تاریخ انتشار۲۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب : 248349

آخرین تحولات عملیات آزاد سازی موصل/نیروهای مشترک عراقی مناطق گسترده ای از محورهای جنوبی و شرقی موصل را آزاد کردند

عملیات آزادسازی شهر موصل در استان نینوا در شمال عراق از چنگال گروه تروریستی داعش وارد چهارمین روز خود شده‌است.
آخرین تحولات عملیات آزاد سازی موصل/نیروهای مشترک عراقی مناطق گسترده ای از محورهای جنوبی و شرقی موصل را آزاد کردند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، بر اساس آخرین اخبار، نیروهای عراقی موفق شدند روستای الزویه در محور جنوبی و روستاهای شامی، خربه حدید و بیضاء در جنوب منطقه غربی موصل را به کنترل خود در آورند.

منابع نظامی خبر دادند؛ نیروهای مشترک همزمان با آزادسازی روستای بیجوانیه در منطقه شوره، ده‌ها تروریست را به هلاکت رساندند ضمن اینکه روستای سرت در شمال منطقه قیاره را نیز آزاد کردند، همچنین منطقه جنوب غربی شهرستان حمدانیه نیز به کنترل این نیروها در آمد و دهها چاه نفت در این مناطق آزاد شده است.

پایگاه خبری وردنا از آزادسازی روستاهای ناوران و باریمای در منطقۀ سهل نینوا توسط نیروهای امنیتی خبر داد. این پایگاه خبری همچنین از منهدم شدن یک هواپیمای بدون سرنشین داعش در منطقۀ ناوران در شرق موصل خبر داد.

 عملیات آزادسازی مناطق «ساحل چپ» ناحیۀ جنوبی نینوا آغاز شد. به گفتۀ ارکان السبعاوی، عضو شورای منطقۀ القیاره، نیروهای امنیتی این عملیات را از روستای مکوک به سوی مناطق سبعاویین شروع کرده‌اند.

 شبکۀ رووادو کردستان عراق از هدف قرار گرفتن مواضع داعش در محور تللسقف در شمال موصل در بامداد پنج شنبه (29 مهر) خبر داد.

 شبکۀ السومریه اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراق در محور القیاره 7 روستا (روستاهای البيجوانيه، البيجوانيه 3، الدرج، البكر اول و دوم، المنكوبه و الرفله) را آزاد کردند و پرچم عراق را بر فراز آن‌ها برافراشتند. در این عملیات تلفات جانی و مالی سنگینی به گروه تروریستی داعش وارد شد.

 نیروهای بسیج مردمی عراق از آغاز عملیات آزادسازی بعشیقه و تللسقف و نوران در نینوا خبر دادند.

سرلشگر گری ولسکی، فرماندۀ عملیات زمینی نیروهای ائتلافی تحت هدایت امریکا در عراق، چهارشنبه (28 مهر) گفت در بحبوحۀ عملیات نیروهای عراقی برای آزادسازی موصل، سرکردگان داعش به همراه همسرانشان در حال فرار از این شهر هستند.

همچنین نیروهای پیشمرگه خبر دادند به طور کامل نه روستا را در محور خازر در شرق موصل به کنترل خود در آورده اند.

همزمان با اقدام ارتش، بسیج مردمی و پیشمرگه در اعزام تجهیزات مختلف به جبهه های جنگ، بمباران هوایی و گلوله باران توپخانه ای علیه مواضع داعش همچنان ادامه دارد.
https://taghribnews.com/vdchk6niw23nkxd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی