تاریخ انتشار۱۲ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب : 187294
آخرين تحولات يمن//

بمباران جنوب و شمال یمن توسط جنگنده های عربستان/ جنگنده های اسراییلی در حمله به یمن شرکت دارند/ حمله عربستان به یمن شکست خورده است

جنگنده های عربستان روز چهارشنبه دو شهر عدن در جنوب و صعده در شمال غربی یمن را بمباران کردند.
بمباران جنوب و شمال یمن توسط جنگنده های عربستان/ جنگنده های اسراییلی در حمله به یمن شرکت دارند/ حمله عربستان به یمن شکست خورده است
به گزارش خبرگزاری تقريب(تنا)، منابع خبری اعلام کردند جنگنده های عربستان فرودگاه عدن، مجتمع دولتی 'دار سعد' ،مقر تیپ پنج در شمال شهر عدن و چندین پست بازرسی ارتش در منطقه 'العلم' واقع در شرق عدن را بمباران کردند.
 
این منابع با اشاره به انهدام انبار اسلحه و دهها تانک در این بمباران ها از کشته و زخمی شدن شمار زیادی از افراد غیر نظامی که آمار دقیق آن هنوز مشخص نیست، خبر دادند.
 
جنگنده های عربستان منطقه 'مران' و مرکز دولتی 'رازح' در استان صعده واقع در شمال غرب صنعا را بمباران کردند.
 
همچنین صبح امروز مقر تیپ 55 گارد ریاست جمهوری در شهر 'یریم' در استان 'اب' و انبارهای اسلحه تیپ 65 دفاع هوایی استان حدیده در ساحل دریای سرخ هدف حمله هواپیماهای عربستان قرار گرفت.
 
پایگاه نظامی بندر 'میدی' استان 'حجه' در مرز مشترک یمن و عربستان نیز مورد تهاجم هوایی صبح امروز عربستان قرار گرفت.
 
شمار قربانیان بمباران شهر الحدیده یمن به 37 نفر رسید

 
منابع خبري از افزایش شمار قربانیان بمباران شهر الحدیده در غرب این کشور به 37 نفر خبر دادند.
 
"حسن احمد الهای" استاندار الحدیده گفت که شمار قربانیان بمباران سه شنبه شب یک کارخانه تولید فرآورده های لبنی در شهر الحدیده در غرب یمن به 37 نفر و شمار زخمی ها به حدود 80 نفر افزایش یافت.
 
ارتش سعودی در ادامه تجاوز نظامی خود به یمن، سه شنبه شب کارخانه یاد شده را بمباران کرده بود.
 
تجمع اعتراض آمیز تونسی ها مقابل سفارت سعودی
 
مردم و فعالان سياسي تونسی با تجمع مقابل سفارت عربستان در تونس، تجاوز نظامي اين كشور و همپيمانانش علیه يمن را محكوم كردند.
 
شركت كنندگان در اين تجمع با سردادن شعارهايي، نقش عربستان سعودي در حمايت از تروريسم در سوريه و عراق و عمليات نظامي این کشور را كه وحدت و حاکمیت ارضی يمن را نقض می کند، محكوم كردند.
 
تجمع کنندگان مخالفت خود را با هرگونه تلاش برای ضربه زدن به حاكميت ملی يمن اعلام كردند. آنها همچنین شركت 10 كشور در ائتلاف نظامي عليه يك كشور عربيِ مسلمان را با ادعاي حمايت از مشروعيت و در مقابل عدم اتخاذ هيچ گونه موضع جدي در برابر سياست هاي دشمن صهيونيستی علیه فلسطینیان در سرزمین اشغالی را محكوم كردند.
 
روزنامه صهیونیستی :
جنگنده های اسراییلی در حمله به یمن شرکت دارند

 
روزنامه صهیونیستی یلی فاش کرد که یک اسکادران از جنگنده های اسراییلی در حملات عربستان و متحدانش علیه یمن شرکت دارد .
 
روزنامه یلی به نقل ایشیل فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی نوشت: در حال حاضر یک اسکادران از جنگنده های اسراییلی به کشورهای عربی برای سیطره بر یمن کمک کرده و به اهدافی در این کشور عربی حمله می کنند .
 
ایشیل افزود: کشورهای عربی از اسراییل درخواست کمک کرده اند تا از دست یکی از دوستان گذشته شان (یمن) رهایی یابند .
 
این روزنامه به نقل از محمد احمد فرمانده یکی از اسکادران های جنگنده عربستان نیز نوشت: از ارتفاع 30 هزار پایی از سطح دریا و از جنگنده اف-16 خود دیدم که یک خلبان به وسیله هواپیمایش به مواضعی در یمن حمله کرد و مشاهده کردم ستاره داود بر هواپیمایش نقش بسته بود .
 
فایننشال تایمز: حمله عربستان به یمن شکست خورده است
 
روزنامه انگلیسی 'فایننشال تایمز' اعلام کرد که حملات هوایی عربستان به یمن موسوم به 'طوفان قاطعیت' شکست خورده و نتوانسته جنبش انصار الله و همپیمانان آن را مجبور به عقب نشینی کند.
 
این روزنامه افزود: تداوم ورود نیروهای جنبش انصارالله به جنوب به رغم تداوم حملات هوایی عربستان، بیانگر این حقیقت است که آنها به هیچ وجه قصد عقب نشینی از مواضع خود را ندارند.
 
این روزنامه به نقل از محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله اعلام کرد که به رغم اینکه ناظران مداخله زمینی عربستان در یمن را نزدیک نمی دانند، نیروهای انصار الله آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه مداخله نظامی عربستان را دارند .
 
https://taghribnews.com/vdci3yaz5t1avr2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی