تاریخ انتشار۸ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۷
کد مطلب : 196608

عملیات آینده در الانبار غافلگیرانه و شگفتی ساز خواهد بود

سخنگوی نیروهای مردمی (الحشد الشعبی): در حال حاضر برای خروج امن شهروندان از منطقه به ویژه شهر فلوجه، فرصت و تدابیری در نظر گرفته ایم تا در جریان عملیات آزادسازی منطقه، در وسط معرکه گرفتار نشوند.
عملیات آینده در الانبار غافلگیرانه و شگفتی ساز خواهد بود

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) کریم النوری، یکی از سخنگویان نیروهای مردمی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اعلام این که عملیات آینده در الانبار عملیاتی غافلگیرانه و همراه با شگفتی های بزرگ خواهد بود، گفت: داعش اکنون در عراق فاقد قدرت تصمیم گیری است و زمان و مکان عملیات و درگیری را ما تعیین می کنیم.

سخنگوی هادی العامری دبیرکل سازمان بدر تاکید کرد که الانبار منطقه ای بزرگ شامل یک سوم خاک عراق است و این امر ضرورت آماده سازی و تقویت هر چه بیشتر نیروها و تجهیزات را یادآوری می کند.

وی در خصوص ویژگی های عملیات آینده گفت: این عملیات با گستردگی و شگفتی های بزرگی در زمان و مکان های مشخصی با حضور نیروهای ارتش، نیروهای مردمی، پلیس فدرال و عشایر منطقه انجام خواهد شد.

النوری عملیات الانبار را عملیاتی دانست که موارد غیر قابل پیش بینی زیادی دارد و به همین دلیل نیازمند تفکر و طراحی دقیق عملیات در زمین نبرد است و آمادگی نیروها و تجهیزات جنگی و تدابیر پشتیبانی بالایی را طلب می کند.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از خسارت و تلفات بیشتر، در شروع عملیات الانبار عجله نمی کنیم، گفت ما به دنبال گشودن راه های امن برای خروج اهالی منطقه، به ویژه شهروندان از فلوجه هستیم تا پیش از شروع عملیات بتوانند بدون خطر و صدمه دیدن منطقه را ترک کنند.

وی با اظهار این که خطر داعش دیگر از محدوده انتظارات و احتمالات ما خارج است، تاکید کرد: نبرد آینده متعلق به ماست و ما در حال آماده کردن کلیه نیازهای عملیات هستیم تا به خواست خدا پیروزی در جنگ محقق شود.

گزارشها حاکیست نیروهای عراقی شامل، نیروهای امنیتی، داوطلبان مردمی، پلیس و نیروهای عشایری و بومی استا الانبار، آماده آغاز عملیات بزرگ هستند که شهرهای فلوجه و الرمادی را در بر خواهد گرفت.

حسن الساری از فرماندهان عملیاتی نیز گفت همه موانع موجود بر سر راه عملیات آینده برداشته شده است.
وی با اشاره به ترمیم راهها و پلهای ارتباطی آسیب دیده و منهدم شده بدست نیروهای داعش گفت این ها یکی از مهمترین موانع عملیات است که نیروهای مهندسی بیشتر این جاده ها و راههای دسترسی را ترمیم کرده اند.
 
https://taghribnews.com/vdchv-nz623nw-d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی