تاریخ انتشار۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۳۱
کد مطلب : 189698

احضار کاردار عربستان به وزارت خارجه/ هواپیمای ایرانی بازهم نتوانست وارد خاک یمن شود

در پی ممانعت جنگنده های عربستان سعودی از ورود هواپیمای ایرانی حامل زنان و کودکان درمان شده یمنی و کمکهای دارویی و انسان دوستانه ایران به فضای یمن، کاردار سفارت عربستان در تهران به وزارت امورخارجه احضار شد.
احضار کاردار عربستان به وزارت خارجه/ هواپیمای ایرانی بازهم نتوانست وارد خاک یمن شود

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) رئیس اداره اول خلیج فارس اظهار داشت : هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در دو روز گذشته با کسب مجوزهای لازم پروازی در مسیر عمان _ یمن و با انجام هماهنگی کامل با صلیب سرخ و هلال احمر بین المللی اقدام به ارسال هواپیما برای بازگرداندن بیماران یمنی موجود در ایران و ارسال کمک های دارویی کرده است که متاسفانه هر دو بار جنگندهای سعودی با نزدیک شدن به آنها هواپیمای مذکور را وادار به بازگشت کرده اند.

وی ضمن تاکید بر استمرار تلاشهای جمهوری اسلامی ایران جهت کمک رسانی به مردم یمن و انتقال و درمان مجروحان حوادث اخیر آن کشور، به کاردار عربستان یادآور شد که اقدام جنگندهای سعودی پس از پایان عملیات تهاجمی اخیر، عملاً دخالت آشکار در امور یمن و آسمان آن کشور است.


        هواپیمای ایرباس 747 شرکت ماهان با 95 مجروح یمنی مداوا شده در تهران و کمک های انسان دوستانه شامل آب آشامیدنی ، غذا ، دارو ، ملزومات پزشکی و پزشک صبح امروز از فرودگاه بندرعباس به سمت صنعا پایتخت یمن به پرواز درآمد و پس از عبور از آسمان عمان و در مرز این کشور با یمن با ممانعت و کارشکنی سعودی ها نتوانست وارد خاک یمن شود و به تهران بازگشت.

این در حالی است که روز گذشته نیز سعودیها از ورود این هواپیمای حامل مجروحان یمنی و کمک های انسان دوستانه به یمن خودداری کردند و هواپیما مجبور به فرود در فرودگاه بندرعباس شد.

دو بار ممانعت سعودی ها از ورود هواپیمای ایرانی حامل مجروحان یمنی و کمک های انسان دوستانه به خاک یمن در حالی صورت می گیرد که هر بار و پیش از پرواز وزارت امور خارجه کشورمان هماهنگی های لازم را با ریاض انجام داده است.

پزشکان حاضر در هواپیما به شدت نگران حال روحی و جسمی مجروحان مداوا شده هستند که طی دو روز گذشته حدود 20 ساعت در آسمان سرگردان بودند.
https://taghribnews.com/vdci33azvt1avq2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی