تاریخ انتشار۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۹:۳۱
کد مطلب : 164405

دعوت سازمان ها و نهادها به حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، مجمع نیرو های خط امام، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامي، مرکز مدیریت حوزه های علمیه ، ستاد کل نیروهای مسلح ،حزب موتلفه اسلامی، جمعیّت حامیان آزادی قدس شریف، سازمان تعزیرات حکومتی و...در بيانيه هايي به مناسبت روز جهاني قدس بر لزوم برگزاري هر چه باشكوهتر مراسم آن تاكيد كردند.
دعوت سازمان ها و نهادها به حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس
شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی خواستار حضور پرشکوه ملت ایران در راهپیمایی روز قدس شد.
در اين بيانيه آمده است: روز جهانی قدس بار دیگر فرا رسید و مسئله قدس شریف و فلسطین به عنوان مهم‌ترین دغدغه جهان اسلام همچنان نماد همبستگی و محور وحدت امت اسلامی در رویارویی با رژیم جعلی اسرائیل و سمبلی از مقابله مسلمانان و مستضعفان جهان با طرح‌های استکباری می‌باشد.

مجمع نیرو های خط امام هم با صدور بیانیه ای ضمن گرامیداشت این روز با اشاره به نقش ایران در جهان اسلام و نظام بین الملل آورده است، امروز ایران در کانون توجه جهان اسلام و نظام بین الملل است . به همان میزان که رفتارهای وحدت بخش دل مومنان و علاقمندان را سرشار از امید می سازد، به همان میزان رفتارهای تفرقه افکنانه به سردمداران صهیونیسم و سران جریانات تکفیری نیرویی تازه می بخشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی فراخوانی از ملت و اصحاب فرهنگ و هنر برای حضور گسترده و پر شور در راه‎پیمایی روز جهانی قدس دعوت کرد.
در اين فرخوان آمده است: ایران اسلامی در طول سی و شش سال گذشته، با حمایت کامل سیاسی و فرهنگی از نهضت مقاومت فلسطین، همواره مانعی در مسیر افزون‎طلبی‎های رژیم صهیونیستی بوده است. در این بین، اهل فرهنگ و اصحاب هنر کشورمان با خلق آثار ماندگار و اثر گذار در حوزه مقاومت اسلامی و دفاع از ملت فلسطین، نقش و سهمی بی‎بدیل در حمایت از این جریان مقاومت داشته و دارند. امروز حمایت از فلسطین، حتی مرزهای سیاسی و جغرافیایی را نیز در نوردیده و مقاومت فلسطینیان در برابر قساوت‎های بی حد و حصر رژیم اشغالگر به نمادی از ستم ناپذیری ملت‎ها تبدیل شده است. 

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم و ملت ایران را به حضور در راهپیمایی دعوت کرد.

در این بیانیه تأکید شده است: اعراب مرتجع به روش معمول و شیوه مألوفشان سکوت مرگ پیشه کرده‌اند و نسل کشی هم کیشانشان را به تماشا نشسته‌اند تا لکه ننگ دیگری در کارنامه سیاه خود در این بیش از ۶ دهه اشغال فلسطین، ثبت کنند. چنین شده که صهیونیست‌ها در الشجاعیه، صبرا و شتیلایی دیگر رقم زدند بی آنکه ذره‌ای از اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج فارس رعب و هراسی به دل داشته باشند.

در ادامه بیانیه آمده است: فرزندان ملت ایران در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی هم ضمن محکومیت نسل‌کشی مردم مسلمان فلسطین، با دعوت از همه مسلمانان جهان برای خلق حماسه‌ای دیگر در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، هم گام با سایر مسلمانان جهان، با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس، شعار نابودی صهیونیسم بین الملل و آزادی قدس شریف و فلسطین عزیز را سر خواهند داد.

دبیر شورای نگهبان در بیانیه ای تأکید کرد: با توجه به قرار گرفتن در آستانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس که روز گوشزد نمودن خطر رژیم اشغالگر قدس به عنوان جرثومه فساد برای منطقه و مسلمانان است، از ملت سرافراز و همیشه در صحنه ایران اسلامی و همه مسلمانان و آزادگان جهان انتظار دارد تا با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس ضمن دفاع از مردم مظلوم و مسلمان فلسطین و اعلام انزجار و تنفر از جنایات و وحشیگری رژیم صهیونیستی،‌ این روز را به روز عزت و سربلندی مسلمانان و روز پیوند با مقاومت مردم فلسطین و روز خواری و ذلت جنایتکاران صهیونیست و مستکبران جهان مبدل سازند.

در بیانیه مرکز مدیریت حوزه های علمیه نیز آمده است: روحانیون و طلاب با شرکت در این آوردگاه بزرگ اسلامی با آرمانهای رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) تجدید پیمان کرده و با سردادن فریاد رسای "مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل" به ندای رهبر فرزانه خویش حضرت آیت الله العظمی خامنه ای لبیک می گویند.

همچنین، سازمان بسیج دانش آموزی در بیانیه ای به مناسب روز قدس آورده است: سازمان های مدافع حقوق بشر که امروز اندازه تابلوی محل کارشان از حوزه اختیار جهانی شدن وسیع تر است بخود آیند و با دفاع از حقوق کودکان، زنان و دانش آموزان منطقه غزه هویت جدید را باز شناسند.

در این بیانیه تأکید شده است: روز قدس فرصتی است تا مسلمانان جهان با ابراز نفرت به حامیان رژیم ناتوان صهیونیستی دوران اضمحلال آن را نزدیکتر نموده و با شعله ور نمودن موج بیداری اسلامی قاموس صهیونیسم و امپریالیسم برای همیشه در هم پیچیده خواهد شد.

ستاد کل نیروهای مسلح نیز روز جهانی قدس را فرصت بازنمایی وحدت و قدرت تعیین کننده و سرنوشت‌ساز امت اسلامی برای تغییر ساختار و هندسه قدرت جهانی با محوریت اسلام و محو غده سرطانی اسراییل دانست و تأکید کرد: تردیدی نیست همزمانی جنایات جنگی صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغال با جنگ تروریستی عراق و سوریه و جنایات داعش و تروریست‌های تکفیری- بعثی در این کشورها، بیانگر حرکت منطقه به سمت وقوع یک تحول بزرگ در آینده‌ای نزدیک است که از مشخصات آن‌را می‌توان بر هم خوردن معادله‌ی قدرت به نفع مقاومت اسلامی و به ضرر آمریکا، اروپا، ارتجاع عرب و رژیم صهیونیستی دانست.

این ستاد در پایان بیانیه خود، از اقشار و آحاد ملت ایران و نیز ملل حق طلب، عدالت خواه و ظلم ستیز جهان برای شرکت پرشور و گسترده در مراسم و راهپیمایی روز جهانی قدس و تاکید بر اهمیت مضاعف روز قدس جاری در مقایسه با سال‌های اخیر دعوت کرد.

در همین راستا، بانوان نماینده عضو پارلمان های کشورهای اسلامی نیز در بیانیه خود از مجامع بین الملل، شخصیت های حقیقی و حقوقی، سازمان ها و نهادهای مدافع حقوق بشری اعم از یونیسف، سازمان ملل، سازمان بین المجالس اسلامی، اتحادیه عرب و سازمان کنفرانس اسلامی خواستند تا با برگزاری نشست های رسمی و استفاده از تمامی امکانات خویش به دفاع از مردم مظلوم غزه، عراق و سوریه بپردازند.

در این بیانیه از تمامی مسلمانان و آزادگان جهان خواسته شده است تا با حضور باشکوه و پرشور در راهپیمایی روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، ضمن محکوم کردن حملات دژخیمان صهیونیست، همبستگی خویش را با مردم مظلوم فلسطین اعلام نمایند.

سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در آستانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، با اشاره به اینکه روز قدس امسال مصادف با حمله ددمنشانه رژیم کودک کش صهیونیستی به مردم بی دفاع غزه و کشتار هزاران تن از زنان، کودکان و مردم بی پناه آن شده است از اقشار مختلف مردم، گروه‌های سیاسی، اصناف، فرهنگیان، دانشجویان، دانش آموزان و قاطبه ملت ایران دعوت کرد تا با حضور منسجم و یکپارچه در تظاهرات روز جهانی قدس بار دیگر عزم جزم ملت ایران را برای نابودی رژیم صهیونیستی و آزاد سازی قدس شریف به نمایش بگذارند.

حزب موتلفه اسلامی با انتشار بیانیه ای به مناسبت روز قدس، حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس را ضربه سنگینی بر حیات و بقاء رژیم جعلی صهیونیست دانسته و خواستار وحدت و انسجام ملتهای اسلامی علیه این رژیم غاصب و حامیان او شد.

در این بیانیه آمده است: روز قدس امسال با انتفاضه خونین مردم در رمضان رنگ گلگون گرفته است. صدها شهید و هزاران زخمی فلسطینی به استقبال روز قدس می روند تا این بار روز قدس را به روز ریشه کنی صهیونیسم جنایتکار و محکومیت جهانی او در افکار آزادیخواهان جهان تبدیل کنند. اینک ملت مجاهد فلسطین مقاومت اسلامی خود را با انگیزه و امید و عزمی خلل ناپذیر علیه اسرائیل غاصب به منصفه ظهور رسانده است. 

جمعیّت حامیان آزادی قدس شریف با صدور بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی قدس و فاجعه غمبار غزه اعلام کرد: آن چه امروز در فلسطین، لبنان، سوریه، عراق و ... بسیاری از کشورهای حول محور مقاومت، پایه‌های موجودیت اشغالگران یهودی در فلسطین را متزلزل کرده، بی‌هیچ تردیدی متأثر از گفتمان انقلاب اسلامی است. 

سازمان تعزیرات حکومتی در بیانیه ای روز جهانی قدس را روز فریاد رهایی فلسطین از چنگال صهیونیست‌های غارتگر، روز مقابله مستضعفین با مستکبرین دانست و اعلام کرد ،روز قدس میراث گران‌بهای بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی و نشانی از عمق دور اندیشی و هوشمندی امام خمینی (ره) است که بیانگر اعتقاد و پایبندی‌اش به اندیشه وحدت و انسجام اسلامی مقابل زورگویان عرصه جهانی است .

صهیونیست غاصب باید بداند حکومت اسلامی و به ویژه مردم شریف و انقلابی ایران همواره از حقوق به‌حق ملت فلسطین حمایت کرده و غده سرطانی اسرائیل غاصب را محکوم می‌کند. امسال اهمیت گرامیداشت روز قدس بیشتر از همیشه است و جهان اسلام و مجامع اسلامی باید قدرتمندانه‌تر از سال‌های قبل به یاری مردم مقاوم فلسطین بشتابند .
https://taghribnews.com/vdchvknzm23n-kd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی