>> بزرگترين جرم سوريه تلاش براي داشتن استقلال است | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : 213004

بزرگترين جرم سوريه تلاش براي داشتن استقلال است

نويسنده برجسته و مستند ساز انگليسي: اگر نخست وزير انگليس سال ها پيش موفق مي شد نظر پارلمان اين کشور را براي حمله به سوريه جلب کند الان گروه تکفيري صهيونيستي داعش در سوريه حکومت مي کرد.
بزرگترين جرم سوريه تلاش براي داشتن استقلال است
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) جان پيلگر نويسنده ي انگليسي در گفتگو با شبکه تلويزيوني راشا تودي گفت: معتقد است اگر آمريکايي ها، انگليسي ها و فرانسوي ها نبودند شايد سوريه هم همان شرايطي را داشت که الان ليبي دارد، لذا هم انگليسي ها ، هم آمريکايي ها ، هم فرانسوي ها و هم ترک ها در ادامه حيات گروه تروريستي داعش نقش حياتي داشتند. 

وي افزود: در سايه اقدام هاي امپرياليست ها ، چند فرهنگي ترين و چند فرقه اي ترين کشور دنيا درحال از هم پاشيدن بود و تروريست ها به علت اقدام غربي ها ، درحال به دست گرفتن زمام امور در سوريه بودند. 

اين نويسنده انگليسي نقش تبليغات در فريب افکار عمومي در غرب را بسيار پر رنگ دانست و گفت هرگز فکر نمي کرد کشورهاي غربي بتوانند با استفاده از تبليغات به منافع خود دست پيدا کنند.  

وي با اشاره به اقدام روزنامه گاردين در پذيرش اين نکته که نظرهايي را که در آن به نقش غربي ها در پيدايش گروه تروريستي داعش اشاره شده بود سانسور مي کرد، گفت: « ديويد کامرون نخست وزير انگليس همه درس هايي را که توني بلر از جمع آوري اطلاعات نادرست آموخته بود به فراموشي سپرد.»

جان پيلگر يکي از بزرگترين جرم هاي سوريه را تلاش اين کشور براي مستقل ماندن و داشتن استقلال خواند و گفت: « سوريه در برابر سلطه اسرائيل بر آن منطقه از جهان ايستادگي مي کند، در کنار ايران و حزب الله، جبهه مقاومت را تشکيل داده و اکنون نيز در کنار روسيه قرار گرفته است.

وی ادامه داد شکي وجود ندارد که اگر فردا در سوريه انتخابات برگزار شود همه اين گروه هاي اقليتي که امروز دم از حقوق بشر در سوريه مي زنند به دولت اين کشور به عنوان کسي که از آنان محافظت خواهد کرد مي نگرند.» 

 
https://taghribnews.com/vdchvxnik23nzvd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی