تاریخ انتشار۱۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب : 204509
//2خبر از عربستان//

توطئه آل سعود ضد شیخ نمر/ راه حل سیاسی شاهزاده سعودی برای بحران سوریه

رژیم آل سعود قصد دارد شیخ نمر باقرالنمر روحانی برجسته زندانی را از بازداشتگاهی در شهر دمام واقع در شرق عربستان به شهر جیزان در جنوب این کشور و نزدیک مرز یمن انتقال دهد.
توطئه آل سعود ضد شیخ نمر/ راه حل سیاسی شاهزاده سعودی برای بحران سوریه

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، به نوشته پایگاه لبنانی «الوعی نیوز» شهر جیزان از آغاز تهاجم عربستان به یمن، صحنه حملات متقابل نیروهای مقاومت مردمی بوده است.
 
هدف رژیم آل سعود از انتقال شیخ نمر به شهر جیزان، کشته شدن وی در حملات موشکی و خمپاره ای ارتش و نیروهای مردمی به این شهر، و انداختن مسئولیت آن بر عهده نیروهای یمنی است.
 شیخ نمر مجتهد شیعه و فعال حقوق بشرعربستانی درپی اعتراض های شیعیان در سال 2012(1391)، به اتهام ایجاد ناآرامی و زمینه چینی برای دخالت خارجی، بازداشت و زندانی شد.
 

خبر دیگر این که شاهزاده " طلال بن عبدالعزيز آل سعود " برادر ناتنی شاه عربستان و پدر شاهزاده الولید یکی از بزرگ ترین سرمایه داران عربستانی، برای بحران سوریه راه حل سیاسی ارائه کرد که لزوماً به کناره گیری بشار اسد از قدرت منجر نخواهد شد.
طبق این موضع طلال که خلاف موضع رسمی عربستان است جنگ در سوریه متوقف، دولت موقت بی طرف با نظارت جامعه عربی و بین الملل تشکیل انتخابات آزاد و سالم برگزار خواهد شد.
 
شاهزاده طلال از کشورهای حوزه خلیج فارس خواست که باتوجه به بحران مالی موجود، به این موضوع توجه جدی کنند.
 
موضع رسمی عربستان برکناری بشار اسد از قدرت است .
 
 
https://taghribnews.com/vdchvkniw23nvmd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی