تاریخ انتشار۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب : 239429

آل خلیفه یک روحانی برجسته دیگر را بازداشت کرد

در پی اقدامات ظالمانه رژیم آل خلیفه بازداشت و توقیف علما و شخصیت های دینی و سیاسی شیعه در بحرین، مأموران این رژیم روز گذشته "سید یاسین موسوی" عالم دینی برجسته را دستگیر و پرونده وی را به دادستانی کل ارجاع دادند.
آل خلیفه یک روحانی برجسته دیگر را بازداشت کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "یوسف ربیع" وکیل "سید یاسین موسوی" گفت که وی از حضور در جلسه شنیدن سخنان موسوی درباره اتهامات نسبت داده شده به وی در مرکز پلیس البدیع منع شده است.

مقامات امنیتی در ادامه احضارها و بازداشت های گسترده اهالی منطقه الدراز، شنبه گذشته چند نفر از اهالی این منطقه را دستگیر کردند.

علمای بحرین در بیانیه ای ضمن محکوم کردن اقدامات ظالمانه رژیم آل خلیفه در بازداشت علما و شخصیت ها سیاسی و دینی تأکید کردند که این بار هویت و وجود یک گزینه اصلی از گزینه های کشور هدف قرار گرفته است.

اخیرا ظلم و ستم ناشی از طایفه گرایی، احضار علما و دانشمندان شیعه از نیمه ژوئن (خرداد) گذشته افزایش یافته وآل خلیفه آیت الله شیخ عیسی قاسم بالاترین مرجع دینی در کشور را سلب تابعیت کرده، جمعیت های فرهنگی شیعه مانند الوفاق را منحل کرده است و مانع برگزاری نماز جمعه شیعیان در بحرین می شوند.

شیخ سلمان رهبر جمعیت وفاق بحرین نیز در ژوئیه 2015 به اتهام تحریک مردم برای انجام اعمال خشونت آمیز به چهار سال زندان محکوم شد؛ حکمی که انتقاد شدید گروه های حقوق بشر را در پی داشت؛ دادگاه بحرین در ماه های اخیر این حکم را به 9 سال افزایش داد.
 
https://taghribnews.com/vdcgxy9xyak9wt4.rpra.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی