تاریخ انتشار۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب : 174882
یک فعال مسلمان فرانسوی:

تروریسم داعش موجب گسترش اسلام هراسی شده است

یک فعال مسلمان فرانسوی تأکید کرد: تروریسم داعش، دشمنی علیه مسلمانان در اروپا را تقویت کرده و موجب افزایش اسلام هراسی در این قاره شده است.
تروریسم داعش موجب گسترش اسلام هراسی شده است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "حمیرا ولز" مسئول هماهنگی جمعیت اسلامی "مسلمانان اروپا و همبستگی اجتماعی" (EMISCO)در اروپا بر اساس پژوهش هایی که انجام داده است تأکید کرد: تروریسم داعش موجب ایجاد تصور نادرست از دین اسلام شده و دشمنی با مسلمانان را بالا برده است، لذا مسلمانان اروپا باید برای از بین بردن تصویر ذهنی غلط از دین اسلام، یک حرکت جدی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه مسلمانان اروپا به دلیل وجود داعش، در معرض ظلم بسیار قرار دارند، افزود: طی نظرسنجی اخیر در هلند روشن شد که بسیاری از مردم این کشور تصور می کنند بیش از ۸۰ درصد مسلمانان، از داعش حمایت می کنند. بنابراین، مسلمانان اروپا که حدود ۴۰ میلیون نفر تخمین زده می شوند، باید راه هایی برای جلوگیری از این تصورات غلط در پیش گیرند.

ولز با اشاره به کمپینی با عنوان "Not in my Name" که مسلمانان سراسر جهان برای توضیح این مسئله به راه انداخته اند که داعش و سازمان های تروریستی، نماینده اسلام و مسلمانان نیستند، خاطرنشان کرد: جوامع غربی از مسلمانان انتظار دارند که محکومیت افراطی گری را به وضوح اعلام نمایند.

گفتنی است جمعیت اسلامی "مسلمانان اروپا و همبستگی اجتماعی"، در سال ۲۰۱۰ میلادی با هدف بالابردن مشارکت مسلمانان اروپا در جوامع غربی و همکاری با تعدادی از سازمان های جامعه مدنی و فعال در زمینه حقوق بشر، تأسیس شد و نمایندگان آن در ۱۰ کشور اروپایی حضور دارند.
https://taghribnews.com/vdch6knzi23nq6d.tft2.html
مرجع : الاناضول
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی