تاریخ انتشار۲۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب : 299128
عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب:

اقدام ترامپ اعلام جنگ با تمام ادیان الهی است

تنا - اختصاصی
عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: قدس به عنوان قبله اول مسلمانان نه تنها برای مسلمانان که برای مسیحیان نیز اهمیت دارد و مساله قدس فراتر از مساله فلسطین است و این اقدام اعلام جنگ با تمام ادیان الهی است زیرا مسلمانان، مسیحیان و حتی یهودیانی که صهیونیست ها را قبول ندارند، با این تصمیم مخالفت کرده اند.
اقدام ترامپ اعلام جنگ با تمام ادیان الهی است
حجت الاسلام محمود محمدی عراقی در گفت و گو با خبرگزاری تقریب اظهار کرد: تصمیم بسیار شوم و خطرناک رئیس جمهور آمریکا برای انتقال سفارتخانه این کشور در اسرائیل به «قدس»، شرایط و مشکلات منطقه را بسیار پیچیده تر می کند و ترامپ با این اقدام علاوه بر فلسطین روبروی جهان اسلام ایستاده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در کرمانشاه در ارتباط با منفعتی که اسرائیل از تصمیم آمریکا برای انتقال سفارتخانه خود به قدس می برد، گفت: به نظر می رسد اسرائیل اقدامات پشت پرده ای انجام داده که به آن دلخوش است. ترامپ پیش از اعلام تصمیم خود با رهبران بعضی از کشورهای عربی تلفنی گفت و گو کرد که به احتمال زیاد با برخی از سران این کشورها معامله ای پشت پرده صورت گرفته است. در غیر این صورت اسرائیل و آمریکا بدون این چراغ سبز بعضی از کشورهای وابسته جهان عرب هرگز به خود اجازه نمی دادند که در این شرایط چنین تصمیمی اتخاذ کنند.

 وی اضافه کرد: به احتمال زیاد آمریکا و اسرائیل قول حمایت از برخی کشورهای عربی و به طور مشخص، سعودی را داده اند به گونه ای که از پادشاه شدن ولیعهد عربستان پشتیبانی کنند و در برابر آن «بن سلمان» موافقت کرده در برابر این اقدام آمریکا، کشورهای عربی را کنترل کند.

آمریکا و اسرائیل فکر می کنند مقاومت های کنونی با مداخله کشورهایی مانند عربستان سعودی به زودی فروکش می کند و این اقدام عملی خواهد شد.

به گفته حجت الاسلام محمدی عراقی مهمترین مانع بر سر راه اهداف صهیونیست ها، قدس است که هیچ رهبر عربی هر اندازه هم سازش کار و آمریکایی باشد به خود اجازه نمی دهد که از مساله مسجد الاقصی صرف نظر و با اسرائیل معامله کند زیرا مسلمانان روی مسجد الاقصی حساس هستند. رژیم صهیونیستی نیز روی مسجدالاقصی تمرکز کرده و هدف نهایی آن ها تخریب این مسجد است زیرا بر اساس روایات جعلی صهیونیستی، منجی زمانی ظهور می کند که هیکل «سلیمان» در مسجد الاقصی بازسازی شود.

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که در بین روسای جمهور آمریکا، ترامپ صهیونیستی ترین رئیس جمهور است، گفت: از یک طرف وجود ترامپ در آمریکا، از یک طرف وجود نتانیاهو در اسرائیل و از طرف دیگر وضعیت برخی از کشورهای عربی و به صورت خاص سعودی ها که امروز به شدت وابسته آمریکا و صهیونیست ها هستند و همچنین شکستی که این کشورها در سوریه، عراق، لبنان و یمن تحمل کرده اند، این کشورها به این نتیجه رسیده اند که برای گرفتن ژست پیروزی و روحیه دادن به صهیونیست ها در منطقه دست به این اقدام بزنند.

وی ادامه داد: این کشورها 2 راهکار در پیش دارند. یا باید در منطقه جنگ راه بیندازند که در این زمینه موفق نشدند و یا برای قدرت نمایی و چهره پوشانی از شکست هایی که در منطقه متحمل شدند، موضوع انتقال سفارت آمریکا در اسرائیل را مطرح کنند که پیش بینی می شود این راهکار هم با انتفاضه و وحدتی که بین مسلمانان ایجاد شده، با شکست مواجه خواهد شد.

حجت الاسلام محمدی عراقی اضافه کرد: سران کشورهای اسلامی که در اجلاس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی شرکت کردند، باید برای مقابله با این گونه رفتارها چند تصمیم بگیرند. نخست آن که کشورهایی که با آمریکا ارتباط دارند به این کشور  اولیتماتوم دهند که اگر تصمیم خود را لغو نکند، سفیران خود را فرا می خوانند. دوم آن که کشورهای اسلامی که با اسرائیل ارتباط دارند، روابط سیاسی خود را تا لغو این تصمیم تعلیق کنند. علاوه بر این موارد مسلمانان و کشورهای اسلامی باید خرید کالاهای آمریکایی و اسرائیلی به ویژه سلاح را تحریم کنند. اگر این تصمیم ها گرفته شود به طور قطع ترامپ عقب نشینی خواهد کرد و در غیر این صورت شمارش معکوس سقوط رژیم صهیونیستی آغاز می شود.
 
https://taghribnews.com/vdcir3arvt1a3z2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی