تاریخ انتشار۲۰ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۲:۵۲
کد مطلب : 25588

کمپین مشترک علمای شیعه و سنی عراق

آنان از مردم می خواهند که نیروهای امنیتی را در مبارزه با تروریسم یاری کنند
یک گروه از علما و خطبای عراقی در بغداد و سایر استان ها در حال تدارک کمپینی جهت آگاهی دهی به مردم می باشند. آنان از شهروندان عراقی می خواهند که در حفظ امنیت و کمک به دستگیری تروریست های فراری با نیروهای امنیتی عراق همکاری کنند.
کمپین مشترک علمای شیعه و سنی عراق
خبرگزاری تقریب (تنا):

کمپین موسوم به " همکاری در راه خیر " طی چند روز آینده، با تکیه بر سه اصل اساسی آغاز به کار خواهد کرد.


به گفته شیخ عبد الناصر بها الدین، امام و خطیب مسجد الاخوه در بغداد، نخستین اصل، هر گونه حمایت از تروریست ها را ممنوع می کند. وی اظهار می دارد: تمرد تروریست ها و توسل آنها به اسلحه، تروریسم و فساد در مذهب و زندگی محسوب می شود.

بها الدین می افزاید: اصل دوم اکتفا نکردن به تماشا و نظاره گر بودن می باشد. ما بایستی با همکاری با نیروهای عراقی از نظر تأمین اطلاعات و حمایت های معنوی، در جنگ علیه ترور شرکت کنیم.

بها الدین در ادامه خاطرنشان می سازد: اصل سوم تشکیل کمیته های همگانی موسوم به " نگبان محله " در سراسر عراق می باشد. این کمیته ها نسبت به افراد مشکوک یا فعالیت های مشکوک نیروهای امنیتی را آگاه می سازند.

روحانیون سنی و شیعه شرکت کننده در این کمپین ، از تریبون نمازهای جماعت و جمعه جهت استمداد طلبیدن از مردم استفاده خواهند برد. شیوخ قبایل عراقی نیز با اتکا به توافقنامه های به امضا رسیده در تابستان ۲۰۰۹  در این برنامه شرکت خواهند کرد.

شیخ ضیا العباسی، امام حسینیه الزهرا بغداد، می گوید: مشارکت در جنگ علیه تروریسم به یک وظیفه ملی بدل گردیده که همه باید در آن شرکت کنند.

العباسی می افزاید: روحانیون سنی و شیعه توافق کرده اند که این پیروان دو مذهب نبایستی پذیرای کسانی باشند که در مسیر خونریزی یا ویرانی کشور در حرکت می باشند.

هفته گذشته در خلال مراسم نماز جمعه در مسجد الکبیر دیالی، نمازگزاران پس از آن که خطیب جمعه از آنان خواست در مبارزه با تروریسم با نیروهای امنیتی همکاری کنند، به نشانه تایید ندای الله اکبر از خود سر دادند.

شیخ طلال القیسی، امام و خطیب مسجد الکبیر دیالی، امیدوار است که شهروندان عراقی از نیروهای امنیتی پشتیبانی کنند. او می گوید: تمامی بحث ها و بهانه هایی که تروریست ها در گذشته از آنها سوء استفاده می کردند، از اعتبار افتاده اند.

القیسی می افزاید: ما بر سر یک چند راهی قرار گرفته ایم. یا می توانیم کشوری قوی، آزاد و پیشرفته داشته باشیم یا اینکه با حضور تروریست ها، عقب نشینی کرده و در طریق قهقرا و کدورت روزگار بگذرانیم.

سرلشگر طارق العسل، نماینده وزارت کشور عراق، از فراخوان روحانیون سنی و شیعه برای شرکت مردم در جنگ بر علیه ترور اظهار خرسندی می نماید. 

العسل می گوید: این فراخوان، اقدامی خودجوش از سوی روحانیون بود. این کار پیام روشنی برای تروریست ها می باشد. شهروندان عراقی اعلام می کنند که که با چاقو و وسایل دم دست خود با تروریست ها مبارزه خواهند کرد.

نویسنده: محمد القیسی
https://taghribnews.com/vdch6mni.23nm6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی