تاریخ انتشار۲۲ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : 227388

تغییرات جدید در طرح سیاسی عمار حکیم

مجلس اعلای اسلامی عراق تغییراتی در طرح سیاسی رئیس مجلس ایجادکرد و از فؤاد معصوم رئیس جمهوری و حیدرالعبادی نخست وزیر عراق نیز خواسته طرح را بررسی کنند.
تغییرات جدید در طرح سیاسی عمار حکیم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "حمید معله" سخنگوی مجلس اعلای اسلامی عراق گفت عمار حکیم طرحی برای بهبود وضعیت سیاسی عراق پیشنهاد کرده بود که تغییراتی در آن ایجاد شد.

معله این تغییرات را شامل افزودن بند "لزوم تشکیل شورای سیاسی امنیت ملی" و بند "منحصر نشدن ایجاد اصلاحات سیاسی به تغییر ترکیب کابینه عنوان کردو افزود: شورای سیاسی امنیت ملی نهادی مشورتی خواهد بود و رأی اعتماد مجلس نمایندگان را به دست خواهد آورد .

سخنگوی مجلس اعلای اسلامی عراق همچنین گفت: شورای سیاسی امنیت ملی از رؤسای احزاب و تشکّل های سیاسی تشکیل خواهد شد و سید مقتدا صدر یکی از اعضای این شورا خواهد بود .

بگفته معله مجلس اعلای اسلامی از فؤاد معصوم رئیس جمهوری عراق نیز خواسته که طرح عمار حکیم را بپذیرد و همه احزاب و تشکّل های سیاسی را برای تأیید و امضای سند این طرح دور یک میز جمع کند.

فراکسیون المواطن مجلس نمایندگان عراق، از "حیدر العبادی" خواسته بود که باتوجه به اوضاع بغرنج کشور، طرح عمار حکیم را برای بررسی در دستورکار قراردهد.

عمار حکیم شش روز قبل طرح خود را که " اصلاحات ملی" نامیده است به "سلیم الجبوری" رئیس مجلس نمایندگان عراق تقدیم کرد.
https://taghribnews.com/vdch6qni623nixd.tft2.html
مرجع : العالم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی