعم است از دفاع و هجوم؛ یک‌وقت لازم است انسان در مواضع دفاعی قرار بگیرد، یک‌وقت هم لازم است در مواضع هجومی قرار بگیرد؛ در هردو حالت هدف عبارت است از مبارزه‌ی با برنامه‌های استکبار که دشمن اساسی و اصلی است در این منطقه؛ و هم در کلّ منطقه‌ی اسلامی، بخصوص در این منطقه‌ای که غرب آسیا است.
                                     بیانات در دیدار اعضای مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام (26مرداد 94)
 
مقام معظم رهبری: « کشورهای منطقه مراقب باشند؛ سیاست دشمنان این منطقه و دشمنان این مجموعه‌ی اسلامی، ترساندن این کشورها از همدیگر است، دشمنِ موهوم درست کنند و دشمن اصلی را که استکبار است، کمپانی‌های متجاوز و متعدّی و وابستگان آنها هستند، صهیونیست است در حاشیه نگه دارند. دشمن موهوم درست کنند؛ ایران در مقابل عرب، فلان قومیّت در مقابل فلان قومیّت دیگر، شیعه در مقابل سنّی؛ اینها سیاستهای دشمنان است؛ باید با این مقابله کرد. مقابله‌ی با یک چنین سیاستهایی مقابله‌ی با جاهلیّت است. جاهلیّت مدرنِ امروز، جاهلیّتی خشن، بی‌رحم، قسیّ‌القلب و مجهّز به انواع و اقسام ابزارها است؛ هوشیارانه باید با این مقابله کرد و ملّت ایران این مقابله را کرده است، باز هم خواهد کرد.»
                                در دیدار مسئولان نظام و سفراى کشورهاى اسلامى (26 اردیبهشت 94)
 
 
https://taghribnews.com/vdciuqarvt1az52.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی