تاریخ انتشار۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۳
کد مطلب : 180722
روحانیون بحرینی:

محاکمه شیخ سلمان، محاکمه همه ملت بحرین است

دو تن از روحانیون برجسته بحرینی در بیانیه مشترکی محاکمه دبیر کل جمعیت الوفاق را به منزله محاکمه همه ملت این کشور توصیف کردند.
محاکمه شیخ سلمان، محاکمه همه ملت بحرین است
آیت الله شیخ "عیسی قاسم" مرجع شیعیان بحرین و علامه "سید عبدالله غریفی" از روحانیون برجسته بحرین با صدور بیانیه‌ مشترکی با اشاره به بازداشت شیخ "علی سلمان" دبیر کل جمعیت الوفاق و عزم دولت بحرین برای محاکمه وی، چنین امری را ناشی از نیت سوء و از پیش طراحی شده نظام بحرین علیه شیخ سلمان خوانده و محاکمه وی را دارای اهداف محض "سیاسی" و به دور از منافع ملی، امنیت، دین و عدالت و وجدان انسانی توصیف کردند.

در ادامه این بیانیه‌ آمده است: ملت نمی‌تواند چشم خود را بر روی ظلم به شخصیتی مانند شیخ سلمان ببندد یا نسبت به قضیه‌اش سکوت کند. این وضعیت در خصوص همه رهبران و نمادهای ملت و همه آنهایی که در زندان‌های رژیم به سر می‌برند از جمله زنان و مردان پیر و جوان و کودکان صدق می‌کند. ملت اجازه نمی‌دهد که هر کدام از آنها قربانی شوند.

این دو روحانی برجسته بحرینی با تأکید بر اینکه "فعالیت‌های اعتراض آمیز مردم تا زمانی که حتی یک کودک بحرینی پشت میله‌های زندان باشد، فرو نخواهد نشست"، افزودند:‌ شیخ علی سلمان به عنوان نماد بزرگ ملی و کسی است که با فعالیت مسالمت آمیز و پافشاری بر وحدت فرزندان وطن، منافع همگان را رعایت و تروریسم و روش‌های خشونت‌بار را محکوم می‌کند، لذا محاکمه ظالمانه چنین فردی به مثابه نقض و مبارزه با همه این اصول و ارزش‌هاست و هیچ شهروندی در قبال آن سکوت نخواهد کرد.

بر اساس این بیانیه، محاکمه شیخ سلمان به منزله محاکمه همه ملت بحرین و محاکمه اهداف مشروع و خواسته‌های عادلانه آنها بوده و تلاشی برای ناکام گذاشتن خواسته‌ها مبنی بر اجرای اصلاحات است. لذا امکان ندارد که ملت در قبال چنین امری سر تسلیم فرود بیاورند.

در پایان این بیانیه‌ آمده است: ملت به یاری خدا تا آخرین گام، روند حمایت از نمادهای انقلابی را ادامه می‌دهد و تا زمانی که خواسته‌هایش محقق نشوند آرام نخواهد نشست. آیا لجاجت شما دولتمردان نیز بی پایان خواهد بود؟
https://taghribnews.com/vdchivnzi23n6qd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی