>> نخستین جشنواره مولودی خوانی رضوی در کردستان برگزار می شود | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۲۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۶
کد مطلب : 195367
​با حضور مولودی خوانان برجسته اهل سنت کشور؛

نخستین جشنواره مولودی خوانی رضوی در کردستان برگزار می شود

تنا-اختصاصی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: همزمان با ایام دهه کرامت استان کردستان برای نخستین بار میزبان جشنواره مولودی خوانی رضوی خواهد بود.
نخستین جشنواره مولودی خوانی رضوی در کردستان برگزار می شود
حجت الاسلام رحیم جعفری در گفتگو با خبرنگار تقریب در سنندج اظهار داشت: کردستان یکی از قطب های مهم مولودی خوانی در کشور است و این سنت حسنه در این سرزمین سابقه دیرین دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه درطول تاریخ پرافتخار اسلامی مردم کردستان شاهد ارادت و محبت ویژه کردستانی ها به رسول الله(ص) و اهل بیت(ع) بوده ایم و آداب و سنن ویژه ای نیز در این منطقه در ایام مختلف سال از جمله ماه ربیع الاول و سایر ایام دینی و مذهبی برگزار می شود مسئولیت برگزاری جشنواره مولودی خوانی رضوی به استان کردستان محول شده است.

دبیر جشنواره مولودی خوانی رضوی  از تشکیل اتاق فکر این جشنواره و برگزاری جلسات آن خبر داد و افزود: فراخوان جشنواره مولودی خوانی رضوی در کشور توزیع شده است و علاقه مندان می توانند نسبت به تولید و جمع آوری آثار با موضوع  مولودی خوانی با محوریت امام رضا(ع) اقدام کنند.

وی افزود: اعضای این اتاق فکر از میان افراد متخصص و توانمند در موضوع جشنواره انتخاب شدند تا در عین داشتن تجربه مناسب در زمینه مولودی خوانی، شاهد جلوه های نو و  نوآوری در این بخش باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان اعلام کرد: اختتامیه جشنواره مولودی خوانی رضوی همزمان با دهه کرامت برگزار و از هشت برگزیده تقدیر خواهد شد.

گفتنی است؛ سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) از یکم تا یازدهم ذی ‌القعده در دهه کرامت برابر با 25 مرداد تا چهارم شهریور سال 94 در تمام استان ‌های ایران و 220 نقطه جهان برگزار می ‌شود.
https://taghribnews.com/vdciqwazyt1a3p2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی