تاریخ انتشار۲۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۱
کد مطلب : 294267

سازمان ملل افغانستان را در فهرست کشورهای در حال جنگ قرار داد

دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل بار دیگر افغانستان را در فهرست کشورهای در حال جنگ قرار داد.
سازمان ملل افغانستان را در فهرست کشورهای در حال جنگ قرار داد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد (اوچا( اعلام کرد که به دلیل افزایش جنگ و منازعات در افغانستان، این کشور را از فهرست کشورهای بیرون از جنگ خارج کرده و بار دیگر در فهرست کشورهای در حال جنگ قرار داده است.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد، در گزارشی که به تازگی منتشر کرده، اعلام کرد که از آغاز جولای تا سپتامبر سال جاری میلادی به صورت متوسط هر روز، ۸۰ برخورد مسلحانه و خشونت در افغانستان ثبت شده که بیشترین آمار را در ۶ سال گذشته نشان می‌دهد.

این گزارش نشان می‌دهد که در ۹ ماه اول سال جاری میلادی، ۱۲۹۰ درگیری مسلحانه در افغانستان به ثبت رسیده که نسبت به سال ۲۰۰۸ میلادی، ۵ برابر افزایش را نشان می‌دهد.

در این گزارش تأکید شده است که ارزیابی استراتژیک سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۷ افغانستان را بار دیگر در فهرست کشورهای در حال جنگ وارد کرده است.

دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد همچنین گفت: آماری که گسترش جنگ در افغانستان را نشان می‌دهد، شامل خشونت‌های مذهبی در «کابل» نیز می‌شود؛ حملات تروریستی در اماکن مذهبی در کابل منجر به کشته و زخمی شدن صدها غیرنظامی در سال جاری شده است.

افزون براین در گزارش اوچا آمده است که مسئولان اداره بهداشت این سازمان در سال جاری، ۶۹ هزار بیماری تروما در افغانستان را به ثبت رسانده اند که نسبت به زمان مشابه در سال ۲۰۱۶ میلادی، ۲۱ درصد افزایش داشته است. (تروما به یک جراحت بدنی شدید یا شوک بحرانی اطلاق می‌شود.)
 
https://taghribnews.com/vdch-kniq23nwid.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی