تاریخ انتشار۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۵:۰۵
کد مطلب : 164424
نوری مالکی:

مشکل عراق فقط داعش نيست/کشورهای جهان برای توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه تلاش کنند

نخست وزیر عراق تاکید کرد: دولت این کشور اجازه نخواهد داد مسیحیان و دیگر اقلیت های عراق هدف تروریست ها قرارگیرند.
مشکل عراق فقط داعش نيست/کشورهای جهان برای توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه تلاش کنند
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل از الیوم الثامن، "نوری مالکی" نخست وزیر عراق روز چهارشنبه در سخنرانی هفتگی خود با اشاره به بحران غزه گفت: اسرائیل همچنان به سلطه جویی خود ادامه می دهد و از چند روز پیش تاکنون نوار غزه را زیر بمباران جنگنده های خود قرار داده است، براثر این حملات صدها فلسطینی شهید و مجروح شده اند.

وی خطاب به کشورهای عربی گفت: به آنانی که در قبال آنچه که امروز در فلسطین می گذرد سکوت کرده اند می گویم پس چه زمانی سکوتتان را می شکنید؟ اگر برای نجات مردم فلسطین حرکتی نمی کنید پس چه زمانی می خواهید اقدامی انجام دهید؟

نوری مالکی از اتحادیه اروپا، اتحادیه عرب، سازمان ملل متحد و دیگر سازمان های بین المللی و منطقه ای خواست برای نجات فلسطینیان تلاش کنند.

نخست وزیر عراق از کشورهای جهان خواست با فشار بر رژیم صهیونیستی ، برای توقف حملات علیه ساکنان نوار غزه تلاش کنند.

مشکل عراق فقط داعش نيست
نوری مالکی در ادامه سخنرانی هفتگی خود با بیان این مطلب از همه گروههای سیاسی عراق خواست در برابر گروه تروریستی داعش موضع واحدی اتخاذ کنند تا کشور به سرعت از وجود این تروریست ها پاکسازی شود.

وی افزود: ارتش و عشایر عراق در بسیاری از مناطق در برابر داعش ایستاده اند و روند رو به رشد حمایت مردم برای مقابله با این گروه تروریست و خونریز و هم پیمانان این گروه تروریستی ادامه دارد.

نخست وزیر عراق گفت: مشکل کشور تنها گروه تروریستی داعش نیست بلکه مشکل سیاستمدارانی هستند که باکشته شدن مردم و ایجاد ناامنی در کشور خشنود می شوند.

نوری مالکی با بیان اینکه دولت در این زمینه به وظایف خود عمل می کند از مسیحیان و دیگر اقلیت های عراق خواست استوار باشند و از کشور حمایت کنند.

نوری مالکی افزود: جا دارد کشورهای جهان و منطقه به دلیل آنچه که باندهای وابسته به گروه تروریستی داعش انجام می دهند در برابر این گروه بایستند و اجازه ندهند داعش مسیحیان و دیگر اقلیت های استان نینوا را که برادران ما هستند هدف قرار دهند.

وی افزود: آنچه داعش بر سر مسیحیان آورده است بر سر دیگر اقلیت ها نیز خواهد آود زیرا داعش جز شرارت چیزی نمی فهمد. این گروه نمی تواند با مردم عراق که در فضایی آزاد و دموکراتیک زندگی می کنند برخورد متمدنانه و هماهنگ با عصر حاضر داشته باشد.
https://taghribnews.com/vdcir5az5t1aq52.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی