تاریخ انتشار۲۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۴۱
کد مطلب : 254117

ظریف خواستار برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام

وزیر امور خارجه ایران با ارسال نامه رسمی به فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیۀ اروپا، خواستار برگزاری جلسۀ کمیسیون مشترک برجام جهت رسیدگی به اقدام اخیر آمریکا در تمدید تحریم‌ها علیه ایران شد.
ظریف خواستار برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، " دکتر محمد جواد ظریف" امروز در این نامه خطاب به هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام، با اشاره به پایبندی کامل ایران به تعهدات خود طی یک سال و نیم گذشته، ماهیت متقابل تعهدات مندرج در برجام و خصوصیت چندجانبه بودن این سند را یادآور شد و تصریح کرد: حفظ تمامیت و انسجام برجام و پایداری آن، مستلزم توجه همۀ طرف‌های برجام نسبت به تداوم اجرای مفاد آن از سوی همۀ اعضا است.

ظریف با اشاره به تکرار بدعهدی و اهمال آمریکا در اجرای تعهدات خود، از موگرینی خواست که ضمن اطلاع‌رسانی لازم به کلیۀ طرف‌های برجام، تمهیدات لازم را برای برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام و نیز کارگروه تحریم‌های کمیسیون مشترک جهت رسیدگی به اقدام اخیر آمریکا انجام دهد.

دکتر"حسن روحانی" رئیس‌جمهور ایران، در تاریخ ۲۳ آذر 95 با ارسال نامه‌ای وزارت امور خارجه را موظف به پیگیری موضوع بدعهدی آمریکا با استفاده از ساز و کارهای پیش‌بینی‌شده در برجام کرد.

اخیراً طرح تمدید تحریم‌های 10 سالۀ ایران، علی‌رغم خودداری باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، از امضای آن، به قانون تبدیل شد.

بر اساس قانون اساسی آمریکا، رئیس‌جمهور پس از تصویب یک طرح در کنگره، 10 روز فرصت دارد تا آن را تأیید یا وتو کند و یا اینکه بدون امضا اجازه دهد طرح به قانون تبدیل شود.

در حالی‌ که این اقدام اوباما مانع از تمدید تحریم‌ها علیه ایران نمی‌شود، اما مخالفتی نمادین با اقدام نمایندگان کنگرۀ امریکا به شمار می‌آید؛ مقام‌های ایرانی نسبت به تمدید تحریم‌ها واکنش نشان دادند و آن را خلف وعدۀ آمریکا دانستند.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdchzkniq23nmzd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی