تاریخ انتشار۱۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب : 168591

برگزاری کمیسیون"تمامیت ارضی فلسطین" در همایش علمای اسلام

سومین کمیسیون از کمیسیونهای همایش بین المللی علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین با عنوان "تمامیت ارضی فلسطین" پیش از ظهر امروز چهارشنبه برگزار شد.
برگزاری کمیسیون"تمامیت ارضی فلسطین" در همایش علمای اسلام
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در این کمیسیون که با حضور علمایی از لبنان، بحرین، عراق، سوریه و فلسطین برگزار شد، بر لزوم بسیج همه امکانات جهان اسلام برای دستیابی به حقوق از دست رفته فلسطینیان و دستیابی به همه بخش های سرزمین فلسطین اشغالی تاکید شد.
 
شیخ احمد آونگ از علمای برجسته و نماینده مجمع تقریب در مالزی با اشاره به نقش ایران در حمایت از مسائل مختلف جهان اسلام خصوصا مسئله فلسطین، به انتقاد از اختلافات بین مسلمانان و عدم توافق در مورد مسائل اساسی جهان اسلام پرداخت.
 
سعید الشهابی پژوهشگر و متفکر اسلامی از بحرین دیگر سخنران این کمیسیون وظیفه علما و نخبگان جهان اسلام را احیای مسئله فلسطین در وجدانهای مسلمانان و بازگرداندن ایده محوری بودن این مسئله توصیف کرد.
 وی با هشدار نسبت به تخریب مسجدالاقصی و تهدید مقدسات اسلامی، تخریب مساجد و اماکن عبادی توسط حکومت آل خلیفه در بحرین را محکوم کرد.
 
شیخ حسن محمد قاسم رئیس شورای علمای فلسطین نیز در سخنان خود به اهمیت موضوع جهاد، اشاره کرد و گفت:فلسطین قلب امت اسلامی است؛ اگر قلب از جسم خارج شود حیات این امت به پایان خواهد رسید لذا غربیها با توجه به این موضوع و برای ایجاد شکاف و نابودی جهان اسلام، قلب امت اسلامی را هدف قرار دادند.
 
شیخ بلال شعبان رئیس حرکت اسلامی التوحید لبنان نیز به تلاش صهیونیستها برای تغییر مواضغ فلسطینی ها در گفتگوها اشاره کرد و این اقدام را در راستای اشغال کامل فلسطین و تخریب مسجدالاقصی و در نهایت کوتاه امدن فلسطینیها از حقوق مسلم خود دانست.
 
لزوم نهادینه شدن فرهنگ مقامت، مسئله فروپاشی کشورهای اسلامی از جمله عراق، سوریه، سودان و...، مسئله رهبری امت و مقاومت اسلامی توسط علما و محکوم نمودن تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از جمله موضوعات و مسائل مطرح شده در این کمیسیون بود.
 
گفتنی است همایش بین المللی علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین شامگاه امروز چهارشنبه با ارائه گزارش کمیسیونها و قرائت بیانیه پایانی به کار خود خاتمه خواهد داد.
 
 
 
 
https://taghribnews.com/vdchw6nzz23n-md.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی