تاریخ انتشار۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۲
کد مطلب : 213374

"آشنایی با گروه‌های تکفیری" در تانزانیا

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تانزانیا، سلسله کارگاه‌های "آشنایی با گروه‌های تکفیری" را ویژه مبلغان این کشور برگزار کرد.
"آشنایی با گروه‌های تکفیری" در تانزانیا
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، رایزنی فرهنگی ایران در تانزانیا، سلسله‌ کارگاه‌های "آشنایی با گروه‌های تکفیری" را ویژه مبلغان شهر دارالسلام و با تدریس حجت‌الاسلام عبدالله علی‌بخشی و داود نجفی‌برزگر، اعزامی از مرکز بین‌المللی تبلیغ (وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی) برگزار کرد.
 
 کارگاه "تبارشناسی گروه‌های تکفیری" ویژه مبلغان دینی مجتمع آموزشی ولی‌عصر(عج) در منطقه کی‌باهای دارالسلام برگزار شد.
 
در این کارگاه یک‌ روزه 40 نفر از معلمان دروس دینی مقاطع مختلف تحصیلی، اساتید و طلاب حوزه علمیه ولی‌عصر(عج) شرکت داشتند و در آن، حجت‌الاسلام علی‌بخشی به بیان تاریخ شکل‌گیری سلفیت و گروهای سلفی و تفاوت‌های فکری و عقیدتی آنها پرداخت.
 
همچنین دوره آموزشی "تبارشناسی گروه‌های سلفی و افراطی اسلامی" ویژه مبلغان شهر دارالسلام تانزانیا برگزار شد که در این دوره دو روزه 50 نفر از مبلغان بومی از مناطق مختلف دارالسلام شرکت داشتند.
 
دوره آشنایی با "مذاهب اهل سنت و گروه‌های تکفیری"  نیز به همت اساتید ایرانی اعزامی به تانزانیا و با حضور خواهران طلبه شیعه خوجه اثنی عشری برگزار شد.
 
در این کارگاه که با همکاری رایزنی فرهنگی ایران و مدرسه الزهرا(س) وابسته به بخش تبلیغ فدراسیون شیعیان خوجه اثنی عشری تانزانیا تشکیل شد، حجت‌الاسلام علی‌بخشی، ضمن بیان فرق فقهی، عقیدتی و سیاسی اهل سنت به تشریح افکار و عقاید گروه‌های سلفی به ویژه وهابیت پرداخت و تفاوت های فکری و عقیدتی آنان با اهل سنت را تشریح کرد.
 
https://taghribnews.com/vdchqxnik23nzxd.tft2.html
مرجع : سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی