تاریخ انتشار۲۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۹
کد مطلب : 166773

رئیس جمعیت علمای عراق خواستار آزادی محاصره شدگان آمرلی عراق شد

رئیس جمعیت علمای عراق با محکوم کردن سیاست دوگانه و تبعیض گرایانه آمریکا و جامعه بین الملل در عدم اهمیت به محاصره شدگان آمرلی عراق، خواستار رفع محاصره آنان شد.
رئیس جمعیت علمای عراق خواستار آزادی محاصره شدگان آمرلی عراق شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شیخ "خالد الملا" رئیس جمعیت علمای عراق، امروز چهارشنبه در یک بیانیه مطبوعاتی، ضمن انتقاد از جامعه بین الملل برای اهمیت ندادن به وضعیت محاصره شدگان شهر آمرلی در عراق، خاطرنشان کرد: در زمانی که توجه همه جهان معطوف مشکلات ایزدی ها و مسیحیان شمال عراق است که مورد تجاوز داعش قرار گرفته اند، مردم محاصره شده شهر آمرلی مورد فراموشی قرار گرفته اند و هیچ کس به رنج ها و مصیبت های آنان توجهی نمی کند.

وی در بیانیه خود افزود: همه مردم عراق در کلیه حقوق با یکدیگر برابرند و صرفنظر از دین و قومیت و مذهب و عقاید فکری، همه آنها باید از این حقوق برخوردار شوند؛ بنابراین جداسازی آنها از یکدیگر به هیچ وجه جایز نیست.

الملا از جامعه بین الملل و دولت عراق خواست تا صدای اهالی آمرلی را شنیده و به کمک این مسلمانان بی گناه که در چنگال تروریست های داعش اسیرند، بشتابند.

آمرلی در ۲۸ کیلومتری جنوب" طوز خورماتو" در شرق تکریت، مرکز استان صلاح الدین، قرار دارد که اکثریت جمعیت آن ترکمن و یا از طوایف بیات هستند. مردم این منطقه اکنون ۷۰ روز است که در محاصره داعش هستند و محاصره منطقه باعث شده مردم با کمبود شدید مواد غذایی و آب آشامیدنی روبه رو شوند؛ لذا ادامه این وضعیت طی روزهای آینده به یک فاجعه انسانی منجر خواهد شد.
https://taghribnews.com/vdchq-nzx23n-qd.tft2.html
مرجع : وکالة نون الخبریة
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی