تاریخ انتشار۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۷
کد مطلب : 191064

انتقاد خطیب جمعه تهران از سکوت برخی از دولتهای اسلامی در قبال جنایات رژیم سعودی در یمن

خطیب نماز جمعه تهران تأکید کرد: با انتقاد از سکوت و بعضا همراهی برخی از دولتهای اسلامی در قبال جنایات رژیم سعودی خطاب به این حکام گفت : تاریخ امروز را به خاطر خواهد سپرد و مهر داغ خیانت را بر نام شما خواهد زد ، همانگونه که امروز بسیاری از ملتها مهر خائن الحرمین را برای آل سعود زده اند.
انتقاد خطیب جمعه تهران از سکوت برخی از دولتهای اسلامی در قبال جنایات رژیم سعودی در یمن
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله "احمد خاتمی" درخطبه نخست نماز جمعه تهران با بیان اینکه راستگویی، قانون مداری و احترام به حقوق دیگران ارزش است و برای اجرایی کردن این ارزش ها نیاز به گفتمان هستیم افزود: حفظ حریم برای خداوند باعث عاقبت بخیری است؛ حضرت امیر المومنین علی (ع) فرمودند مانند کسانی نباش که بی عمل و بی توشه عمل صالح آخرت را می طلبند و مانند کسی هم نباش که می گوید فرصت برای توبه زیاد است چرا که باید مراقب باشیم که هر آن در آستانه سفر به آخرت هستیم.
 
وی گفت: سبک زندگی دینی ریشه در عرصه های اجتماعی دارد و اصل مهم، گفتمان سازی ارزش های دینی در زندگی اجتماعی است.
 
آیت الله خاتمی گفت: رسالت انبیاء گفتمان سازی عدالت است و خود مردم باید برپا دارنده عدالت باشند.
 
خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود افزود: درعرصه ارزش های اخلاقی هم باید توجه کنیم که برای گفتمان سازی چه کاری باید انجام دهیم که برای رسیدن به این هدف در قرآن کریم دو راه وجود دارد.
 
وی افزود: راه اول تکرار مدام ارزش های اخلاقی و ارزش های دینی است و راه دوم هم این است که آن ها که دغدغه ارزش ها دارند خود عامل ارزش ها شوند.
 
آیت الله احمد خاتمی گفت: ‌باید توجه کنیم که تبیین ارزش ها مهم است چرا که خیلی ها نمی دانند ارزش ها چیست و یا ارزش ها را وارونه ترجمه می کنند؛ در چند آیه قرآن آمده است که پیامبران و به خصوص پیامبر اسلام (ص) تعلیم کتاب می کنند و این تعلیم را مدام تکرار کرده و ادامه می دهند.
 
خاتمی افزود: قرآن کریم فضایل اخلاقی و رذایل اخلاقی را مطرح و مدام تکرار می کند بنابراین هم تبیین ارزش ها باید جدی گرفته شود و هم اینکه در پی فهم ارزش ها باشیم.
 
خطیب نمازجمعه تهران گفت: بایستی احساس نیاز به موعظه کنیم چرا که دل بدون موعظه می میرد و جان را باید با موعظه زنده نگه داشت.
 
وی در ادامه سخنان خود به روایتی اشاره کرد و افزود: زمانی جبرئیل به نزد پیامبر (ص) شرفیاب شدند و پیامبر به جبرئیل می فرمایند که مرا موعظه کن جبرئیل هم پیامبر (ص) را اینگونه موعظه و نصحیت می کنند که ای پیامبر (ص) هر چه می خواهی زندگی کن اما آخرش مرگ است، به هر که می خواهی دل ببند ولی آخرش جدایی است، هر کاری که می خواهی انجام بده اما سرانجام همه اعمال تو روبروی تو خواهد بود و به خودت بازخواهد گشت، شرافت مومن نماز شب است و عزت مومن هم در آن است که از هر کسی درخواست نکند.
 
آیت الله خاتمی در پایان خطبه اول نماز جمعه امروز تهران تاکید کرد: یک راه مهم برای گفتمانی شدن فضائل آن است که مردم با جلسات موعظه و نصیحت همراه شوند.
 
 آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با توصیه به تقوای الهی و دوری از محرمات و گناهان گفت: قرآن کریم بیش از 20 ویژگی برای فرعون تبیین می کند که کاملا با رفتار شیطان بزرگ یعنی آمریکا انطباق دارد.
 
وی افزود: در قرآن کریم تصریح شده است دو جریان حق و باطل همواره در طول تاریخ بوده و استمرار داشته است و تا قیام قیامت هم ادامه خواهد داشت و مثل آنها همان آب و کف آب است.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی گفت: باید جریان باطل را شناخت تا در دام ترفند های آن قرار نگرفت.
ایت الله خاتمی افزود: نماد جریان باطل در جهان امروز آمریکا و هم پیمانان این کشور است و باطل مجسم را می توان در رفتارهای وقیحانه آمریکا مشاهده کرد.
 
خطیب نماز جمعه تهران افزود : یکی از ویژگی هایی که در قرآن کریم درباره فرعون آمده ، این است که فرعون طاغی بوده است و حد خودش را نمی شناخت و به عبارتی از حدود خود تجاوز می کرد و امروز هم این رفتار در امریکایی ها دیده می شود و امیدواریم همان طوری که فرعون نابود شد فرعون زمان هم به زودی سرنگون شود.

ایت الله سید احمد خاتمی اظهار داشت : تردیدی نیست که امروز سرکش ترین دولت در جهان که نه تنها به غریبه ها بلکه به مردم خود نیز رحم نمی کند ، آمریکاست .
 
وی افزود : وقتی ساحران فرعون به حضرت موسی (س) ایمان آوردند فرعون آنها را تهدید کرد که حرمت خاندان آنها را نگه نمی دارد و دست و پای آنها را به طور مخالف قطع می کند و دارشان می زند.
 
امام جمعه موقت تهران گفت: امروز هم دقیقا همین رفتار در میان آمریکایی ها دیده می شود و هر کشور و ملتی که حاضر نیست زیر بار سلطه رود و می خواهد مستقل باشد ، از سوی آمریکایی ها تهدید می شود که ابتدا تحریم اقتصادی است و در ادامه هم موارد بعدی را مطرح می کنند.
ایت الله خاتمی اظهار داشت: اخیرا هم مقامات آمریکایی تهدید کرده اند که اگر مذاکرات هسته ای ایران به نتیجه نرسد و شکست بخورد همه گزینه ها از جمله گزینه های نظامی روی میز است که خوشبختانه پاسخ آن را مقام معظم رهبری فرمودند که ای آمریکایی ها غلط می کنید متعرض ملت ایران می شوید.
 
وی گفت: شعارهای ملت ایران در عرصه ها وصحنه های مختلف واز جمله نماز جمعه نشان می دهد که آمریکایی ها هیچ غلطی نمی توانند بکنند و به فرموده امام راحل ، ملت ایران دندان آمریکا یی ها را در دهانشان خرد خواهند کرد.
 
امام جمعه موقت تهران افزود‌: دیگر دوران بزن در رو گذشته است و آمریکایی ها اگر خطایی بکنند و در حق ملت ایران تعرض کنند،‌ این ملت آنها را تا آخر تعقیب می کنند و به روز سیاه می نشانند.
 
ایت الله خاتمی تصریح کرد: شما آمریکایی ها یک بار ملت ایران را آزموده اید و هشت سال این ملت با شما جنگیده اند ، با صدامی که شما به شدت حمایت می کردید و اگرباز هم می خواهید این تجربه را تکرار کنید و شانس خود را بیازمایید ، بدانید که این ملت درسی به شما خواهند داد که همان پشیمانی ابدی است.
 
وی اظهار داشت: کشورهای گروه 1+5 این شعار ها و حضور ملت ایران را در صحنه های مختلف ببینند از جمله در مراسم نماز جمعه سراسر کشور و درس بگیرند.
 
امام جمعه موقت تهران افزود: از مذاکره کنندگان هسته ای که برای عزت کشور تلاش می کنند و فرزندان عزیز این ملت هستند هم این جمله را از مقام معظم رهبری مد نظر داشته باشند که عظمت و هیبت ملت ایران را حفظ کنند و اگر ذره ای چاشنی تهدید را مشاهده کردند مجلس مذاکره را بهم بزنند که غیر قانونی است و بر اساس ماده 52 کنوانسیون وین هر گاه تهدیدی صورت گیرد، ان معاهده بی اعتبار می شود، از مذاکره کنندگانمان هم می خواهیم زیر شبح تهدید مذاکراه نکنند که مذاکره نخواهند کرد.
 
ایت الله خاتمی در ادامه تاکید کرد : هیچ کاری به بازی های اوباما، سنا و کنگره آمریکا نداریم و هر غلطی می خواهند بکنند ؛ مهم این که است که ملت ایران راه خود را شناخته است و استوار وثابت قدم خواهد ایستاد.
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران ویژگی سوم فرعون را « تفرقه بینداز و حکومت کن» بیان کرد و گفت: طرح آمریکایی هاکه اخیرا برای عراق و تشکیل سه دولت سنی ، شیعه و کرد مطرح کرده اند از جنس همان رفتارهای فرعونی است و اما این خواب آنها به یاری خدا و با هوشیاری ملت و مسئولان عراق تعبیر نخواهد شد و عراقی ها بدانند که عظمت و عزت آنها در گرو ایستادگی در برابر توطئه های غربی هاست و باید مواظب توطئه های شیطان بزرگ باشند.
 
ایت الله خاتمی گفت:آمریکا در تاریخ خود در حق هیچ کشوری کار خیری نکرده است و نخواهد کرد ، بلکه در پی سلطه بر ملت هاست.
 
وی در ادامه در باره حوادث یمن هم گفت :‌ مردم این کشور یک خواسته معقول، مشروع و دنیا پسند دارند و آن این است که می گویند « ما می خواهیم سرنوشت خود را خود تعیین کنیم نمی خواهیم آمریکا برای ما تصمیم بگیرد»‌ و انصار الله نیز در پی حاکمیت بر یمن نیست.
 
خطیب نماز جمعه تهران گفت : سکوت نهادهای بین المللی در قبال جنایات برضد مردم مظلوم یمن نشان داد که جهانیان باید از این عروسک های کوکی استکبار قطع امید کنند.
 
وی در ادامه خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به جنایات رژیم ال صعود برضد مردم مظلوم یمن گفت : متاسفانه در 44 روز گذشته شورای امنیت سازمان ملل به جای حمایت از مظلوم عملا از ظالمان حمایت کرد و شرایط را برای استمرار جنایات فراهم کرد.
 
ایت الله خاتمی با انتقاد از سکوت و بعضا همراهی برخی از دولتهای اسلامی در قبال جنایات رژیم سعودی خطاب به این حکام گفت : تاریخ امروز را به خاطر خواهد سپرد و مهر داغ خیانت را بر نام شما خواهد زد ، همانگونه که امروز بسیاری از ملتها مهر خائن الحرمین را برای آل سعود زده اند.
 
وی افزود: نشانه های سقوط آل سعود پدیدار شده و هر جنایتی که این رژیم مرتکب می شود یک گام به سقوط نزدیکتر می شود و نشانه های این سقوط را در زلزله سیاسی اخیر عربستان دیدیم و انشاالله آل سعود سقوط خواهدکرد و این وعده قران است.
 
ایت الله سید احمد خاتمی ، آل سعود را دولتی بی ریشه و ساخته و پرداخته انگلیس توصیف کرد و گفت: تاریخ تاسیس این رژیم با وحشی گری و غارت های هولناک همراه بود و دستان این رژیم به خون انسان های بی گناه در عربستان تا کربلا و نجف اغشته است.
 
وی افزد : این رژیم با حمایت خود از جنایات رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه لبنان و حملات این ر‍ژیم به غزه در جریان جنگ 21 روزه،جنگ هشت روزه و جنگ 51 روزه در جنایان اسرائیل عملا از این جنایات حمایت کرده است و امروز مردم یمن در جنگ سعودی ها عملا با امریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی می جنگند.
 
خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به امار تکان دهنده جنایات رژیم سعودی در کشتار زنان ، کودکان و نابودی زیرساخت های کشور یمن گفت :طی 44 روز گذشته درجریان بمباران مناطق مختلف یمن 3512 نفر به شهادت رسیده اند که درمیان این شهدا 492 کودک و 209 زن وجود دارند همچنین 6189 نفر نیز مجروح شده اند که 993 نفر انان کودک و 713 زن هستند.
 
وی افزود:براثر جنایات رژیم ال سعود تاکنون4189 منزل مسکونی ویران شده است ، 95 هزار نفر اوارده شده اند همچنین ویرانی 23 مسجد، 155 مدرسه، 51 درمانگاه،48 انبار مواد غذایی، 54 پل و و 4سلیوی گندم بخش دیگری از جنایات این رژیم در یمن است،شرمتان باد این جنایات همانند جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و فلسطین و غزه است.
 
ایت الله خاتمی تاکید کرد: امروز حمایت از ملت مظلوم یمن از هر راهی وظیفه همه مسلمانان است و برگزاری تظاهرات و اجتماعات اعتراض امیز همچون اقدامی که ملت امروز ملت ایران درسراسر کشور انجام می دهند حداقل کاری است که می توان در حمایت از مظلوم انجام داد.
 
https://taghribnews.com/vdciqzaz5t1a3u2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی