تاریخ انتشار۱۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۶
کد مطلب : 296698
ائمه جمعه آذربایجان غربی تاکید کردند

​هفته وحدت فرصتی برای تحکیم پایه‌های وحدت و ناامیدی دشمنان

مسلمانان اهل سنت آذربایجان غربی نماز وحدت آفرين جمعه را اقامه كردند و ائمه جمعه اهل سنت استان در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت، این ایام را فرصتی برای تحکیم پایه‌های وحدت بین مسلمانان و یاس و نامیدی دشمنان عنوان کردند.
​هفته وحدت فرصتی برای تحکیم پایه‌های وحدت و ناامیدی دشمنان
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: در ماه ربیع الاول اتفاقات و رویدادهای بسیار مهمی رخ داده که مهم‌ترین آن‌ها ولادت پیامبر اکرم (ص) و آغاز هفته وحدت است.

ماموستا عبدالقادر بیضاوی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: تحکیم حکومت اسلامی در سایه اتحاد و همدلی است و دشمن با علم به این موضوع در تلاش برای ایجاد تفرقه و دشمنی برای تضعیف امت اسلامی است.

وی افزود: دشمنان ایران اسلامی از هر فرصتی برای ایجاد تفرقه در بین مردم کشور استفاده می‌کنند که وظیفه مردم در مقابله با این تلاش دشمنان، انسجام بیشتر است.

بیضاوی با اشاره به برگزاری سی و یکمین کنفرانس وحدت اسلامی در تهران گفت: تعدادی از روحانیون اهل سنت آذربایجان غربی در این همایش شرکت می کنند که برگزاری این همایش ها زمینه خوبی برای تحکیم هرچه بیشتر وحدت بین مذاهب را فراهم می کند.

دین اسلام برای حفظ وحدت مسلمانان قواعد و ضوابطی مقرر کرده است

امام جمعه اهل سنت شاهین دژ گفت: دین اسلام در پی اتحاد و اتفاق انسان ها به ویژه مسلمانان است و برای حفظ وحدت مسلمانان قواعد و ضوابطی مقرر کرده است.

ماموستا حاصل بالقچی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: خداوند متعال انسان را اجتماعی آفریده است و انسان در جامعه است که به استقلال می رسد و زندگی بر او گوارا می شود.

وی افزود: خداوند می فرماید همگی به ریسمان خداوند چنگ بزنید و متفرق نشوید لذا اگر کسی که از جماعت مسلمانان فاصله بگیرد خسارت و زیان فاحش و آشکاری خواهد دید و سرانجام به عذاب الهی دچار خواهد شد.

امام جمعه اهل سنت شاهین دژ خاطرنشان کرد: تمام افراد جامعه در حقوق مساوی و تمام آنها در پیشگاه خداوند همچون دندان های شانه برابر هستند و کسی بر دیگری برتری ندارد جز به تقوا و عمل صالح.

بالقچی تصریح کرد: قوی ترین و محکم ترین رابطه ها رابطه دینی، برادری و ایمانی است هر فرد مسلمان علاوه بر اینکه خود محترم است احترام دیگر انسان ها را نیز باید نگه دارد.

وی با اشاره به اینکه پیام مهم انقلاب اسلامی وحدت مسلمانان است، تاکید کرد: در سایه اتحاد و وحدت بین شیعه و سنی و اقوام مختلف ایرانی، شاهد پیروزی انقلاب اسلامی شدیم.

امام جمعه اهل سنت شاهین دژ اضافه کرد: دشمن اصلی قرآن، اسلام و پیامبر، ابرقدرت ها به ویژه آمریکا و والده فاسدش اسرائیل است که چشم طمع به کشورهای اسلامی دوخته است که با اتحاد و همبستگی باید در برابر آنها ایستادگی کرد.

پیامبر اکرم (ص) پیام آور صلح و دوستی بود

امام جمعه بوکان گفت: پیامبر اکرم (ص) پیام آور صلح و دوستی بود و برای ریشه کن شدن جهالت و از بین رفتن تفرقه تلاش زیادی کرد و وحدت را در بین مسلمانان بنا نهاد.

ماموستا عبدالرحمن خلیفه زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته افزود: وظیفه مسلمانان است که با پرهیز از فرقه گرایی و برتری مذهبی بر مذهب دیگر از تفرقه دوری کنند.

وی افزود: دشمنان برای ایجاد تفرقه و اختلاف در بین مسلمانان هزینه های زیادی کردند اما تقویت اتحاد و وحدت مسلمانان در این ماه مبارک ربیع الاول می تواند همه نقشه های شوم آنها را خنثی و بی اثر کند.

امام جمعه بوکان با بیان اینکه در طول تاریخ رمز موفقیت مسلمانان در برابر دشمنان وحدت و اتحاد بوده است، یادآور شد: تاریخ نشان داده است هر زمان مسلمانان وحدت و یکدلی خود را حفظ کرده اند، در برابر دشمنان پیروز بوده اند، بنابراین مسلمانان باید یکدل و یکصدا در برابر دشمنان قیام کنند.

امت اسلامی توجه بیشتری به اشتراکات داشته باشند

امام جمعه پیرانشهر گفت: تولد پیامبر وسیله ای شد برای روشن شدن دنیای بشریت در حالیکه دنیا در کفر و معصیت و بی دینی زندگی می کردند و مردم در سیاهی بودند.

ماموستا مصطفی محمودی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: یکی از اهداف ادیان آسمانی و فرستادن پیامبران ایجاد وحدت در جامعه بوده است.

وی افزود: یکی از راه‌های اتحاد محور قرار دادن پیامبر اکرم (ص)، قرآن کریم و هوشیاری مقابل دسیسه دشمنان است که اگر این راهکار عملی شود دشمنان هرگز نمی‌توانند به امت اسلامی ضربه وارد کنند.

امام جمعه پیرانشهر تصریح کرد: این ایام بهترین فرصت برای تحکیم پایه‌های وحدت داخل کشور و یاس و نامیدی دشمنان است.

وی افزود: با توجه به شرایط حساس کنونی، در کشورهای اسلامی ضروری است امت اسلامی توجه بیشتری به اشتراکات داشته باشند و با پرهیز از دامن زدن به اختلافات برای تحکیم بنیان‌های اسلامی در جهان تلاش کنند.

پیامبر اکرم (ص) محور وحدت مسلمانان است

امام جمعه اهل سنت تکاب پیامبر اکرم (ص) را محور وحدت مسلمانان دانست و گفت: میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) زمینه ساز هرچه بیشتر اتحاد در تمام کشورهای اسلامی است.

ماموستا جلال مرادی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: پیامبر اعظم (ص) بزرگترین و عظیم ترین مظهر رحمت برای همه عالم است و همه باید به رحمت خداوند شادی کنند.

وی افزود: روزه گرفتن پیامبر اکرم (ص) در سالروز تولدش اهمیت این روز را برای مسلمانان عیان می کند.

امام جمعه اهل سنت تکاب مجالس مولودی خوانی در هفته وحدت امسال به کوری چشم وهابیت و سلفی ها بهتر از هر سال برگزار می کنیم.

وی اضافه کرد: بهانه جویی جریانات وهابیت و سلفی ها برای برگزار نکردن مجالس مولودی خوانی حرمت شکنی به مقام شامخ پیامبر اکرم (ص) است.

مرادی تصریح کرد: میلاد پیامبر گرامی اسلام نماد وحدت در تمامی جهان اسلامی است و همه با اتحاد این هفته را جشن می گیرند.

ضرورت افزایش مجالس مولودی خوانی در هفته وحدت

امام جمعه اشنویه با تبریک و تهنیت آغاز هفته وحدت و میلاد با سعادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، گفت: مولودخوانان باید در مراسمات مولودی به بیان خدمات و تلاش های ارزنده پیامبر بزرگوار اسلام ( ص) و ائمه اطهار به اسلام و مسلمانان در راستای ترویج و تقویت پایه های دین مبین اسلام بپردازند.

ماموستا سیدمصطفی خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته بر افزایش مراسمات مولودی خوانی در مساجد، منازل، تکایا و مکان های عمومی تاکید کرد.

وی افزود: مردم باید با تشکیل اجتماعات مولودی خوانی توطئه های خبیث داعش صفتان را که تلاش دارند مراسمات مولودی خوانی را کم رنگ جلوه دهند، خنثی کنند.
https://taghribnews.com/vdchw-ni623nw-d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی