تاریخ انتشار۱۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب : 204591

استقبال حزب الله از طرح نبیه بری / شیخ نعیم قاسم: بشاراسد بخشی از راه حل بحران سوریه است

معاون دبیرکل حزب الله گفت و گو و توافق را بهترین راه برای حل بحران و مشکلات لبنان دانست و گفت: حزب الله از طرح نبیه بری برای دعوت به گفتگو استقبال می‌کند و آنرا نقطه روشنی در تاریکی موجود در لبنان و منطقه می داند.
استقبال حزب الله از طرح نبیه بری / شیخ نعیم قاسم: بشاراسد بخشی از راه حل بحران سوریه است

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل از شبکه العالم، " شیخ نعیم قاسم" در جلسه توجیهی با استادان مدارس المصطفی از طرح " نبیه بری " رئیس مجلس نمایندگان لبنان برای دعوت به گفتگو میان لبنانی ها با هدف حل مشکلات کشور استقبال کرد و گفت: این طرح، مثبت است که می تواند در حل مشکلات لبنان مثمرثمر واقع شود.

شیخ نعیم قاسم افزود که حزب الله از طرح نبیه بری برای دعوت به گفتگو استقبال می کند و آنرا نقطه روشنی در تاریکی موجود در لبنان و منطقه می داند.

شیخ قاسم با بیان اینکه " لبنان در وضعیت فوق العاده قرار دارد"، یادآور شد: البته یک عامل مثبت هست و آن اینکه، ابرقدرت ها و کشورهای منطقه فعلاً این کشور را از کانون توجه خود کنار گذاشته اند و به این باور رسیده اند که ثبات در لبنان منفعت است و از این رو، در صورتیکه در ثبات نقش داشته باشیم و مشکل افکنی و فتنه انگیزی نباشد، لبنان با وجود همه تنشهای موجود، از لحاظ سیاسی و امنیتی با ثبات باقی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه امروزه همه نهادها و موسسات در لبنان تقریباً تعطیل هستند، افزود که این وضعیت، مشکلاتی را به دنبال دارد و به ضرر همگان است و منافع آنان را به خطر می اندازد
شیخ نعیم قاسم افزود: معتقدیم که وجود اراده جدی نزد طرف های گفتگو می تواند موفقیت هایی را به دنبال داشته باشد و درصورتیکه گفتگوها صوری و تشریفاتی نباشد و باور داشته باشیم که می توان درخصوص برخی از مسائل به توافق رسید، از جمله اینکه می توانیم از ارتش و نیروهای امنیتی حمایت کنیم، قادر خواهیم بود عملکرد مجلس نمایندگان را احیا کرده و موانعی گذشته در مسیر فعالیت دولت را از میان برداریم".

وی با تاکید بر اینکه، این توان وجود دارد که در موضوع ریاست جمهوری، اختلافات را کم کنیم و در سایه افق های بسته در منطقه به راه کارهایی برای حل این بحران دست یابیم ، خاطرنشان کرد: می توانیم با تعامل مثبت و گفتگو، به این باور برسیم که به طور کلی دستیابی به موفقیت امکان پذیر است".

معاون دبیرکل حزب الله لبنان درباره موضوع سوریه گفت که در زمان حاضر، دو طرح ضد و نقیض در سوریه وجود دارد، یکی بشار اسد رئیس جمهوری سوریه را پشتوانه هر نوع راه حل در آینده آن کشور و مقابله با تروریسم می داند و طرح دیگر با حضور اسد به عنوان بخشی از راه حل بحران سوریه مخالف است.
وی افزود این بدان معناست که اختلاف نظر بسیار جدی و اساسی است و با وجود چنین اختلاف نظری، امکان راه حل سیاسی در مدت زمان مورد نظر ممکن نیست، مگر اینکه دو طرف توافق کنند که اختلافات خود را کم کنند و به نظر من، راه حل واقعی برای بحران سوریه ، در این است که بشار اسد بخشی از راه حل برای بحران سوریه باشد و نیز طرحی حساب شده برای مقابله با تروریسم با مشارکت ارتش سوریه وجود داشته باشد.
 
https://taghribnews.com/vdci35arzt1auw2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی