تاریخ انتشار۱۵ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب : 20303

بررسی تصویب استاندارد جهانی حلال

رئیس اتاق ایران گفت: باید از تمام نیرو و قدرت علمی و فنی خود برای تصویب استاندارد جهانی حلال استفاده كنیم.
بررسی تصویب استاندارد جهانی حلال
به گزارش خبرگزاری تقریب،"دکتر محمد نهاوندیان" رئیس اتاق ایران در نشست شورای عالی حلال ایران اظهار داشت: ایران از جنبه هماهنگی‌های فنی و فقهی بسیار پیشرفت کرده است و در ارتباط با بحث فنی و فقهی وضعیت مطلوبی در میان سایر کشورهای اسلامی داریم.

وی در ادامه گفت: در این زمینه پیشنهاد آماده و قابل ارائه تنظیم کرده‌ایم و باید تلاش کنیم که این پیشنهاد به تصویب نهایی برسد.

رئیس اتاق ایران افزود: باید از تمام نیرو و قدرت علمی و فنی خود برای تصویب استاندارد جهانی حلال استفاده كنیم.

دکتر نهاوندیان با تأکید بر تقویت جایگاه ایکریک گفت: باید در فائو، کمسک و ایزو نماینده ایکریک یک جایگاه قانونی پیدا کند. اتاق اسلامی، مرکز تحقیقات ایکریک را ایجاد کرده است و باید از فرصت‌های بین‌المللی استفاده کنیم تا ایکریک تقویت شود.

برگزاری دومین نمایشگاه حلال در بهمن ماه

"عبدالحسین فخاری" مدیر اجرایی مرکز تحقیقات اتاق اسلامی (ایکریک) نیز ضمن تأکید بر گسترش صنعت حلال گفت: ۳ماه تا اجلاس کمسک فرصت
داریم که باید با همکاری وزارت امور خارجه و وزارت اقتصاد هماهنگی‌های لازم را درباره بحث حلال انجام دهیم.

وی افزود: تفاهم‌نامه‌ای قرار است با وزارت جهاد کشاورزی در بحث حلال به امضا برسد و اگر این نوع تفاهم‌نامه‌ها با سایر وزارتخانه‌ها نیز به امضا برسد هماهنگی‌های خوبی در این حوزه میان دستگاه‌های اجرایی ایجاد می‌شود.

فخاری از برگزاری نمایشگاه و همایش بین‌المللی از ۱۶ تا ۱۹بهمن‌ماه امسال در تهران خبر داد و گفت: دبیرخانه حلال در نمایشگاه‌های حلال در سراسر دنیا حضور مستمری خواهد داشت و باید نمایندگان اتاق ایران در مجامع و اجلاس‌های جهانی موضوع حلال را معرفی کنند.

وی افزود: ایکریک در ۱۱کشور نمایندگی حلال را تأسیس کرده است و با فائو نیز در حال مذاکره هستیم که استاندارد جهانی حلال را بپذیرند.

همچنین"محمدحسین شجاعی" مشاور رئیس مؤسسه استاندارد نیز با اشاره به طرح‌های اتحادیه اروپا برای تصویب استاندارد حلال یادآور شد: اگر این استاندارد از سوی اتحادیه اروپا تصویب شود، دیگر استاندارد جهانی سازمان کنفرانس اسلامی (OIC) قابل پیگیری نیست.

شجاعی از برگزاری اجلاس بعدی کمسک از ۵ تا ۸ اکتبر امسال خبر داد و خواستار حضور پررنگ ایران برای تصویب نهایی استاندارد جهانی حلال شد.



https://taghribnews.com/vdchxxni.23nvvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی