تاریخ انتشار۵ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۸:۵۸
کد مطلب : 263602
ائمه جمعه آذربایجان غربی تاکید کردند

وحدت را باید در مقام عمل تقویت کنیم/ جوانان باید از عقاید غلط و تفکرات تکفیری پرهیز کنند

ائمه جمعه اهل سنت آذربایجان غربی بر وحدت عملی تاکید کردند.
وحدت را باید در مقام عمل تقویت کنیم/ جوانان باید از عقاید غلط و تفکرات تکفیری پرهیز کنند
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: کتاب خدا مملو از آیات و سوره‌هایی است که مستقیم یا غیرمستقیم به اهمیت وحدت و اتحاد مسلمانان و مومنان تاکید می‌کند لذا مردم باید متحد در راه دین و اسلام باشند.
ماموستا عبدالقادر بیضاوی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: اختلاف در جهان اسلام باعث عقب افتادگی جهان اسلام و شکست مردم می شود.
وی افزود: حفظ وحدت در شرایط منطقه بیش از پیش ضروری است و جمهوری اسلامی ایران الگویی برای وحدت است.
امام جمعه اهل سنت ارومیه تصریح کرد: ما مسلمانان باید با پیروی از شیوه زندگی حضرت محمد(ص) اهداف مشترک را مدنظر قرار دهیم و تفاوت‌ها را کنار بگذاریم تا بتوانیم در مسیر وحدت و اتحاد گام برداریم و بر روی مشترکات تاکید کنیم تا جامعه‌ای سالم داشته باشیم و به دشمنان اجازه نفوذ ندهیم.
بیضاوی اظهار امیدواری کرد مسلمانان نیز همانند دین مبین اسلام که «وحدت و یکدلی» را در بین مسلمانان ایجاد می‌کند در عمل و رفتار خود وحدت داشته باشیم و آن را از حد شعار بیرون بیاوریم و وحدت عملی باشد.
وی با اشاره به اینکه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در مرحله بالاتر مخالفان اسلام درصدد سلطه‌گری بین کشورهای اسلامی هستند، ادامه داد: بنابراین باید برای روشنگری و بصیرت‌افزایی در بین مسلمانان گام برداشت، تا در مسیر استقلال، خودکفایی و توانگری گام برداشته و فریفته دشمن درجه یک خود نشوند.
بیضاوی با اشاره به نام‌گذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب به عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» خاطرنشان کرد: بیکاری و نداشتن منبع درآمد مناسب یکی از اساسی‌ترین چالش‌های پیش‌روی نسل جوان کشورمان به شمار می‌رود که باید مسئولان توجه جدی به این موضوع داشته باشند.
وی توجه به ظرفیت‌های درون و قابلیت‌های استان و کشور در زمینه‌های مختلف را مورد تاکید قرار داد و یادآوری کرد: مهم‌ترین مفهوم اقتصاد مقاومتی این است که به ثروت‌های درونی و بومی خودمان توجه کنیم و به کشورهای بیگانه به ویژه دشمنان خود امید نبندیم.
 جوانان باید از عقاید غلط و تفکرات تکفیری پرهیز کنند
امام جمعه اهل سنت شاهین دژ با تاکید به اینکه جوانان ما باید آداب و سنت های پیامبر را پاس بدارند، گفت: جوانان ما باید با آن چیزی که امروز دشمن می خواهد این قشر را به کام مرگ و نابودی بکشاند، مقابله کنند.
ماموستا حاصل بالقچی در خطبه های نماز جمعه این هفته با ذکر اینکه جوانان باید از عقاید غلط و تفکرات تکفیری پرهیز کنند، متذکر شد: وحدت را باید در مقام عمل تقویت کنیم چرا که وحدت عملی در راستای منافع ملی بهترین ابزار برای پیشرفت کشور است.
بالقچی ادامه داد: ملت ما باید در کنار هم با یک هدف و شعار، جلوه زیبایی از وحدت و همدلی را زینت بخش وحدت ملی، وحدت کریمه، خلوص و اخلاص در حمایت از مقام معظم رهبری کنند.
امام جمعه اهل سنت شاهین دژ در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: پیام نوروزی مقام معظم رهبری انضباط اجتماعی، وجدان کاری، پاسخگویی مسئولان و نهضت خدمت رسانی را به دنبال دارد.
بالقچی اظهار کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری تولید و اشتغال مسئله اساسی امروز کشور و ملت ماست از این رو مسئولان باید با هماهنگی یکدیگر برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم تلاش کنند.
وی با تاکید به اینکه امروز کشور نیازمند اشتغال زایی است، تصریح کرد: مسئله اشتغال باید از سوی مسئولان جدی گرفته شود تا مشکل بیکاری جوانان رفع شود.
اهتمام جدی برای عمل به پیام نوروزی مقام معظم رهبری
امام جمعه اهل سنت نقده اهتمام جدی برای عمل به فرمایش نوروزی مقام معظم رهبری را وظیفه همه مسئولان و مردم در سال جدید عنوان کرد.
ماموستا ابراهیم سرخابی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی خود نکات مهمی را بیان کردند که باید همه مسئولان برای عمل به این فرمایشات تمام توان خود را به کار بگیرند.
وی اضافه کرد: پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب ادامه تلاش ها برای خروج از رکود، افزایش تولیدات و ایجاد اشتغال برای جوانان است.
امام جمعه اهل سنت نقده با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی فقط در زمینه تولید نیست بلکه در نحوه مصرف و جلوگیری از اسراف است، تصریح کرد: فرهنگ اسراف باید از جامعه پاک شود و این نمونه ای بارز از اقتصاد مقاومتی است.
وی اضافه کرد: در مسائل اقتصادی با جلوگیری از اسراف و هزینه‌های بیهوده بخشی از اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود.
سرخابی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بهار نوعی رستاخیز طبیعت محسوب می شود و آمدن فصول یکی پس از دیگر نشان از قیامت و معاد خداوند تبارک التعالی دارند.
https://taghribnews.com/vdcgzw9xxak9334.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی