تاریخ انتشار۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب : 184026

عربستان در پی اشوب در یمن / مخالفت جنبش انصارالله با انتقال گفت وگو به خارج صنعا

عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصار الله عربستان را مسئول حمایت از گروهها ونیروهای ضد مردمی دانست که قصد برپایی آشوب وبرهم زدن ثبات یمن را دارند.
عربستان در پی اشوب در یمن / مخالفت جنبش انصارالله با انتقال گفت وگو به خارج صنعا
عبدالملک بدرالدین الحوثی در گفت وگو با شبکه خبری المسیره،  با اشاره به خروج عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی یمن از صنعا به عدن، حزب اصلاح را هم پیمان شبکه تروریستی القاعده وحرکت تحت لوای شیطان معرفی کرد و افزود: در صورتی که گروههای سیاسی دست از لجبازی های خود بر ندارند، جنبش انصارالله اقدامات شدیدی در پیش خواهد گرفت.
وی ضمن محکوم کردن نزدیکی اخیر حزب اصلاح با عربستان گفت: این کشور در نظر دارد با خارج ساختن سفرا ،انتقال رییس جمهوری مستعفی وتحریک یمنی ها به کشتار علیه یکدیگر ،نمونه دیگرلیبی را در یمن پیاده کند.بدرالدین الحوثی همه مشکلات مردم یمن را ناشی از پیروی کورکورانه از خواست عربستان و آمریکا دانست وگفت: یمن با وجود رییس جمهوری که تا کمر در مقابل عربستان وآمریکا خم می شود روی سعادت وثبات را ندیده ونخواهد دید.
وی از عربستان خواست روابط خود با یمن را بر اساس حسن همسایگی ، احترام متقابل، استقلال ، عزت وکرامت استوار سازد.

جنبش انصار الله یمن همچنین با انتقال گفت وگو با گروه های سیاسی تحت نظارت سازمان ملل به خارج از صنعا پایتخت یمن پس از اینکه جمال بن عمر فرستاده سازمان ملل به یمن گفته بود قصد دارد چنین تصمیمی بگیرد، مخالفت کرد.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، منابع سیاسی اعلام کردند جمال بن عمرپس از بازگشت از عدن در دیدار با نمایندگان برخی گروههای سیاسی شرکت کننده در مذاکرات تصمیم خود مبنی بر انتقال مکان گفت وگو را مطرح کرد که مخالفت جنبش انصار الله را درپی داشته است.
https://taghribnews.com/vdcir5azqt1avu2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی