تاریخ انتشار۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب : 246324
حیدر العبادی:

کردستان از عراق جدا نمی شود/ترکیه در عملیات آزادسازی موصل نقشی ندارد

نخست وزیرعراق در جمع خبرنگاران تاکید کرد که اقلیم کردستان در صدد جدایی از کشور عراق نیست.
کردستان از عراق جدا نمی شود/ترکیه در عملیات آزادسازی موصل نقشی ندارد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "حیدر العبادی" سه شنبه شب بعد از جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت که اقلیم کردستان قصد جدایی  از عراق را ندارد.

العبادی با اشاره به سفر قریب الوقوع "مسعود بارزانی" به بغداد بعد از گذشت پنج سال از آخرین سفر وی به پایتخت عراق افزود: در این سفر مسأله روابط بین اقلیم و دولت مرکزی عراق و جنگ موصل بحث و بررسی می شود.

وی یکی از مسائل مورد بحث بین بغداد و اربیل را موضوع صادرات نفت از اقلیم کردستان عراق عنوان کرد و گفت: بایستی در مسأله صادرات نفت از اقلیم کردستان عراق، شفافیت سازی بشود.

نخست وزیر عراق در ادامه، درباره زمان شروع جنگ موصل گفت: زمان حمله به موصل بستگی به آماده بودن همه نیروهای شرکت کننده در این عملیات و همچنین پشتیبانی بین المللی از این جنگ و تضمین حفظ جان شهروندان دارد.

حیدر العبادی با اشاره به نقش برجسته نیروهای الحشد الشعبی در مبارزه با تروریسم تأکید کرد:نیروهای عراق با مشارکت تشکیلات مردمی الحشد الشعبی در جنگ با تروریسم صاحب تجربه شده اند.

وی از روند استیضاح های وزیران در پارلمان انتقاد کرد و گفت :نباید استیضاح منجر به تعطیلی و از کار انداختن و یا تضعیف دولت شود؛ العبادی اعلام کرد که شخصا مایل است، غیر از مسؤولان امنیتی، همه استیضاح ها به صورت مستقیم از تلویزیون پخش شود.

وی همچنین از اظهارات اخیر"رجب طیب اردوغان"رییس جمهور ترکیه که تاریخ مشخصی برای شروع عملیات موصل اعلام کرده بود، انتقاد کرد و گفت:ترکیه در عملیات آزادسازی موصل هیچ گونه حضور و نقشی ندارد.

العبادی در عین حال افزود:عراق مایل است که با ترکیه همانند دیگر کشورهای همجوار عراق روابط خوبی داشته باشد و خواهان همکاری ترکیه در این راستا است.

نخست وزیر عراق تأکید کرد که اگر ترکیه از گروه پ.ک.ک نگرانی هایی دارد، سرزمین عراق جایی برای برخورد نظامی نیست.
 
https://taghribnews.com/vdcirqar5t1a5p2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی