تاریخ انتشار۳۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب : 284935

تأکید بر ضرورت مقابله فکری و فرهنگی با تفکرات افراطی

تنا - نجف اشرف
«هادي العامري» دبير کل سازمان «بدر» عراق و از فرماندهان الحشد الشعبی، بر ضرورت انجام اقدامات فکری و فرهنگی برای مقابله با افکار افراطی تکفیری از جمله داعش تأکید کرد.
تأکید بر ضرورت مقابله فکری و فرهنگی با تفکرات افراطی
"هادی العامری" چندی پیش در حاشیه یازدهمین جشنواره رسانه ای الغدیر در نجف اشرف، در گفتگو با خبرنگار تقریب، بر ضرورت مبارزه فکری در کنار عملیات نظامی، برای ریشه کن کردن افکار افراطی و تکفیری و انتشار ارزشهای برادری و محبت بین گروهای مختلف جامعه اسلامی به خصوص جامعه عراق که در مواجهه مستقیم این جریانهای ویرانگر قرار دارند، تأکید کرد.

العامری با اشاره به اینکه وجود میدانی داعش، به دنبال عملیات نظامی در آستانه نابودی است، جریانهای افراطی را به بیماری وبا تشبیه کرد که اگر از نظر فکری با آن مقابله نشود در جاهای مختلف منتشر می شود، بنابراین مقابله جدی و اساسی با این تفکرات ویرانگر که هنوز در درون برخی جوامع و افراد ریشه دارد، ضروری است.

وی همچنین تأکید کرد که ایمن سازی فکری و فرهنگی جامعه برای مقابله با وبای جریانهای تکفیری که با افکار ابن تیمیه شروع و با محمد عبدالوهاب استمرار پیدا کرد و امروز در گروههای افراطی نمود پیدا کرده، ضروری است.

دبیر کل سازمان بدر عراق، ادامه داد که برادران اهل سنت ما بیشتر از اهل تشیع از این گروههای افراطی متضرر شده اند چرا که داعش و دیگر منتسبین به تفکر وهابی، همه مذاهب اسلامی را تکفیر می کنند.

العامری در مورد خطر تفکرات تکفیری داعش توضیح داد که تفکر این گروه به حدی رسیده است که حتی برخی از گروههای هم پیمان خود را فقط به سبب اختلاف در تاکتیک جنگی تکفیر می کند؛ شاهد بودیم که داعش النصره و قبل از آن القاعده را تکفیر کرد، خود ابوبکر البغدادی النصره را تکفیر و دستور قتل آنها را صادرکرد و بسیاری از آنان را کشت.

دبیر کل سازمان بدر عراق در پایان تأکید کرد: امروز منشأ تفکر افراطی و تکفیری، عربستان سعودی است، چرا که ریشه های تفکر تکفیری در تفکر وهابی و سنگر این اندیشه ویرانگر در عربستان است و ضرورت دارد علما و متفکرین برای نابودی ریشه های این تفکر به پا خیزند و به مقابله فکری با آن بپردازند و اسلام معتدل که همه مذاهب اسلامی و حتی پیروان ادیان آسمان مختلف را به برادری و محبت و زندگی مسالمت آمیز فرا می خواند، نشر دهند.
 
https://taghribnews.com/vdcip5arwt1av32.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی